Moeder en dochter bijna zelfde naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door olletje, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olletje

olletje Actief lid

16 mrt 2010
    107
    23
    18
    NULL
    NULL
    Kan dit als je zelf esile (even van achter naar voren lezen)natuurlijk) heet je kind Enile (!ook even omdraaien) noemen? Of vinden jullie van niet?

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het kan wel. Ik vind het altijd wat narcistisch overkomen, maar het is natuurlijk wel logisch dat je een naam die op de jouwe lijkt mooi vindt, want daar ben je op "getraind". Geloof dat er zelfs wetenschappelijk onderzoek over is :)

3. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    mss verwarrend? mijn man vond en naam mooi die zijn naam was - 1 letter. heb heb een paar keer gebruikt in het daagelijkde leven en het was echt te verwarrend bij ons!

Mijn dochter heeft een naam die begint met de zelfde klank en op het einde een zelfde letter heeft als mijn broer. en toch verspreken we ons soms als we bij hun zijn.

ik zou het eens uit proberen en als het duidelijk is kan het zeker!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind het op zich wel kunnen.

Mijn moeder en ik hebben bijna dezelfde naam, daardoor hadden we wel eens dat mensen aan de telefoon dachten dat ik mijn moeder was of andersom.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Alles kan, vind het alleen echt niet mooi, gebrek aan inspiratie/fantasie.

6. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Zoals al gezegd: het kan, maar bereid je voor op een heleboel vragen hierover. Klein verhaaltje over mij ;): ik heb bijna dezelfde naam als mijn vader, hij de mannelijke versie en ik de vrouwelijke (zoiets als Paul en Paula). Het was pertinent niet zijn keuze, mijn moeder droomde al van jongs af aan van een meisje met mijn naam. Kwam niet zo handig uit dat ze een man trouwde met die naam in de mannelijke variant, maar ze heeft het toch gedaan, hij is ermee akkoord gegaan. Spijt hebben ze er niet van hoor, maar ze moeten wel vrij vaak uitleggen dat het dus géén narcistische vernoeming is.

7. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Dit klopt. Het beïnvloedt ook je merkkeuze (Henk drinkt eerder Heineken, Adam eerder Amstel, bijvoorbeeld) en nog veel meer dingen. Ik vind het fascinerende materie, maar doordat ik me er zo van bewust ben, ben ik juist geneigd ertegenin te gaan. :p

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Op zich niet heel gek. Er zijn genoeg mannen die hun zoon Jan of Piet of Kees noemden, omdat ze zelf zo heten. Ik zou het dus zien als een vernoeming.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zou het zelf niet doen. Mijn nummer 1 jongensnaam geef ik niet aan mijn zoon omdat die naam heel erg op mijn naam lijkt. Gelukkig was er nog een andere naam die ik ook heel erg leuk vind.

Als dit nu de enige naam is die je echt leuk vindt zou ik er wel voor gaan. Maar ik zou eerst proberen iets anders te zoeken.

10. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Andere opties die je wellicht mooi vindt maar die minder lijken...

Elena
    Alana
    Helena
    Enora
    Lena
    Leah

Ik vind de naam Seraphina heel mooi maar vanwege eigen naam doe ik het niet. :)

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heet zelf patricia, maar wordt vaak patries genoemd. En mijn jongste broertje heet maurice. Qua klank dus erg het zelfde, namen worden vaak door elkaar gehaald, of ik denk dat ik geroepen word maar dan wordt mijn broertje geroepen. Ik zou dus niet doen.

Ik zat de denken waarom maak ik je er niet Eline of Elise/Elisa/Eliza/Elize van?

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Volgens mij heb jij de openingspost niet helemaal goed gelezen :D

13. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind qua uitspraak wel kunnen. Het is geen jut en jul.

En jullie zijn nog niet op het niveau van de Kardashians dat alle kinderen dezelfde voorletter krijgen als mamma. :) Bij 1 is het toeval, bij 2 krijgt het een patroon en bij drie... Tja lol

14. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Zou dan eerder Elin doen, dat klinkt toch anders.
    Of misschien Feline?
    Ik vind het vreemd om naar jezelf te vernoemen maar het gebeurd dus het kan wel.

SylV88 vindt dit leuk.
  15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Nou, als je het echt DE naam voor je kindje vindt moet je het gewoon doen hoor.
    Mijn kinderen noemen mij mama en niet bij mijn voornaam en dat zal de rest van ons leven wel zo blijven, dus ik zie het probleem dan niet...;).

16. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik vind het prima kunnen!

17. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het zeker kunnen! Je moet je kind gewoon de naam geven die jij het mooist vind, dan krijg je er ook geen spijt van!

18. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik zou er niet voor kiezen. Ik ken een Gwen met een dochter Quinn. Zou ook mijn keuze niet zijn...

19. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Dit

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Die narcistische link kan ik niet helemaal leggen....

Deel Deze Pagina