Het is nog niet zo ver maar ik denk graag vooruit Mijn kleine is nu 1,5 jaar en ik denk aan een 2e kindje. Ik heb maar 2 slaapkamers waar niets qua muren verbouwd kan worden. Mijn kamer is 16m2 en die van mn kleine 8m2. Er moet dus een kamer gedeeld gaan worden. Kleine kamer is geen optie. Daar kan echt niets meer bij. De kids zullen dus de grote kamer gaan delen en ik verhuis met 1 persoonsbed naar de kleine kamer. Kamertje van mn kleine is een paar maanden opnieuw gedaan en is nu eigenlijk helemaal af en naar mn zin.eigenlijk zonde dus om haar dan meteen een andere kamer te geven. Ik wil baby ws weer de eerste maanden s nachts bij me hebben ivm met voedingen enz dus ik had zelf al bedacht om het eerste jaar de kamer met de baby te delen. Kamer globaal doormidden delen en baby een eigen hoek geven wat wel al helemaal leuk en af is. Als baby een jaar is wil ik mijn deel van de kamer leuk maken voor mn oudste en verhuis ik naar het kleine kamertje. Maar wat zouden jullie doen? Meteen vanaf het begin kids op 1 kamer of wachten tot baby goed doorslaapt? Mn moeder verklaard me namelijk voor gek want, een baby heeft niets meer nodig dan een wiegje bla bla. Weet ik maar ik wil graag een kamertje inrichten voor de baby. En ik vindt het al een grote verandering voor mn oudste en dan ook nog een andere kamer.....
Ik zou het doen zoals jij het in je hoofd hebt. Meteen je baby en de oudste op 1 kamer lijkt me niet verstandig. Babies die vanaf de eerste dag doorslapen bestaan volgens mij niet of nauwelijks, en je oudste heeft zijn nachtrust toch ook hard nodig, zeker in zo'n spannende eerste periode. Ik zou gewoon als alles gekalmeerd is, je oudste overal aan gewend is en je jongste doorslaapt rustig aan de kamers gaan veranderen.
Zou ik ook doen. Mijn zus heeft in haar eigen slaapkamer ook een scheidingswand gemaakt dmv kasten. Zo heeft de baby een leuk eigen hoekje. Overigens zou ik de kinderen in een stapelbed doen als ze beiden wat ouder zijn en zelf de grotere slaapkamer houden. Desnoods een commode of kast van hun op jouw kamer erbij. Maar je weet maar nooit of je een leuke vent tegenkomt en daar zit je dan met je 1 persoonsbed
Lekker knus toch Neeu, ben hem nu ook nog niet tegen gekomen en ook niet op zoek dus dat zal niet snel gebeuren. Er kan geen stapelbed op het kleine kamertje ivm schuine wanden. Ik had zelf het idee om een ikea hemnes 8 ladekast als commode/afscheiding te gebruiken. Toch een soort afscheiding maar niet te donker. (Eigenlijk heb ik hem al gekocht moest hem echt hebben, 30 euro is echt een koopje)
De mijne delen ook een kamer, mijn dochter is 4,5 jaar en mijn zoon is 3,5 maand. De ene kant is blauw en de andere kant roze, zonder scheidingswand. Ook is onze hele bovenverdieping gelijk getrokken, dus helemaal zonder muren (1 grote kamer met in het midden de trap). In principe slapen we dus allemaal in 1 kamer haha. Gaat supergoed, ze worden niet van elkaar wakker. Wij slapen aan de andere kant van de kamer zeg maar en daar heeft onze zoon ook geslapen tot 3 maanden. Sinds 2 weken dus echt met elkaar op 1 kamer. Het is me reuze meegevallen. Ik dacht namelijk ook dat onze oudste wakker zou worden als de baby huilt snachts, maar ook dit is niet het geval.