Ok, prima. Ik denk dat 5000 euro het niet waard is, 9 maanden zwangerschap, de kosten daarvan etc.. Daarvoor is zelfs voor iemand die dat een fortuin vindt het niet waard denk ik. Maar goed, misschien zijn er mensen zo gek. Ik zie het als een goede bijdrage van de overheid.
in rusland is het vorig jaar ingesteld om ouders te stimuleren meer kinderen te 'nemen/krijgen'. de psyche van de mens it soms raar in elkaar. de sociale toestand in rusland wijkt uiteraard af van de onze, maar ik denk dat ook in ons koude kikkerlandje er een hoop mensen financieel zo aan toe zijn dat het een aantrekkelijk iets is en zij niet verder zullen kijken. ik ben er geen voorstander van. laat de lonen maar stijgen, zodat iedereen gewoon zelf voor z'n kind kan zorgen ipv afhankelijk te zijn van de overheid en dan alle kindertoeslagen en bijdrages afschaffen. vind het hopeloos ouderwets.
Je kunt lonen niet zomaar laten stijgen, En het gaat mij niet om loon, maar puur een vergoeding voor het krijgen van een kind. Als lonen stijgen heeft dat totaal geen effect.
Dat is volgens mij ook het geval in België! Hier schreef laatst ook iemand dat ze met een derde kindje nog meer krijgt per kind. Dat is volgens mij ook ingesteld door de regering van België om het krijgen van meer kinderen te stimuleren. Hoe zit dat hier eigenlijk? Hier krijg je juist voor 2e en volgende kids minder per kind dan wanneer je 1 kind hebt toch? Of blijft het per kind hetzelfde?
ik denk dat jij het pas volgend kwartaal krijgt. aangezien jou kindje pas 4 maanden is. yenthe is van mei en toen moesten we ook wachten tot okt. balen is dat he. je kan voor de zekerheid bellen. maar denk dat dat het geval is. laat je het nog weten?
waarom moet je een beloning krijgen voor je kind van de overheid? je kiest er zelf voor dus dan moet je ook zelf de financieen op de rij hebben voor je kind en je niet afhankelijk opstellen aan geld van de overheid.. want wat als ze er ineens mee stoppen? betekent dat dan dat je je kind niet meer kan onderhouden? bepaalde doelgroepen hebben het hard nodig maar ook zij als ze een uitkering krijgen kunnen daar van rondkomen ookal is het geen vetpot.. en als je meer wilt dan moet je ervoor werken zoals ieder ander dat doet.. tenzij het niet in je macht ligt dan is het best vervelend en oneerlijk... maar om nou een bonus te geven omdat je een kindje op de wereld zet :s vindt het erg raar..
Ik ben het met je eens aan de ene kant. Ik neem aan dat men niet aan kinderen begint voordat men financieel stabiel is. MAAR..... In veel westerse landen, zoals Nederland, Duitsland enz is het probleem dat er veel en veel te weinig kinderen worden geboren. Zo proberen ze het te stimuleren dat mensen eerder denken aan kind. En dat werkt. Want als er nu niet meer kinderen bij komen in NL hebben met een jaar of 80 tot 100 een zeer groot probleem.
ja jij hebt inderdaad gelijk. ook ik krijg pas aan het eind van het 1e kwartaal van 2009 en dat is dus april. en dan aan het eind(na haar 18e)krijgen we nog een nabetaling. ik heb gebeld en zo werd het mij uitgelegt.
Als de overheid besluit om een beloning te geven als men een kind krijgt is dit inderdaad om geboorten te stimuleren. OP dit moment vergrijst de samenleving erg snel en worden er relatief weinig kinderen geboren. Daarom kan het in het belang van de samenleving zijn als er een stimulans vanuit de overheid komt. Dus het heeft wel degelijk een nut.
Nog even een waarschuwing bij het invullen! je moet vakantiegeld en inhoudingen ook meetellen anders krijg je over 1 a 2 jaar allemaal bedragen die je moet terug betalen (een kennis van me had dat namelijk ook) Odat veel mensen alleen hun inkomsten of uitkering per maand x 12 uitrekenen en de rest niet. @Marline komt omdat je 2 kids hebt dan krijg je meer.
niet als mensen zich blind staren op een eenmalige gift, het kind moet daarna wel 18 jaar, doorgaans nog langer, onderhouden worden. dus mensen die besluiten toch maar voor een extra kind te gaan vanwege de leuke vakantie die ze dan kunnen betalen, vind ik niet verstandig bezig en dat krijgt die zelfde vergrijsde samenleving later echt wel weer op z'n brood, dat kind moet tenslotte toch gevoed en als de ouders het niet kunnen betalen, doet de samenleving dat. laat ze liever stimuleren dat mensen per maand voldoende verdienen om met hun hart te kunnen besluiten of ze nog een kind willen, ipv met hun portomonee.
Volgens mij haal je de kindertoeslag en kinderbijslag door elkaar. Kinderbijslag (waar we het in dit topic over hebben) is een vast bedrag en hoef je dus inkomensgegeven voor in te vullen of bang te zijn dat je geld terug moet betalen.
@Eva: dat jij de kinderbijslag al hebt klopt. Je zoon is voor 1 oktober geboren en 1 oktober is de pijldatum. En omdat je het achteraf krijg heb je het al binnen.