Wie weet er nog leuke spelletjes voor een kinderfeestje (4-5 jaar)?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PenK, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Volgende week vieren we mijn dochters verjaardag. Het is voor ons de eerste keer, dus ook voor mij wordt het een spannende happening;).

Ik heb al wat knutselmateriaal in huis gehaald. Maar ik kan maar geen leuk spelletje bedenken om met de kids te gaan doen.

Wie weet er nog iets leuks, wat leuk is voor die kleintjes (alle vriendjes/vriendinnetjes zijn 4 tot 5 jaar)?

Ik dacht zelf iets aan een speurtochtje in huis (we blijven thuis dus), waar ze de pijlen moeten volgen oid.????
    Maar of dit echt leuk is?!?!?!?!

Help me!:)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik moet eerlijk zeggen dat ik de ouderwetse spelletjes net zo leuk vind: Koekhappen - Stoelendans (op k3 ofzo) . Een speurtocht kan ook wel, maar het moet allemaal denk ik wel redelijk snel gaan en je moet ze er echt 'bij houden' , want anders verliezen ze denk ik snel hun interesse/concentratie. Het huis is natuurlijk sowieso interessant dus met een beetje pech kom je onderweg dingen tegen waardoor ze de speurtocht weer even vergeten...

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

danswedstrijdje?
    stokstijf als de muziek stopt...
    en natuurlijk uiteindelijk voor iedereen een medaille (van de hema.. 6 per zakje)

of stoelendans inderdaad..

je hoeft niet zo veel te ondernemen om ze paar uur bezig te houden..
    en laatste kinderfeestje waar wij waren hebben ze tussen 2 spelletjes door lekker boven gespeeld
    en alle kindjes waren dolblij :)

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Het 'probleem' bij ons is een beetje dat we aan het verhuizen zijn (huis verkocht, moeten er binnen 4 weken uit zijn). Dit betekent gelukkig niet dat we in een grote 'zooi' zitten, maar wel dat de kinderkamer nu niet geschikt is om te spelen. We moeten het echt van de woonkamer hebben:(.
    Is even niet anders.....

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik zou ook gaan voor 'ouderwetse spelletjes'. Die zijn en blijven leuk, en zijn kort en krachtig.

cadeautjes laten verstoppen
    snoephappen/spek/koekhappen.
    stoelendans
    snoeproulette (aan te raden!)

lang zullen ze het ws niet volhouden, laat ze dan lekker vrij spelen of tekenen/knutselen. Houd een filmpje achter dehand.

wat ook leuk is, snoepketting maken

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    pingpongbalblazen
    in een kring zitten, een in het midden en dan belletjes doorgeven aan elkaar. Bij het stopteken doet iedereen zijn handen op zn rug en moet degene in het midden raden waar de belletjes zijn verstopt. Lekker spelletje om de rust even terug te brengen.
    Snoeproulette is idd ook favoriet bij mijn oudste

7. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    verkleedkleren race is ook altijd leuk, wie loopt het snelst van punt A naar punt B trekt de kleren (simpel: muts sjaal wanten spagettibanden jurk, hakschoenen ofzo) aan en loopt weer terug naar punt A

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wat een leuke tips! bedankt!

Het pingpongballenblazen (leuk scrabble-woord:)) lijkt me ook heel leuk.
    Ik denk dat ik 1 of 2 korte spelletjes kies. Het zijn nog zulke jonge kindjes, ik denk dat de aandacht gauw verslapt.
    Daarna textielverven en daarna gewoon een filmpje op. Ik denk dat het zoiets gaat worden.

Als er nog tips, suggesties en/of opmerkingen zijn hoor ik het graag:D

Bedankt voor jullie hulp en het meedenken!!!

Deel Deze Pagina