Hay dames, Hier kriebelt het vanaf de geboorte van mn 2e heel erg voor een voor mij 3e. Mijn vriend wil alleen wachten tot de kleine 4 jaar is, ik wilde er alweer voor gaan toen ze 2 jaar was, maar toch zijn wens gerespecteerd en nu dus wachten tot ons meisje 4 jaar is, en dan kijken of het ons gegund is met onze cryo's. Zijn er meerdere die nog moeten wachten op hun partner voor nog een kindje? En lijkt het je leuk om te kletsen? Dan hoor ik dat graag
@Kimmetjuh90 wat moeilijk voor je. Ik ken je nog uit het gaan voor een derde kindje topic. Dat wachten is echt heel slopend. Het is zo moeilijk om nog aan iets anders te denken. Ik ben in afwachting van mijn menstruatie en hoop er dan deze maand voor het eerst in 6 maanden weer echt voor te gaan. Mijn moeder is in mei na een heftig ziekbed overleden en in april baan kwijt geraakt. Ik begin over 2 weken met mijn nieuwe baan. Toch gaan wij niet meer wachten. Ik trek deze leegte niet meer.
Heehee! Ik voel een sterke kinderwens voor de 1e, maar mijn vriend wilt nog even wachten.. We zijn 4,5 jaar samen en wonen nu ongeveer 1,5 jaar in ons koophuis. Alles hebben we ''op een rijtje'', maar toch voelt hij zich er nog niet helemaal klaar voor (en dat respecteer ik). Toch wel lastig, voor mijn gevoel raken zoveel mensen in mijn omgeving in verwachting!
Hoi! Wij willen ook graag nog een 3e kindje. Bij mij kriebelt het eigenlijk altijd wel om zwanger te zijn. Vind die tijd van zwangerschap/bevalling/newborn zo bijzonder! Maar ik moet van mezelf nog even wachten Mijn 2 zoons schelen bijna 4 jaar en dat vind ik echt super! Ik vind het heerlijk om alle tijd voor een kleintje te hebben als de oudsten naar school gaan. De drukte van kindjes dicht op elkaar ga ik niet trekken, daar ken ik mezelf wel goed genoeg voor haha. Dus. echt wel kriebels! Maar toch ook het willen wachten... Waarschijnlijk gaan wij er weer voor als mn jongste 3 is. In de lente/zomer van 2023 dus. haha duurt nog wel even maar ik klets graag mee hoor!
Ja idd heel lastig, ik ervaar t net zo, al probeer ik die gevoelens echt te onderdrukken... wellicht over een tijdje toch weer voorzichtig het gesprek erover aangaan?
Aaah wat leuk! Wie weet zijn wij dan wel tegelijk zwanger (mocht het lukken met mn cryo's) zou zo tof zijn! Wij zouden dan ook in 2023 ervoor gaan, als mn vriend dan nogsteeds wil hoor Ik vond zwanger zijn echt niet leuk, zo veel last gehad van kwalen bij de jongste, en bekkeninstabiliteit, vocht vast houden, ik hoop dat t bij een 3e niet weer zo heftig word En bevallen tja ik weet niet of ik dat heel leuk moet vinden (geplande keizersnedes)
doe ik af en toe wel eens, maar ik wil me ook niet opdringen omdat dat ook averechts kan werken. Soms met een knipoog/grapje hebben we het er wel over.
Haha ja wel leuk dat we dan rond dezelfde periode willen gaan proberen! Is er geen hoopje dat je vriend toch misschien wel eerder voor een derde wil gaan dan? Stom dat je zwangerschappen niet makkelijk waren. Kan me voorstellen dat je zwanger zijn niet leuk vind als je zoveel last van kwalen hebt. Hier nergens last van gehad tijdens mn 2 zwangerschappen, dus dat is wel heel fijn. Hopelijk kun jij straks bij je derde zwangerschap ook genieten van het zwanger zijn zonder al die stomme kwaaltjes. Waarom heb je keizersnedes gehad als ik vragen mag? Lijkt me heel pittig! Vooral het herstel ook of viel dat mee?
Oh jammer dat je vriend nog niet wil! Hoe oud zijn jullie? Misschien vind je vriend het wel mega spannend. Beetje angst voor het onbekende misschien? Of noemt hij andere redenen? Voor jou wel frustrerend lijkt mij als je zelf graag wil!
Ik ben bijna 25 en mijn vriend is 26. Toevallig hebben we het er gisteravond nog over gehad. Hij kijkt nog uit naar een paar dingen in de nabije toekomst (vakantie, hij wilt het liefst eerst nog trouwen). Hij wilt ook het gevoel hebben er 100% voor te gaan (logisch). Hij zei ook dat hij wilt dat een zwangerschap komt uit dat we het bewust proberen, (samen bewust vrijen als ik een eisprong heb, ons geheimpje, samen op een roze wolk zitten etc), in plaats van dat het nu “per ongeluk” gebeurd terwijl hij er nog niet klaar voor is.. Ik vind het moeilijk te verwoorden maar hij “gunt” ons kindje dat het is gemaakt op een bewust/verliefd moment en niet uit “oh het is wel al welkom maar ik was er nog niet bewust mee bezig”. En dat snap ik, ik hoopte alleen stiekem dat dat moment er al eerder zou zijn. Ik vertelde dat ik mijn gevoel niet helemaal kan negeren maar uiteraard wacht tot hij er ook klaar voor is.. ik kijk gewoon al uit naar dat moment dat we er samen zo mee bezig gaan
Nee ik denk echt niet dat hij eerder wil beginnen, misschien zelfs nog later.. komt omdat onze dochter nu nogsteeds niet doorslaapt, en gewoon heel moeilijk is qua slapen. (Stiekem ben ik bang dat een volgende net zo of erger is qua slapen). En komt ook bij dat ik nu bezig ben met trauma therapie of nahja bezig ga sta op de wachtlijst hiervoor. Heb ptss en depressie al sinds mn 6e.. Ik heb geplande keizersnedes gehad omdat ik niet natuurlijk mag bevallen. Ben namelijk geboren met het syndroom van Vater (Google maar eens), en heb daarbij ook een zwakke liesslagader, als die knapt tijdens persen bloed ik gewoon dood.. en daarbij komt ook dat er zoveel onherstelbare schade kan optreden als ik uitscheur of een knip moet hebben. Daarom voor alle veiligheid keizersnedes (helaas).
Ah wel heel lief hoe hij erover nadenkt! Op mijn 25ste kreeg ik mn eerste. Kan me nog goed herinneren dat mn eierstokken toen ook enorm aan het klapperen waren! haha. Maar kan me dus ook heel goed voorstellen dat het voor jou wel heel moeilijk is om nog te wachten. Want als je eenmaal die "baby fever" te pakken hebt, kun je bijna nergens anders meer aan denken he..
Oh ik heb ook slechte slapers hier helaas. Mn jongste van bijna anderhalf wordt nog elk uur wakker. Is al zo vanaf de geboorte.. Bij mn oudste was dat hetzelfde en hij ging vanaf 2 jaar beter slapen. dus mijn hoop is dat mn jongste het rond die leeftijd ook gaat snappen Wat heftig dat je al zo lang last van ptss en depressie hebt zeg! Goed dat je daar binnenkort hulp voor krijgt. Denk dat het voor jou dan ook wel lekkerder is om een groter leeftijdsverschil tussen je 2e en 3e kindje te hebben. anders heb je wel erg veel op je bordje. al snap ik ook heel goed dat als je eenmaal baby kriebels hebt, die lastig te negeren zijn. Je verstand en gevoel kunnen behoorlijk botsen soms he.. Oeh, ja ik snap helemaal dat een natuurlijke bevalling dan echt niet verstandig is!
Nou mn vriend wil er nu toch voor gaan, dus we gaan gewoon kijken of het lukt met onze cryo's, totaal onverwachts dit haha
Wauw wat leuk! En ook gewoon al een positieve test in handen zie ik! Man, die wens van jou ging ineens snel in vervulling! Haha Gefeliciteerd en een heerlijke zwangerschap gewenst ❤
Haha ja klopt, dat ging echt heel snel! Hij kwam met t nieuws, eigelijk vlak voor ik voor ei zat dus we konden direct beginnen. En gelijk raak, nou t is nog een beetje onwerkelijk hoor, juist omdat het zo snel is gegaan.. Dank je wel mop❤
Nou.. Onlangs toch weer wat gesprekken gevoerd en hij zegt dat hij het steeds meer voor zich gaat zien en hij er mentaal erg in aan het groeien is.. Hij maakt steeds meer baby-gerelateerde grapjes.. Misschien toch binnen een paar maanden progressie naar de eerste poging.