Hoi allemaal, Kijken hoe het staat met de inspiratie hiero Nog geen baby in de buik maar ik geniet enorm van namen verzinnen. Alleen.... jongensnamen zijn zo moeilijk! Ik kan zo twintig namen verzinnen die ik mooi vind voor meisjes, maar voor jongens kom ik niet zo ver. Het probleem is dat ik veel jongensnamen leuk vind voor een kind, maar niet volwassen/serieus/stoer genoeg voor een man - en veel namen voor een man, te volwassen/hoogdravend vind voor een kind. Bovendien moeten ze (ivm internationale familie) bij voorkeur in zowel Engels als Nederlands uit te spreken zijn. Balen, want daardoor vallen veel puur Nederlandse namen af die ik wel mooi vind. Als laatste eis geldt ook nog eens dat het moet klinken als tamelijk klassieke namen, maar ze bij voorkeur niet elke week in de NRC staan Kunnen jullie iets verzinnen? Ik zou het heel leuk vinden om wat input te krijgen! Namen die we leuk vinden (maar te veelvoorkomend zijn of niet voldoen aan de internationale eis): Oscar Lodewijk Hidde Thomas David Floris Ik ben heel benieuwd of iemand wel iets kan verzinnen!
Oscar, Lodewijk, Thomas en David (naam van m'n oudste) vind ik super. Ook leuk: Marcus Arthur Robin Tobias Felix Hugo Abel Olivier/Oliver Christopher Benjamin Simon Casper Christian Ruben
Jacob Alexander Simon Olivier Julius Nathan Jonathan Julian Robert Hugo Marius Arthur Victor Vincent Manuel Samuel
Onlangs iemand met eenzelfde soort zoektocht, zie http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/587065-klassieke-maar-originele-jongensnamen.html! Hier wat ideetjes! Hoop dat er wat tussen zit. Zal soms misschien te apart of modern zijn, maar wie weet. Alwin Andreas Anthonie Armin Arnoud Axel Bastian Bastijn Björn Bodian Camiel Casijn Casimir Cedric Christophe / Christoph Christopher Curtis Diede, Diederik Diemer Dinand Dominic Dorian Ebbe Ebel, Eben Edward, Eduard Elai Eliël Elmar, Elmer Elon Elwin Emiel Ephraïm Eric / Erik Erwin Esben Etienne Ewald Ewoud / Ewout Feije Ferdi Ferre Finnian Florijn Gijsbert Henry Hessel Ilan, Ilian Ilmar Ingmar Isai Ismael Iven Iwan Jannick Jarne Jefta Jelger Jelke, Jelko / Jelco Jelmer, Jelmar Jeroen Jillis Joachim, Jochem Jonne Joren, Jorian Jorik Jorre, Josse Jozua, Josué Julan, Julen Juliën / Julien Julius Jurjen Jurriaan, Jurrian Jurriën Jurrijn Justus Kalle Karsten Keije Leander Lemuel Lennard / Lennart Leonard Levijn, Levin Lias Lieven Linus Livius Lode, Lodewijk Loïc Lowie Lucan / Lukan Lucian Lucius Maël Magnus Marcus Marik, Marnik Marius Marnix Marten, Maarten Martijn, Mathijn / Matthijn Mathieu Mathis Mattan / Matthan Matthias / Mattias Mattia / Matthia Maurik Maxim Melchior Menno Merlijn, Merijn Midas Milian Nemuel Nicolas Otto Perrijn / Perijn Piotr / Pjotr Pippijn Quintijn Quintus Quirijn Rafael / Raphael Reinout / Reinoud Revin Roald Robbe Robian Roderick Roelof Romijn / Romeijn Rowin Rubin, Rube Rudmer Rufus Sebbe Silas Silvian, Silvan, Silven Silvester Silvijn Simeon Stellan Steven Sybren Teije / Thije Teunis Thias / Tias Thorsten / Torsten Tobian Tobin Torben / Thorben Waldemar Walter Warner, Werner Wijnand William, Willian Xander Zeger
Juliën Julian Florian Thijmen Floris Florius Joran Boudewijn Benjamin Hugo Wiilian Micha Lennart Laurence Maurice Maurits Marnick Philip Pepijn Jurre Rowan Tobias Wouter Bastiaan Sebastiaan Sebastiën
Haha wow! Zeker leuke nieuwe ideeën tussen. Namen als Julius, Marius etc vind ik heel leuk, Scandinavische namen ook, maar manlief is wat minder enthousiast. Zelfde voor namen op -ijn, vind ik heel mooi, vind hij niet Engels genoeg Leander vind ik ook heel leuk! En Rowan, hoewel ik dat niet echt als Nederlands ken. Nicolas ook leuk en Felix ook, ook allebei afgekeurd... Nare man eigenlijk
Helemaal mijn smaak, dus ik gooi er een paar favorieten van mij in, kan zijn dat het wat dubbelt met al genoemde namen: Sebastiaan (kan ook als Sebastian voor internationaler, maar ook met deze spelling zullen ze wel begrijpen hoe het moet) Ivar, Ivo (die laatste is niet zo internationaal maar ook hier verwacht ik geen grote problemen van) Benjamin Midas (zo ondergewaardeerd! geen echte internationale naam overigens, maar wel prima uit te spreken voor buitenlandse familie, en bijzonder) Jonathan Samuel Edwin (wordt naar mijn mening te weinig gebruikt, een uitstekende naam voor jongetjes zowel als mannen à je kunt een baby met deze naam lief Eddie noemen) Hopelijk heb je er wat aan qua inspiratie!
Die vind ik ook allemaal mooi! Nou ja, Ivar klinkt me iets te Russisch haha, maar qua klank wel mooi. Midas vind ik ook erg leuk! Hoewel ik de associatie met de grote boze wolf nog niet helemaal los kan laten. Geen idee of manlief dat ziet zitten, ik zet 'm op het lijstje. Edwin... ik heb de associatie met aso-oudklasgenoten en daarom vind ik 'm niet mooi. Wat een beetje sneu is voor de naam. Maar alles wat lijkt op Alwin, Erwin, associeer ik echt met een bepaalde groep rotjongens van vroeger Edward vind ik wel weer leuk, maar die wordt nu natuurlijk enorm gehypet door Twilight
Leuk om te horen! Ik snap je punt over Ivar, ik vind om die reden Ivo iets mooier. Clean en toch chic, die naam. Ik denk bij Midas nu eerder aan Midas Dekkers, maar ik snap het wel van de wolf. Je bent er vast gauw overheen als je kind zo heet. Haha, dat van Edwin daar is niks aan te doen! Vast een andere generatie dan ik, bij ons heette het slag rotjongens steevast Michel. Edward vind ik ook super (jammer van Twilight idd), en Edgar.
Bij ons was het Maikel, Kevin, Alwin, Martin, dat soort namen. Michel ook wel, inderdaad. Eigenlijk heel gewone namen maar ik heb er echt zo'n heel pauperige pesterige bijsmaak bij Ivo vind ik ook leuk, maar is de naam van een vriend van ons. Maar iets wat daarop lijkt kan ik me wel voorstellen, ja!
Midas is een naam uit de Griekse mythologie en niet echt één met een positieve associatie (koning die gestraft werd voor zijn hebzucht). Die wolf heet niet voor niets zo, maar is geïnspireert op de Midas uit de mythologie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Midas_%28mythologie%29 Midas Dekkers is niet zijn echte naam, maar een pseudoniem, hij heet eigenlijk Wandert Dekkers Ik zou zelf vanwege de geschiedenis van de naam, nooit voor deze naam kiezen.
Te veel voorkomend, anders was het waarschijnlijk heel snel Thomas of Oscar Ik ken de mythologie rondom Midas goed, maar ik vind hem wel leuk. Een man die van zijn fouten leert (y)
Duco niet direct, moet er erg aan wennen. Olaf vind ik eigenlijk wel leuk, maar ook daar associaties die ik eerst kwijt moet