Kinderwagen opmaken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juneau, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ik heb laatst de benodigdheden ingeslagen om de ledikant op te maken (lakentje, dekentje, hoeslaken, molton), maar bedacht me net dat de kinderwagen eigenlijk ook opgemaakt dient te worden, klopt dit? En moet dit op dezelfde wijze als de ledikant (dus ook een molton, hoeslaken, lakentje en dekentje)? Zo ja, kan ik hiervoor gewoon de formaten kopen die gebruikt worden voor een wiegje?

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hee hoi,

Wat voor matrasje heb je? De Joolz sowieso heeft namelijk een aerosleepmatrasje erin liggen, waardoor opmaken met een jersey hoeslakentje voldoende is. Ik legde ter hoogte van het hoofdje nog wel een hydrofiele luier weg, dubbelgevouwen. Dekt wel af, maar in de wagen liggen de kleintjes altijd onder toezicht en iig niet op hun buik.(meestal, anders hydro even weglaten)

Ik had geen molton enzo hoor in de wagen, maar:
    Hoeslakentje
    laken
    deken

je moet de kleinste maat hebben, die is vergelijkbaar met de wiegmaat ja.

Leuk he, die voorpret? Geniet ervan!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In de kinderwagen had ik eigenlijk enkel een dekentje liggen. Meer heb je toch niet nodig?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niets om het matrasje heen?!

Hier dus wel; hoeslakentje, lakentje en deken. Wieg formaat.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb een aankleedkussenhoes om het matrasje heen, sluit iets mooier aan dan een wieghoeslaken. Verder een hydrofiel onder het hoofdje en een lakentje + dekentje (wiegformaat).

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Precies dit.

7. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit! Aankleedkussenhoes past veel beter!

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb een Aankleedkussen hoes een hydrofiel En een dekentje voor in de wagen. Geen lakentje.

9. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Bedankt voor de reacties dames! Aankleedkussenhoes had ik niet aan gedacht, maar klinkt eigenlijk heel erg handig. Denk dat ik maar voor een aankleedkussenhoes + dekentje ga.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook. Ideaal een aankleedkussenhoes.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb altijd een aankleedkussenhoes om het matrasje gedaan, geen molton oid maar wel hydrofiele luier nog onder het hoofdje,

en een dekentje,

bij de vierde de koeka voetenzak met benen, ideaal ding ! wou dat ik die al had bij de anderen.

12. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had (en heb voor straks) een reisslaapzak, zo'n soort voetenzak die je dicht kunt ritsen. Volgens mij van Fresk, in elk geval met een leuk printje. Dat vond ik echt veel handiger dan in die bak nog eens een deken en laken te proppen. Bovendien blijft dat ook niet liggen als ze eenmaal flink gaan trappelen.

Zoiets heb ik: Fresk Reisslaapzak Winter Olifant Roze

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Gezien je banner zal je een zomerbaby krijgen maar ik had een wrapper van lodger. Die heb je ook in zomervarianten denk ik (en van andere, goedkopere merken).

Had een hoeslakentje van wieg om het matrasje heen, hydrofiel en baby in die wrapper. Dochter trappelde al snel dekentje weg nl.

14. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ik maakte de kinderwagen ook hetzelfde op als wiegje.
    Molton-hoeslaken-laken en dekentje. Onder het hoofd hydrofiele doek.

15. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik had ook een lodger wrapper (of bunker past ook).

Vond ik handiger dan een laken en deken.

Ik deed wel molton + hoeslaken over het matrasje.

16. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Juneau,

Als je de wandelwagen gebruikt voor een wandeling buiten dan is het vooral van belang dat je kindje het niet te warm of te koud heeft. In de winter is dit misschien een lakentje en een dekentje, maar dat kan bijvoorbeeld ook een warm pak zijn of een voetenzak of iets dergelijks. Misschien nog goed om te weten: een kinderwagenbak is niet geschikt als permanente slaapplek vanwege de dichte zijwanden, die zorgen voor onvoldoende frisse lucht in de bak.

Groet, Laura
    VeiligheidNL

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.555
    1.862
    113
    Vrouw
    Ja idd ideaal! :D

Ik had wel een molton op het matrasje en daar overheen een aankleedkussenhoes. Verder een lakentje plus een dekentje. En een hydrofielluier onder het hoofdje

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind een lakentje en dekentje zo onhandig. Je moet vaak je kindje eruit nemen en er weer in leggen (voeden, verschonen, even pakken want nog een boertje, even pakken want huilt, etc etc.). Ik zou voor zo een makkelijke maxi cosi voetenzak gaan en die in de kinderwagenbak leggen. Of een gewone voetenzak als dat gaat.

Deel Deze Pagina