Kinderbeveiliging op kunstof draai/kiep raam

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nu onze verbouwing langzaam af komt... Kom ik tot de conclusie ergens niet over nagedacht heb :)

We hebben de zolder verbouwt met dakkapellen. Onze zoon gaat naar zolder en is al een lange jongen die erg ondernemend is. :cool:
    Nou zijn zijn ramen dus lager dan op huidige kamer.. Maar nu zij een vriendin maakt hij die niet open dan.... Oeps niet over nagedacht :)
    Nu zitten er wel vaste horren in die je er niet zomaar uit krijgt... Maar is dat genoeg? En is hier soort beveiliging voor?

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Zit er geen slot of iets op het raam? Paar ramen kan je hier met een sleuteltje op slot draaien en anderen zit een 'kinderslot' op. Moet je een dingetje flink hard indrukken wil je hem open krijgen.

Andere mogelijkheid: Een kennis van me heeft van die metalen beugels gehaald bij de bouwmarkt ofzo. Ik weet even niet hoe ik de vorm moet uitleggen, haaks (??) beetje een L-vorm. En dan ene gedeelte in de muur boven het raam geschroefd en dan zorgen dat het andere gedeelte het raam tegen kan houden. Dan kan het raam maar een klein stukje open.

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben een slotje op de 'klinken' van het raam in de slaapkamer van zoonlief. Hij maakte namelijk ook zijn raam open, en zijn raam is dus écht op slot nu.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kun je er.geen klein kettinkje aanmaken zodat het maar een klein stukje open kan? Zo hebben wij het met zijn gewone slaapkamerraam gedaan.

5. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    wij hebben een slot op de hendel zitten. Eerst hadden we een hendel met een knopje wat je in moest drukken en dan tegelijk de hendel omdraaien maar die beveiliging was te makkelijk te omzeilen voor mn zoontje van toen 2 jaar.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Probleem is hem ook dat het draai- Kiep ramen zijn en zo'n profiel niet echt kan en het er ook niet echt uitziet.

Mijn vriend zegt alleen dat de slotjes later kopen lastig is.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben dezelfde ramen en bij de Ikea een soort plakstrips met een dikke plastic band ertussen. Weet niet hoe ik het moet uitleggen. 5 euro per twee geloof ik. De plakstrips laten geen lijmresten achter en het is echt super stevig. Dit was de goedkoopste en ook nog eens een heel goede oplossing voor ons. Mijn zoontje kreeg idd zelf de ramen open maar nu echt niet meer.

8. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wij hebben draai /kiepramen van hout en daar zit een slot op de hendel.
    Toevallig tijdje terug op zolder er een andere hendel opgezet met slot, zat er niet op, was een kwestie van hendel vervangen.

Deel Deze Pagina