Dochter 2,5 roept au bij elke hap en gisteren deed de speen al pijn. Ik dacht kiezen maar nu heb ik even nader geïnspecteerd en kom ik bij een rood gehemelte richting te keel. Ze kwijlt er enorm bij. Mond is nog vies van het eten 😜
Hand voet mond ziekte kan zich uitten door spruw meen ik. En als je het eenmaal gehad hebt krijg je het zelfde nogmaals volgens de GGD. De meeste mensen bouwen er anti stoffen voor op.
Ze begint nu ook plekjes om haar mondje te krijgen.... Vorig jaar was het helemaal ontstoken geraakt en werd het krentenbaard dus maar even goed in de gaten houden!
Ja die kunnen ook in de mond zitten, mn zoon had ze op zn tong, binnenste oogleden en alle andere akelige plaatsen (In zn oren, op zn piemeltje....) maar zeker ook in zn mond. Maar dat zijn wel echt vlekjes en blaasjes.
Ik zou gokken op hvm Hoe zien handpalmen en voetzolen uit? Jeukt het ook? Gewoon aankijken. Wat het ook is een virus, goed opletten bij babys en zwangere naast maar voor de rest uitzieken. Mijn dochter had erg heftig hvm ze heeft ruim jaar later noh steeds littekens op alle benen en armen (kleur verschil waar blaasjes zaten..)
Er is verder niks bijgekomen en ze kan bepaalde dingen niet eten dat doet echt zeer. Ook bloedt haar mondje steeds bij het tandenpoetsen. Ik ga dinsdag met haar naar de dokter. Iemand noemde al spruw dat wil ik even nagekeken hebben dit duurt me te lang!!
Ze is meegeweest naar de tandarts en die zag aften en het tandvlees is geïrriteerd ws ook door speengebruik wat we al beperken en binnenkort gaan ze de prullenbak in. Wilde eerst wachten tot ze naar babypiet kunnen maar dat duurt nog even. Plekjes om haar mond; fucidincreme voor gekregen. Wat het nou is geweest? Huisarts weet het niet precies. Wel dat mijn oudste en haar vriendinnetje nu ook klagen over pijn in hun mond en mijn oudste is er ontzettend hees bij.