Ik heb laatst de benodigdheden ingeslagen om de ledikant op te maken (lakentje, dekentje, hoeslaken, molton), maar bedacht me net dat de kinderwagen eigenlijk ook opgemaakt dient te worden, klopt dit? En moet dit op dezelfde wijze als de ledikant (dus ook een molton, hoeslaken, lakentje en dekentje)? Zo ja, kan ik hiervoor gewoon de formaten kopen die gebruikt worden voor een wiegje?
Hee hoi, Wat voor matrasje heb je? De Joolz sowieso heeft namelijk een aerosleepmatrasje erin liggen, waardoor opmaken met een jersey hoeslakentje voldoende is. Ik legde ter hoogte van het hoofdje nog wel een hydrofiele luier weg, dubbelgevouwen. Dekt wel af, maar in de wagen liggen de kleintjes altijd onder toezicht en iig niet op hun buik.(meestal, anders hydro even weglaten) Ik had geen molton enzo hoor in de wagen, maar: Hoeslakentje laken deken je moet de kleinste maat hebben, die is vergelijkbaar met de wiegmaat ja. Leuk he, die voorpret? Geniet ervan!
Ik heb een aankleedkussenhoes om het matrasje heen, sluit iets mooier aan dan een wieghoeslaken. Verder een hydrofiel onder het hoofdje en een lakentje + dekentje (wiegformaat).
Bedankt voor de reacties dames! Aankleedkussenhoes had ik niet aan gedacht, maar klinkt eigenlijk heel erg handig. Denk dat ik maar voor een aankleedkussenhoes + dekentje ga.
ik heb altijd een aankleedkussenhoes om het matrasje gedaan, geen molton oid maar wel hydrofiele luier nog onder het hoofdje, en een dekentje, bij de vierde de koeka voetenzak met benen, ideaal ding ! wou dat ik die al had bij de anderen.
Ik had (en heb voor straks) een reisslaapzak, zo'n soort voetenzak die je dicht kunt ritsen. Volgens mij van Fresk, in elk geval met een leuk printje. Dat vond ik echt veel handiger dan in die bak nog eens een deken en laken te proppen. Bovendien blijft dat ook niet liggen als ze eenmaal flink gaan trappelen. Zoiets heb ik: Fresk Reisslaapzak Winter Olifant Roze
Gezien je banner zal je een zomerbaby krijgen maar ik had een wrapper van lodger. Die heb je ook in zomervarianten denk ik (en van andere, goedkopere merken). Had een hoeslakentje van wieg om het matrasje heen, hydrofiel en baby in die wrapper. Dochter trappelde al snel dekentje weg nl.
Ik maakte de kinderwagen ook hetzelfde op als wiegje. Molton-hoeslaken-laken en dekentje. Onder het hoofd hydrofiele doek.
Ik had ook een lodger wrapper (of bunker past ook). Vond ik handiger dan een laken en deken. Ik deed wel molton + hoeslaken over het matrasje.
Hoi Juneau, Als je de wandelwagen gebruikt voor een wandeling buiten dan is het vooral van belang dat je kindje het niet te warm of te koud heeft. In de winter is dit misschien een lakentje en een dekentje, maar dat kan bijvoorbeeld ook een warm pak zijn of een voetenzak of iets dergelijks. Misschien nog goed om te weten: een kinderwagenbak is niet geschikt als permanente slaapplek vanwege de dichte zijwanden, die zorgen voor onvoldoende frisse lucht in de bak. Groet, Laura VeiligheidNL
Ja idd ideaal! Ik had wel een molton op het matrasje en daar overheen een aankleedkussenhoes. Verder een lakentje plus een dekentje. En een hydrofielluier onder het hoofdje
Ik vind een lakentje en dekentje zo onhandig. Je moet vaak je kindje eruit nemen en er weer in leggen (voeden, verschonen, even pakken want nog een boertje, even pakken want huilt, etc etc.). Ik zou voor zo een makkelijke maxi cosi voetenzak gaan en die in de kinderwagenbak leggen. Of een gewone voetenzak als dat gaat.