Reistijd, totale tijd dat je onderweg bent voor wedstrijd sport

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mamavan2SE, 24 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.178
    1.742
    113
    Vrouw
    Wat vinden jullie een acceptabele reistijd of tijd dat je in totaal kwijt bent om te gaan sporten voor een wedstrijd voor 8 jarige kinderen.

Voorbeeld:

team 8 jarige spelen 40 minuten wedstrijd
    Hiervoor vertrekken we om 08:00 om vervolgens 08:55 aanwezig te zijn (vereiste is 30 min voor aanvang aanwezig te zijn)

09:30 spelen we de wedstrijd van 40 min, inclusief pauzes en spelletje zijn we om 10:50 klaar. Hierna douchen we en rijden we naar huis. Aankomst 11:50

al met al 3 uur en 50 minuten weggeweest om 40 minuten te spelen.

dit is wel een uiterste, maar we hebben ook 30/40 minuten reistijd waarbij we dus 2-3 uur uit en thuis zijn voor die 40 minuten wedstrijd tijd.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.695
    18.437
    113
    Vrouw
    Hier ook wedstrijden van 40 min. en soms ook op plekken waarvan ik denk 'kan dat niet wat dichterbij'. Maar ach, het is een enkele keer gelukkig.
    Ik vind het wel vreemd dat je een halfuur vóór aanvang aanwezig moet zijn. Hier is dat een kwartier. En hoeveel pauzes doen ze tussendoor en wat voor spelletjes??

Afgelopen zaterdag was het 8.15u vertrekken, 8.45u aanwezig (uit op locatie) en om 9.00u spelen. Rond 10u waren ze klaar.

Een halfuur reistijd vind ik wel een beetje de max. Paar weken terug was het een uitwedstrijd op bijna 45 min. rijden. Vind ik wel wat ver, maar er wordt wel goed op de tijd gelet en ze zijn echt niet nog een halfuur bezig met pauzes of spelletjes.. het is 2x 20 min. spelen en tussendoor rust van zo'n 10 min. Op het einde doen ze penalty's nemen.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.804
    4.442
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat moet, dat moet. Onze kinderen zitten allemaal op teamsport. Bij een teamsport hoor je loyaal aan je team te zijn. Wij skippen dus absoluut geen wedstrijd omdat het ver weg is. Soms moeten we een uur (enkele rit) rijden voor de wedstrijd. Benzine(prijs) technisch vind ik dat wel eens kak, maar dat hoort nou eenmaal bij de sport.

(Wij moeten trouwens ook 30 minuten voor aanvang aanwezig zijn)

olleke vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.102
    10.468
    113
    #4 MadeInUSA, 24 sep 2024
    Laatst bewerkt: 24 sep 2024
    Tsja wij wonen in een dunbevolkt gebied. Toen de jongste voetbalde, viel het nog wel mee, in elk dorp is wel een clubje, toen was een half uur enkele reis wel het maximum.
    Nu zit hij op rugby. De dichtstbijzijnde andere club is op een half uur rijden, maar vaak ben je wel langer onderweg, een uur is best normaal. In zijn leeftijdsgroep spelen ze toernooitjes, dan moeten ze er een half uur voor de eerste wedstrijd zijn, spelen dan in plm 2-2,5 uur een aantal wedstrijdjes (ze mogen per persoon maximaal 60 min op een dagdeel spelen). Dus dan ben je wel de halve dag weg.
    De oudste hockeyt. Ook daar zijn de "buurclubs" minstens 25 minuten weg, en ze spelen ook vaak tegen clubs op ongeveer een uur afstand (daar zitten heel veel clubs met veel teams op klein gebied). Hun wedstrijden zijn ongeveer 90 minuten tussen het eerste en laatste fluitsignaal. Half uur tevoren aanwezig, nog wat drinken, dus ja die zijn ook makkelijk 4 uur of langer weg.

Het hoort erbij.

Wat we dus niet meer doen is de wintercompetitie hockey buiten. Daar belandden ze in een poule met clubs op ruim 2 uur rijden. In de vijfde klasse he, geen topniveau of zo. Ze kregen wedstrijden 3 uit, 1 thuis. Ze hebben 2 hele leuke wedstrijden aan de andere kant van het land gehad, een club maakte er ook echt een hele ontvangst van, superleuk. Bij 1 uitwedstrijd was het veld bevroren (op tijd gemeld gelukkig) en de enige thuiswedstrijd werd geannuleerd omdat de tegenstander het te glad op de weg vond (een andere club van 10 km bij hen vandaan stond er wel voor hun wedstrijd, beetje jammer). Dus qua afstand en qua risico op uitval niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig kunnen ze nu weer de zaal in samen met de relatief-dichtbije clubs op een uurtje weg (voor 2 keer 40 min spelen).

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.708
    35.068
    113
    Tja, voor ons is een half uur dichtbij. Voor hockey was het vaak rond de 1 tot 1.5 uur, gewoon omdat er niet zoveel clubs zijn.
    Voor de oudste is het nog wat extremer. Die moet dit seizoen nagenoeg alle uitwedstrijden ver weg. Boven de 100km krijgen ze een bus, dus het verste dat er gereden wordt voor de ouders is wel maar 100km. Maar daarbij komt dat ze 75 minuten van te voren aanwezig moeten zijn. Afgelopen zaterdag was de vertrektijd 8 uur. 10.30 uur wedstrijd van 90 minuten en om 14 uur weer thuis.
    Met de bus duurt het langer, maar dan hoeven we dus niet mee. Maar dan moet hij bijvoorbeeld naar Nunspeet (vanuit provincie Groningen). 15 uur spelen. Dan zal vertrek rond 11.30 uur zijn denk ik. Terug rond 20 uur.
    Dat was denk ik vanaf een jaar of 9 en niet elk seizoen met de bus, maar een half uur vinden wij wel dichtbij.
    De jongste moest een keer voetballen op Schiermonnikoog, hemelsbreed niet zo ver weg, maar dan ben je echt wel een dag kwijt zo ongeveer, maar was wel een leuk uitje.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.017
    3.798
    113
    Heel vreemd is het niet voor veel sporten waarbij je wedstrijden speelt. Wij wonen aardig centraal, maar dan nog zit je wel eens aan de 30 à 40 minuten reistijd. En dan moet je inderdaad nog zoveel tijd van tevoren aanwezig enz. Het is niet anders, al was ik blij dat mijn zoon van voetbal wou.
    Mijn man heeft nog wel eens tenniswedstrijden in andere plaatsen.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.209
    6.042
    113
    Wij beoefenen inderdaad geen teamsporten, dat scheelt. Wij zijn dus Max een kwartier per enkele reis per sport per kind kwijt.
    Ik vind het ook logisch dat je meer reistijd kwijt bent als je aan team-wedstrijden doet. Ik vind jouw reistijd in ieder geval niet gek klinken.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.123
    4.444
    113
    ligt totaal aan de sport die je doet. Vroeger deed ik zelf atletiek, en nu doet mijn oudste dat, dan ben je "gewoon"de hele zaterdag weg met een competitie wedstrijd. gelukkig is dat niet iedere week, maar een x aantal keer per jaar. maar afhankelijk van de competitie groep waarbij je ingedeeld bent en je eigen woonplaats kan dat best een 30 min. tot een uur reisafstand zijn.
    met een beetje "pech" ga je er dan ook nog heen om alleen maar de sprint onderdelen (sprint, hordes, estafette) te doen, en ben je dus maar max 1 minuut echt bezig ;)

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.261
    2.201
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het hoort erbij. En ja, dat houdt soms in de we om 07.30 uur in de auto moeten zitten. Reistijd van 40 min vinden wij niet gek. Natuurlijk zuchten en steuren we wel eens maar als we eenmaal onderweg zijn is het prima. Vaak is het erg gezellig samen. Met de andere ouders koffie leuten en aanmoedigen. We zien het een beetje als een uitje.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.719
    3.797
    113
    Tja, dat hoort erbij. Hier beide teamsport en dan hangt het er maar net vanaf bij welke clubs ze zijn ingedeeld. Soms is het heel dichtbij en soms ook 45/50 min rijden. Dat vind ik ook wel ver, maar daar ontkom je niet aan. Je wilt ook leuke wedstrijden en poules die op niveau zijn ingedeeld. Je kunt toch niet een wedstrijd afzeggen omdat het je te ver weg is?

Onze dochter turnt ook en dan heb je 2 wedstrijden in het hele seizoen. Als je het goed doet nog kampioenschappen aan het einde van het seizoen. Ook dat is soms in de buurt en soms is het een uur rijden en ben je ook de hele dag kwijt. Voor 4x 1 minuutje in actie ofzo.

Ik deed vroeger aan wedstrijden met mijn pony, nou dan is dit heilig hoor qua tijdsinvestering. Je wilt niet weten wat dat kost aan voorbereidingstijd, de dag zelf en na de tijd de zooi nog opruimen. Nee geef mij dan maar een tas met shirts die ik even moet wassen!

Jetje1 vindt dit leuk.
  11. Lief

Lief Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.943
    2.732
    113
    Mijn dochter zit op acro en turnen... voordeel: niet heel veel wedstrijden.
    Nadeel: je moet soms echt uren van te voren aanwezig zijn omdat het in blokken werkt... dan moeten ze vloerverkenning en warming up voor dat blok doen maar als je dan pas in de 4de wedstrijd moet dan duurt dat langgggg haha. En het is soms enorm ver weg (zeker als je halve finale en finalewedstrijden hebt) alsin: we moeten of 4 uur in de ochtend weg of een hotel boeken.

Trainingen zelf kunnen op de fiets ;)

Wij hebben maar kind dus maken er altijd een gezinsuitje van, wij drinken (hopelijk) lekkere koffie samen en kletsen bij :D

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.954
    6.688
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoon moet soms wel een uur vantevoren aanwezig zijn, opwarmen, strategie bespreken :cool:
    Maar bij ons wordt er bij uitwedstrijden wel gecarpoold. Het is niet de bedoeling dat altijd alle ouders meegaan. Dus dan hoeft het echt maar afentoe en dan is het gewoon een gezellig uitje.
    Carpoolen is natuurlijk wel spannender bij jonge kinderen , om je kind een halve dag uit te besteden aan anderen, bij anderen in de auto enzo.

13. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    399
    413
    63
    Ze voetballen nog geen wedstrijden dus ik heb nog geen idee wat de reistijd daar van is.
    Maar de meeste clubs zitten binnen 20min rijden dus het zal wel mee vallen.

zoon gaat zelf naar karate , dat zit hier letterlijk om de hoek.
    C zit op dansles een dorp verderop.
    Wij hebben een rijschema en ik rij om de 2 weken.
    10 minuten heen en ik blijf daar tot ze klaar is.
    Dan neem ik de meiden die mee zijn gereden mee terug en C gaat met der vader mee.

14. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    639
    277
    63
    Hier een zoon van 13 op voetbal. Wedstrijden zijn inmiddels wel 2x 35min met een kwartier rust.
    Hij moet 45min voor aanvang aanwezig zijn, uitwedstrijden zijn nog redelijk in de buurt, denk dat de verste 30min rijden zijn.

Gelukkig voor ons speelt hij bij een vrij grote club en zijn er hier veel velden beschikbaar. Hij speelt dan ook vaker thuis dan uit…voordeeltje voor ons.
    Bovendien gaat hij steeds later spelen, de tijd dat we om 7.30 in de auto moesten zitten is wel voorbij. Meestal start hij rond 12-13u.

Wat je acceptabel vindt is, dat is natuurlijk heel persoonlijk.
    Zoon heeft het naar z’n zin, we hebben een leuke ploeg ouders, dus al dat wachten is altijd gezellig en ook met elkaar meerijden kan makkelijk worden geregeld. Wij vinden dit dus acceptabel.

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.798
    2.652
    113
    #15 Jessi79, 25 sep 2024
    Laatst bewerkt: 25 sep 2024
    Mijn dochter heeft met hockey 15 tot 75 minuten reistijd. Gemiddeld ruim een half uur denk ik. Maar na de wedstrijd geen spelletjes of douchen, alleen 10 minuten in de kantine voor ranja. Ze carpoolen dus ik hoef maar 2x per seizoen mee ongeveer.

Ik vind het wel lang dat jouw kind 40 min speelt maar 80 min bezig is inclusief pauze en spelletjes. Dan kan efficienter lijkt me.

Zoon heeft met voetbal max 15 min reistijd, er zijn veel clubs in de buurt.

Wat ik ervan vind? Niks eigenlijk, het hoort erbij. Ik ben blij dat ze geen hoofdklasse spelen met 2,5 uur reistijd.

16. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.816
    4.079
    113
    Hier is een reistijd van 30 min echt een uitzondering en 45 min is ook mazzel!
    Gelukkig wordt er goed gecarpoold volgens een schema en rijd je ongeveer 2 a 3 x per seizoen (per kind).
    Oudste gaat nu landelijke jeugddivisie spelen en dat betekent ca 2uur rijden voor de verste club. Hele zondag weg dus. Ja het is veel en ver, maar dat hoort erbij bij sommige sporten. Niet elk dorp heeft een vereniging van alle sporten.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.564
    3.504
    113
    Onze oudste 3 dochters zitten op handbal en over het algemeen is het gemiddeld 15 minuten rijden. De oudste 2 zitten met 1 team in de poule (allebei een ander team) waarvoor ze 45 á 50 minuten moeten rijden en dat vind ik wel ver.

Vorig seizoen zat de oudste ook bij dat team en toen we uit moesten, bleek dat thuisteam er niet eens te zijn en hoorden we dat ze zich hadden terug getrokken uit de poule.

Ook zitten ze bij de majorettes en daar hebben ze 2x een wedstrijd op 45 minuten afstand en 1x op 30 minuten. Als ze door gaan naar het nk moeten ze naar Arnhem en dat is voor ons nog iets verder dan 45 minuten.

18. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.816
    4.079
    113
    Dat is dan mazzel. Mijn kinderen spelen ook handbal en het bericht boven jou is van mij;) Hangt natuurlijk ook af van de regio en de poule waar ze in spelen. Maar ik kan ook maar 3 clubs hier in de buurt bedenken die binnen 20 min te rijden zijn.

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.564
    3.504
    113
    Jeetje dan hebben wij zeker mazzel. Hier in het dorp is het ook eigenlijk handbal of volleybal voor de meiden. Een enkeling zit op voetbal. Het is ook best apart, want de teams van mijn oudste 2 dochters bestaat alleen maar uit meiden van hun school. Toevallig heeft het team van dochter 3 nu 2 meiden van een andere school (er zijn hier 3 scholen).
    De teams waar ze dus bij in zitten (oa Dronten en Vaassen) hebben volgens mij in hun omgeving weinig handbalteams.

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.948
    3.630
    113
    Hier ook voetbal 8 jarige.

Rijden denk hooguit 30 min.

Allemaal omliggende plaatsen en vaak ook in dezelfde plaats.

Deel Deze Pagina