klopte je voorgevoel van het geslacht?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door petrabr, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

klopte je voorgevoel van het geslacht van je baby?

  1. ja, ik dacht een jongen, het is een jongen

  2. ja, ik dacht een meisje, het is een meisje

  3. nee, ik dacht een jongen, het is een meisje

  4. nee, ik dacht een meisje, het is een jongen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben nu bijna 14 weken zwanger en heb nog totaal geen voorgevoel of het een meisje of een jongetje gaat worden en als het goed is gaan we dat ook niet weten tot aan de bevalling, maar ik ben wel super nieuwsgierig naar hoe dat bij andere is verlopen dus vandaar deze vraag
     
  2. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik had ook een voorgevoel, maar mijn 4,5 jarige dochter nog véél meer.
    Zij kocht roze slofjes en een knuffeltje voor haat toekomstige broer/zus.
    Toen mama uitlegde dat roze wel voor een zusje kon, maar eigenlijk niet voor een broertje, zei ze dat ze toch een zusje kreeg.
    Wij hebben geprobeerd om haar uit te leggen dat het beide kon zijn, maar tot de echo hield zij vol dat ze een zusje kreeg.
    Ik wílde heel graag een tweede meid, en voelde ook wel 'iets', maar durfde niet te veel te hopen omdat ik dan weer teleurgesteld zou zijn wanneer zou blijken dat het een jongen was.
    Met 17 weken hebben we een pretecho laten maken en warempel... een MEID.
    Het enigste wat mijn dochtertje zei was ''Wist ik al hoor mama" :)
     
  3. Maeve

    Maeve Actief lid

    18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik dacht een meisje dit keer, maar ook nu weer werd het een jongetje.
     
  4. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja, ik dacht (wist het eigenlijk wel zeker) dat ik een meisje kreeg en dat bleek ook zo te zijn. Ik had haar al gezien in dromen en met haar gepraat. Alle kalenders enz. zeiden een jongetje, maar ik wist het zeker dat het een meisje zou worden. Net als dat ik nu vrij zeker ben dat ik een jongetje krijg.......maar dat gaan we zien!
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn antwoord staat er neit tussen, ik had geen voorgevoel.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ben dan nog wel niet bevallen maar mijn voorgevoel was jongen en het is ook een jongen.
     
  7. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ik zelf heb 2 zusjes en geen broers of broertjes. MIjn familie heeft ook veel meisjes gekregen dan jongens.

    Ik wilde altijd al een zoontje hebben toen ik een stuk jonger was. Ik zei altijd, laat mijn eerste kind een jongen zijn.

    Toen ik zwager werd en met 5 weken een test deed en positief was zei ik gelijk al dat het een jongen is. Ik voelde het gewoon van binnen. Alsof iemand het zei in me lichaam.

    Iedereen wilde een meisje omdat in de familie van me man maar 1 kleindochter is en 4 kleinzonen zijn. Iedereen hoopte op een meisje. Toen ik met 20 weken een eoch deed en de arts zei dat het een jongen was wist ik het al helemaal al dat het een jongen werd. Met 30 weken heb ik nog een echo gemaakt en ik zag het zelfs op het scherm.

    Tamer werd geboren en het was een jongen!
     
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.616
    5.891
    113
    Ik had zo'n sterk voorgevoel dat het een jongetje zou worden (lichte voorkeur ook) maar als ik dan over mijn kleintje droomde was het telkens een meisje. Met de 20 weken echo zagen we idd dat het een meisje wordt. Moet wel eerlijk bekennen dat ik soms nog wel twijfel hoor maar misschien dat mijn twijfels weggenomen kunnen worden door de 4d echo die ik over 2 weken zal hebben? Ik ben iig al helemaal verliefd op het idee dat ik een kleine mini-me krijg! :D

    Liefs Jessy
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Bij de eerste wisten we kwa gevoel dat het een meisje zou worden. Waarom? Geen idee, geen echo extra laten doen ofzo. En het ws een meisje.

    De tweede daarvan was mijn gevoel dat het een jongetje zou zijn, ook was de manier van dragen anders. Maar ook dit was een meisje :)

    Bij Danischa ruim 9 jaar na nr 2 was mijn gevoel heel sterk naar een jongen. Alles wees er op. De zwangerschap was gewoon heel anders. Niet geen kwaaltjes enzo... Met 20 weken ongeveer heb ik toen samen met de meiden een echo laten doen, om het nu wel eens vooraf te weten, en ook tegen de goed eman zei dat het een jongetje zou zijn. Maar hij zei op voorhand al NEE dit is een meisje, en eenmaal de doptone op me buik of hoe dat ding heet, ja wel hoor een meisje :)

    Gelukkige mama van 3 mooie meiden dus..

    Kan me nu niet meer als een jonges mama voorstellen :)
     
  10. Daphne21

    Daphne21 Bekend lid

    3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    ik hoopte dat we een meisje zouden krijgen maar mijn gevoel zei dat we een jongetje zouden krijgen en met de 20 weken echo bleek het ook een jongetje te zijn
     
  11. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    hahahaahahaa... we hadden al een naam voor ons knulletje!

    Bij de 18-weken echo bleek dat we op zoek mochten naar een meisjesnaam :)
     
  12. sabrina27

    sabrina27 Actief lid

    21 aug 2006
    279
    0
    0
    ik hoopte stiekem bij de eerste dat het een meisje zou zijn en had ook een heel sterk voorgevoel dat het een meid was tegen het einde van de zwangerschap ging ik nog twijfelen of het een jongen zou zijn maar toen ze er was had ik niet gehoort dat ze zeiden wat het geslacht was ik was gewoon zo blij met me kindje en was ook zwaar uitgeput en ineen keer dacht ik wat ben je nou eigenlijk en ik keek tussen de beentjes een MEISJE dus ik had gelijk heel raar eigenlijk kon ook totaal niet op jongensnamen komen dus toen ze kwam hadden we alleen meisjesnamen.

    bij de 2de kreeg ik vanaf week 28 regelmatig medische echo's en had gevraagt of ze kon zien wat het was had wel een heel sterk voorgevoel dat het een meisje zou zijn en ze lag er perfect bij maar de navelstreng lag ertussen ze zei ook dat ze het niet met zekerheid durfte tezeggen met 34 weken nog eens gevraagt of ze het konden zien en ik zag het zelf al weer een MEISJE

    bij de 3de wist ik het echt niet twijfelde heel erg misschien omdat ik ook wel een klein beetje hoopte op een jochie maar diep van binnen denk ik dat ik het wel wist met de 20w echo kregen we tehoren dat we weer een MEISJE kregen

    dus nou ben ik de mama van 3 heerlijke meiden
    wat volgens de chineseconceptie kalender ook klopte trouwens
     
  13. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    De eerste keer dat ik zwanger was was ik ervan overtuigd dat het een jongetje zou worden, ik had er ook drie keer over gedroomd.
    En het werd ook een jongentje.

    Maar nu ben ik weer zwanger maar ik heb deze keer geen idee, misschien komt het nog, maar vooralsnog kan het twee kanten op ;)
     
  14. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik wist zeker dat het een meisje zou worden! Ja, hoor ik had gelijk!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.064
    7.141
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wist zeker dat het een jongen was, alleen vanaf week 38 ging ik een beetje twijfelen. Toen Eva op mijn buik lag, werd ons na zo'n 5 minuten gevraagd of we al wisten wat het was, ik vroeg: een jongen? ;) Toen gingen ze kijken en nee hoor, een heuse meid! Helemaal blij en verbaasd was ik. Ik heb nooit een voorkeur gehad, maar ben er altijd zo overtuigd van geweest dat het een jongen was, dat het zo vreemd leek 'opeens' een meisje te hebben. Kan me nu niet anders meer voorstellen :).
     
  16. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wist ook zeker dat er veel roze in huis zou komen.. met 6 weken liep ik in de prenatal ook meteen naar de meidenafdeling, en het is inderdaad een meisje geworden ;)
     
  17. jessey

    jessey Actief lid

    18 sep 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Mijn antwoord staat er ook niet tussen. Met de 8 weken echo bleek dat ik een tweelingmamma zou worden. En er werd ons ook verteld dat het een twee eiige tweeling zou zijn, dus ook kans op een jongen en een kmeid. Mijn voorgevoel zei dat ik 2 meiden op de wereld zou zetten. Nou zat ik er ff naast. Het werd een jongen en een meisje bleek uit de 20 weken echo. Me vriend heeft het al die tijd al gezegd. Ik vond helemaal niet erg en ben juist blij dat ik van allebei de geslachten er 1 heb.

    xx jessey
     
  18. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    als je het verhoudingsgewijs gaat bekijken is het echt precies verdeeld over de 4 antwoorden, echt heel grappig
     
  19. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    In het begin dacht ik, dat wordt een meid. Maar hoe verder in de zwangerschap hoe meer ik begon te twijfelen en op het eind wist ik het gewoon zeker: het is een jongen. En inderdaad... Een zoon!
     
  20. Mystic Sun

    Mystic Sun Bekend lid

    3 dec 2007
    884
    0
    0
    Van mijn vorige zwangerschap wist ik het gewoon zeker, een meid, en ja het was een meid bij de 20 weken echo.

    Nu ben ik weer zwanger maar iedereen zegt dat het een jongen wordt, de zwangerschap is anders, veel moe en misselijk geweest de afgelopen weken, een hele dikke buik naar voren dragend..ik weet het niet hoor...
    Ik dacht zelf aan een meisje net als mijn dochter ook denkt..
    Nog even geduld hebben tot de 20 weken echo, dan weten we het zeker ;)
     

Deel Deze Pagina