Wij hebben sinds 2010 een Mutsy kinderwagen (4rider singkespoke) Een fijne wagen, vinden wij. Maar sinds een paar weken draaien de zwenkwielen voor steeds in een stand haaks op de rijrichting. En dan rijdt ie uiteraard niet verder. Het is lastig om de wielen daarna weer in de juiste stand te krijgen. Ze draaien niet vanzelf terug. Ik heb het gevoel dat ik de halve dag met de voorwielen omhoog rijdt. Zijn er meer mensen met dit probleem? En dan liever nog: met een oplossing? Ik word er niet goed van en koop op deze manier net zo lief een nieuwe, maar dat vind ik voor die 1,5 jaar toch ook zonder van het geld.
Heb je ze al eens gesmeerd? Quinny buzz had ook zoiets met het voorwiel. Goed inspuiten met teflon en probleem was weg.
Idd wielen eraf, goed schoonmaken en smeren. Komt veel vuil tussen te zitten (ook achter bij de remmen trouwens die gaatjes allemaal ) Daarna is t probleem ws verholpen, zo niet, dan terug naar de winkel. Mutsy heeft goede service!
Smeren inderdaad, of mutsy contacten/waar je hem gekocht hebt. Mutsy heeft hele goede service. Wij hebben een nieuw onderstel gehad omdat hij niet goed soepel inklapte en dat kwam doordat hij scheef bleek te zijn.
Hier ook een Mutsy die niet goed inklapte. B.abydump gaf weinig tot geen service en de fabrikant zelf had een perfecte service. 2 dagen later een nieuw onderstel en de oude kosteloos retour. Zou eerst zelf proberen te smeren en als dat niet helpt meteen in de telefoon klimmen.
We hebben dezelfde wagen. Bij ons zwabberden de wielen. Wij hebben een stuk lood vooraan vastgemaakt als contragewicht en dus ligt hij stabiel op de weg
Ik heb de wielen (waar je ze vastklikt) vanmiddag gesmeerd. Sindsdien de wagen nog niet echt gebruikt, dus het is even afwachten, maar het lijkt me al beter. Ik laat het wel een keer weten als ik er een keer boodschappen mee heb gedaan. Dat contragewicht is misschien ook wel een oplossing, want als ze met voldoende druk op de ondergrond duwen zouden ze toch eigenlijk niet verkeerd moeten kunnen draaien. Maar dan zou ik het wel raar vinden dat dit nu ineens een probleem is.
bekend verhaal... ben echt niet blij met onze mutsy 4rss... sinds we de nuna hebben ook eigenlijk nooit meer gebruikt. Toch ga ik m voor de tweede weer gebruiken want vind het wel erg overdreven om een nieuwe te kopen, deze ziet er nog nagelnieuw uit.. Misschien dat ons onderstel ook niet goed is, ga er toch maar eens mee langs de babyzaak denk ik
Thanx voor de tips, hier namelijk hetzelfde probleem dus we gaan binnenkort de voorwielen schoonmaken en smeren
Ik heb de wielen gesmeerd. Nou, niet de wielen maar de pinnen waarmee je de voorwielen vast klikt in het frame. Ik heb ook wat olie gespoten in de gleuf waar die hendel om de wielen te blokkeren aan vast zit. Hij rijdt nu weer perfect.