hoe wassen jullie een peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2jees, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Vreemde titel natuurlijk ;)

Maar, mn dochter durft niet onder de sproeier dus zeep ik haar af met de washand, naspoelen met een bakje, haren wassen ook zo, alleeen zit ze dan..

Probleem is mn rug..

Vooral nu met twee kindjes..

Iemand tips?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    442
    83
    Limburg
    Hier zet ik de jongste en tot voor kort ook de oudste in een babybadje (opblaasbaar) onder de douche. De jongste is ook helemaal panisch van de sproeier. Ik zit dan zelf op een krukje zodat mijn rug het nog wel enigszins prettig vind

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier valt er niets te kiezen ;) ze gaan allebei onder de douche, of ze het nou leuk vinden of niet. Moet zeggen dat de jongste al vanaf dat ze 1 maand oud is zo gewassen wordt en die piept echt nooit. De oudste heeft wel perioden gehad dat ze het niet echt leuk vond maar ik houd gewoon altijd dezelfde volgorde aan, als ik haar inzeep mag ze zelf de douche vasthouden om de badeendjes te douchen, dat maakt het allemaal wel leuker. Het hoort er gewoon bij, net als tandenpoetsen, dat is ook niet altijd leuk maar over die dingen onderhandel ik niet.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar waarom gaat zij zitten dan? Ze kan toch gewoon staan??

Mijn zoon wilde eerst ook niet onder de douche.. maar als ik hem inzeep en dan zelf de sproeier geef en hij mag zichzelf afspoelen dan gaat het wel goed..

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.180
    113
    Brabant
    Onze jongste wordr met 1 hand onder de douche gehouden en net de ander afgesproeid. Gilt erbij alsof hij op 45graden staat.;)
    Maar na t wassen gaan ze heerlijk spelen met de sproeier op de douchevloer.

Ik ga dus niet lopen emmeren met bakjes etc.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

zelf vasthouden moet maar niet, dan heb ik heel de douche eronder ;) en als ik ernaaast zit kan ik er niet bij..

Tja met poetsen geld dat hier ook, hoort erbij. Haren wassen an sich ook, maar onder de sproeier dwingen doe ik niet.Zelf was ik vroeger ook panisch en o zo blij met mijn lieve moeder die met me meevoelde ;)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

ik zou trouwens niet weten hoe ik haar vast moet houden, totaal geen grip op zon kaal lijfje, bovendien in 1 hand de douchekop en met de andere haren wassen??

8. fafa

fafa Niet meer actief

Zichzelf laten wassen? Blokje zeep geven en gaan met die banaan! Is heeeerlijk voor je rug ;) Nou moet ik zeggen dat ik zeep onzin vind voor een peuterlijf en shampoo al helemaal, maar als ik hier de instructie geef om haar gezicht en kruis met water te wassen en handen en voeten en billen met zeep en dan af te spoelen hoef ik helemaal niks te doen en komt ze keurig fris uit bad. Misschien kan jou kind ook al meer aan dan je denkt... probeer het eens.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier was ze ook panisch voor de douchekop. Voornamelijk bij het uitspoelen van haar haren. Ik heb haar de douchekop gegeven en mijn haren uit laten spoelen terwijl ik tot 5 tel. En dan KLAAAAAAR!
    hetzelfde samen bij de pop gedaan. Bij haar werkt dit nu ook super. Ze weet dat het met 5 tellen dus ook echt klaar is. Laatste week steeds een washandje voor haar ogen en geen gejammer meer.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik had een heel verhaal getypt.. Maar dat is gek genoeg weg :)

Anyway.. Ik liet haar altijd in de douche spelen terwijl ik douchte..
    Nou hebben wij geen douchecabine of -gordijn dus nat werd ze dan evengoed wel.. En ze kliederde lekker met bakjes water en lepels enzo... Dus die vermaakte zich wel en dan werd ze stiekem toch alvast een beetje nat.

En nadat ik klaar was mocht ze zichzelf wassen maar wel ONDER de douche. Eerlijkheidshalve,. In het begin stond er niet veel meer onder de douche dan d'r voeten...
    Maar ze ging er zelf steeds verder onder.
    Inmiddels vind ze het heerlijk om d'r buik zo ver mogelijk uit te steken zodat alleen d'r buik wordt. Een voet uit te steken zodat alleen d'r voet nat word... Maar sinds kort gaat zelfs d'r hoofd vrijwillig onder de douche EN wast ze zelf d'r haar.
    Uitspoelen doe ik... Maar inmiddels wel met de douchekop in m'n hand (en een washand op d'r ogen.. Maar ok... Heel wat beter dan bekertjes water)

Ging redelijk spelenderwijs en vanzelf uiteindelijk.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm die douchekop heeft ook een houder toch?

Onder de douche vandaan laten stappen.. Haar zepen...
    En daarna met de douchekop weer uitspoelen... Ondanks lang haar gaat dat hier prima.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

de houder zit vrij hoog.. Het gekke is dat water in de ogen niet het ergste is maar wel in de oren :( Als ik alleen haar lijf afspoel en dat nadrukkelijk zeg wordt ze toch nog panisch. Ze klautert in haar angst bij de badkant op en glijd steeds uit..

Ja zelf laten wassen kan ik weleens doen, maar toegeven dat zal me wel te lang duren ;) (Kleintje slaapt vaak maar ff.)

Ik ben net begonnen haar zelf in bad te laten klimmen met het krukje (kwam erachter dat dat best moest kunnen inmiddels ;)) maar ze is zooo bang.. Er in gaat best goed, eruit is net te hoog en gaat ze met haar onderkantje over de rand, gillen.. Terwijl ik haar middel vasthoud zodat ze niet valt..

13. fafa

fafa Niet meer actief

Uit bad klimmen is inderdaad vrij lastig ja... daar heb ik geen last van met mn douchebak... dus ik snap dat ze dat nog niet zelf kan.

Maar een extra houder is zo geplaatst, toch? Ik had er toevallig -voor ik kinderen had- al een op ongeveer kniehoogte hangen (om szomers mn voeten te spoelen na een dag op blote voeten, zonder helemaal te hoeven douchen of met voetenbadjes in de weer te gaan) en die is nu ideaal voor een peuter van 85 cm. En over een (paar) jaar ga ik er nog eentje ophangen, zo'n 30 cm hoger, heeft ze weer fijn dr eigen doucheje.

14. knap

knap Niet meer actief

Ze is nu drie en ze doet bijna alles zelf.

Dwing ook niet maar laat haar wel zelf gaan onder de douche.

Werkt echt het beste.

Heb twee badjes. Keuze dus uit twee. Ze kan kiezen voor onder de kraan of onder de sproeier. Die mag ze niet dan is heel mijn douche zeiknat en de wasmachine droger ook dat is geen optie hier.

Wel mag ze of met een badpak in de douche barbie baby keuken spulletjes en ik geef ze wat shampoo in een mooie shampoo fles en laat het zelf op haar haar doen wassen een keer per week zeker.

De rest altijd lekker afspoelen enzo.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Zon lage houder hadden we bij ons oude bad maar hebben we nu juist niet gedaan omdat je daar zo lelijk aan bezeren kunt als je uitglijd.. Maar nou je t zegt voor je eigen voeten wel ideaal zeg!!

En ik zat er aan te denken hoe dat de vorige keer ging, staand, ze duikt dan zover mogelijk de hoek in en dan kan ik er haast niet meer bij. Laat ik mn rug nog ff buiten beschouwing.. ;)

We douchen dus in het ligbad he hoop dat jullie zo het verhaal wat snappen??

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar je hoeft haar toch niet vast te houden :) wij hebben anti-slip tegels in de douche en anders werkt een anti-slip matje perfect. Zelfs de jongste blijft staan en hoef ik niet vast te houden.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat was een reactie op Taliaa;)

Zelf blijven staan doet ze dus niet uit angst. Hier ook een mat maar de kanten zijn wel glad. Het is een ligbad waar ze in staat he..

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ging ze tot bijna 2,5 in het babybadje. Douchen was hier ook drama. Maar papa heeft haar vanaf toen meegenomen onder de douche en spelenderwijs wat vertrouwd gemaakt met de douchekop. Geen idee hoe haha. Ik mocht het niet doen.
    Haren wassen vindt ze nog niet leuk maar ze staat wel graag onder de douche. Haren nat maken vindt ze niet zo erg, dat doet ze meestal zelf. Shampoo beperken we tot 1x per week en dan moet het gewoon even.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Jullie krijgen blijkbaar geen rugpijn? daar ging de vraag meer over;) Misschien komt het door de houding tov ons bad dan. Je moet er een beetje krom in hangen ook als ze staat. ze is nog klein natuurlijk.

Bedankt verder.

20. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik laat Nick meestal lekker in bad spelen en dan zit ik ernaast op de kruk. Haren doe ik ook meestal nog met een bakje omdat hij het ook niet fijn vindt. Maar krukje dus. Ik heb geen rugpijn maar ik kan me voorstellen dat het scheelt?

Deel Deze Pagina