Precies Eefje! Het is ter ondersteuning! En aangezien er ook mensen zijn die het eigenlijk helemaal niet nodig hebben, hebben ze bij de regering ook zoiets gehad dat dat moet veranderen... En het wordt dus ook weer echt zoals het zou moeten zijn: Ter ondersteuning voor mensen die het nodig hebben! Mensen die er zo laconiek over doen en niet snappen waarom een ander er zo op zit te wachten hebben het in mijn ogen niet nodig en kunnen zich helaas niet indenken dat een ander het wel heel erg nodig kan zijn... Jammer... dat je eigen "weelde" zorgt voor een "blinde vlek" naar anderen toe die het minder hebben...
kan niet eens kijken of ik het er op heb staan door een foutje van de bank. heb gelukkig al heel wat kleding gekocht voor me meisje omdat het niet kon wachten maar heb dit geleent van me spaarrekening en het geld moet wel terug ga vanmorgen telebankieren krijg ik een foutmelding. ikke bellen zeggen ze , tot wanneer is u pas geldig? ik kijk en ja hoor 12-2008 grrr. vergeten een pasje op te sturen en duurt ongeveer 5 werkdagen. tot die tijd kan ik wel geld opnemen binnen in de bank.
ik had er tot ik dit topic zag ook niet aan gedacht, dus een erg leuke verassing na die dure maand. we zijn niet 'arm' maar bulken ook niet van het geld. en kreeg vandaag van eneco post dat ik 300 en nog wat euro terug krijg, dat is de eerste keer dat ik niet hoef bij te betalen dus ik ben heel erg blij haha
@lovewinnie irraitant zeg! heb het nog nooit meegemaakt, ik verlies 'm voor die tijd al of hij is stuk dan moet je ook wachten
Ik heb het inmiddels ook binnen! Helaas heeft niet iedereen voldoende geld om handen en zijn sommigen het hard nodig..... Ik snap niet dat er altijd zo negatief gereageerd wordt, we kunnen het hier zo gezellig hebben als iedereen eens wat meer begrip zou tonen voor een ander.....erg jammer
inderdaad ik heb het ook hard nodig en roep al 2 maanden dat ik zo blij ben dat ik deze maand wat extras heb. voor de gene die het niet hard nodig hebben die mogen het wel storten op de mijne hoor ik wacht er dus al 2 maanden op toen het zo koud werd en heb maar besloten geld voor kleding te lenen van me spaarrekening. sommige kunnen er niet eens kleding van kopen en zijn blij dat ze een keer wat lekkers kunnen inladen met boodschappen doen. ik heb het dus nog goed en begrijp goed dat mensen er op staan te wachten hoor net van me zus dat het er op staan trouwens (rabobank)
Vind het ook wel een rare opmerking eigenlijk! dan ben ik het er ook wel mee eens dat ze volgend jaar gaan kijken naar het inkomen. Is heel handig voor mensen die nog rekeningen moeten betalen of boodschappen moeten doen, als het voor je eigen pleziertjes is (bijv. uitgaan) dan is het wat anders natuurlijk.
Wij krijgen met 2 kinderen 237,73 euro per maand, vanaf 3 kinderen komt daar per kind nog eens 230 nog wat per kind bij. Lang leve Belgie
Jeej..is dat elke maand? Ik wist dat Nederland vrij 'zuinig' is met extra kinderbijslag e.d. vergeleken bij andere europese landen...(Ik ben blij met elk extraatje hoor ) In Scandinavie krijgen ze volgens mij in een keer een groot bedrag..Ik hoorde eens zoiets.. Zal s even kijken op Google
Ja, dat is per maand, bij je eerste kind krijg je nog een geboorte premie van 1000 nog wat euro, wij kregen nog 300 euro van de ziektekostenverzekering als geboortepremie. Bij de 2de krijg je 850 (zoiets) als geboortepremie en 300 euro van ze ziektekostenverzekering. Dit zijn dan wel eenmalige bedragen.
Ik zat er ook op te wachten...jeetje idd een beetje gek dat anderen niet kunnen bedenken dat er mensen zijn die wel op het geld wachten omdat zij minder uit te geven hebben.Jeetje zeg....
Wij hebben het ook net binnen gelukkig. Kan ik morgen om nieuwe kleren voor Daan. Wij hebben het niet slecht maar kleing kopen moet hier toch echt van de kinderbijslag. Dus ja ik moet er op zitten wachten en nu met de uitverkoop sla ik ook erg goed in want zo is het te groot en zo hangen de broeken boven de enkels. Wel jammer dat sommige mensen denken dat het een lekker ietsje is maar 2x in het jaar is de kinderbijslag voor de kids en de andere keer helaas voor de rekingen en zo zijn er volgens mij heel veel gezinnen in nederland en mag ik blij zijn dat ik het nog uit kan besteden aan de kinderen dan alleen aan rekeningen
Even een ander vraagje: Wanneer kom je in aanmerking voor de kinderbijslag? Ben dit jaar uitgerekend en krijg het dan nog wel? En volgend jaar gaan ze het dan opnieuw berekenen?
dan krijg je de kinderbijslag pas in juli geloof ik Dice is geboren op 31 juli krijg van hem nu pas de kinderbijslag
Maar iedereen krijgt de kinderbijslag? Zitten geen voorwaarden aan ofzo? Dat je teveel kan verdienen? Weet namelijk wel dat we niet in aanmerking komen voor kindertoeslag