kind en ring/ketting

Discussie in 'Spelen' gestart door Harrinda, 18 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Hoi even jullie ervaring en kijk op het volgende. Mijn kind is 6 jaar, en van mij mag ze geen ring of ketting aan naar school. Of bij het buiten spelen. Ik ben heel bang dat ze ergens achter blijft haken en dan gekeeld wordt of verwond in haar nek, en bij de ring ben ik heel bang dat ze blijft haken en haar vinger eraf gaat.

Maar... misschien overbodige angst? Wat is jullie ervaring?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee hoor, ik ben het met je eens. Met spelen vind ik sieraden voor kleine kinderen niet echt aan te raden.

3. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een ketting krijgt mijn dochter ook niet om (hooguit zo'n kralenkettinkje aan een heel dun elastiekje die meteen breekt als je eraan trekt)
    Maar een ring draagt mijn oudste wel gewoon, heb hier nog nooit bij stil gestaan en vind het ook niet zo beangstigend dat ze daarmee ergens achter kan blijven haken, die kans vind ik bij een ketting vele malen groter en gevaarlijker.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier al een ketting sinds hij 1 is. Niet zo'n lang los ding. Als hij echt zou blijven haken, springt het touwtje wel kapot. Een ring draagt hij natuurlijk niet maar als ik een dochter had zou ik me daar niet zo druk om maken. Ik ben 1 keer met mijn ring achter de deurklink blijven hangen. Deed zeer, blauwe plek rond mijn vinger maar de ring was er een stuk erger aan toe. Je moet toch wel heel gek doen om je vinger te verliezen door een ring?

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik zou het ook niet doen. Onnodig risico, hoe klein wellicht ook.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier alleen kettingen met elastiek met kralen. Ring mag ze van mij wel om maar vind ze zelf niet fijn.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mijn vader is bouwvakker... Die draagt dus wel een ketting want die breekt wel maar draagt absoluut geen ring tijdens het werk.

Ligt ook beetje aan je kind denk ik.
    Is je kind een echt rauwdouwer... Of fietsen ze enkel rondjes...

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter heeft aan haar ringvinger ring met lieveheersbeestje en aan de andere kant met een roze glimmertje dag en nacht aan
    en een bedelarmbandje ook gewoon dag en nacht aan.

Geen problemen mee.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier een docent op een middelbare school en ik heb een keer een leerling meegemaakt die op die manier als puber nog een vinger is kwijtgeraakt tijdens het buitenspelen. :$ Mijn dochter mag dus ook echt geen ring als ze aan het spelen is, ook niet als ze ouder is.

Zo'n ketting van dat dunne elastiek met kraaltjes heb ik geen moeite mee. Het lijkt me dat die dingen eerder knappen, dan dat ze de kracht hebben om iemand te wurgen.

10. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    een ring is gevaarlijk, hier kunnen we een ouder iemand die tijden werken vinger is kwijt geraakt, had trouwring om, en is met werken blijven haken in de ring,, brrr eng.

een dunnen ketting kan wel, die trek je wel over als de blijft haken.

11. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    nee mn zoontje mag geen sieraden om, heb al een aantal keer flinke verwondingen gezien van sieraden! heb zelf ook een keer gehad (toen ik al ouder was) dat ik aan een ring bleef hangen waardoor hij brak en in mn vinger vast prikte. echt een diepe wond was dat!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Soms heeft ze naar school zo'n ketting om van flutkwaliteit, die breekt wel als ze ergens achter blijft hangen. Overigens deed ik dat op haar vorige school niet, zelfs geen sjaals om in de winter, ze had 2 jongens in haar klas die bij iedereen nogal gestoorde dingen deden en een juf die nooit iets zag van wat er gebeurde.
    Mijn dochter is wel een rustig meisje, ze let wel goed op.

13. Saskia78

Geld natuurlijk ook voor een zilveren kettinkje.
    (Al vind ik dat dan wel weer heel erg zonde.)

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ken ook iemand die met een ring over een hoog hekwerk sprong vorig jaar en die bleef dus ook hangen.
    Haar vinger is dus ook af!!

Had er eerder ook nog nooit bij stilgestaan.
    Maar weet je...er worden ook veel mensen aangereden,je gaat toch ook gewoon de straat op.
    Ik denk dat je zeker rekening moet houden met veiligheid maar niet moet doorslaan...
    Er kunnen we meer erge dingen gebeuren waarbij we nu even niet bij stil staan totdat het ergens gebeurd.

15. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Nou ik blijf voorlopig maar bij mijn besluit, het voelt gewoon niet lekker... Vind het belangrijk dat ze in vrijheid kan spelen en doen...

16. Saskia78

Ach ieder z'n ding he.
    Mijn vader zei altijd "als iemand anders in de sloot springt... Spring jij dan ook?"

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het nichtje van m'n vriend heeft een gouden kettinkje. (cultuur/traditie etc.)
    Maar deze is zo dun dat als ze blijft hangen o.i.d. deze gewoon breekt.

Ik denk dat het ook heel erg aan het kind ligt :)

18. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Je hebt toch ook van die dunne zilveren ringetjes die verstelbaar zijn? Die zijn niet helemaal afgesloten rondom de vinger. Die vervormen alleen als je ermee blijft hangen. Ik herinner me dat ik zo'n ringetje had vroeger, en dat dat de enige was die ik om mocht houden tijdens het spelen...
    Maar doe vooral waar je jezelf het veiligst bij voelt, idd!

19. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Inderdaad liever geen sieraden omdoen als kinderen actief aan het spelen zijn of als ze die dag gymles hebben of gaan sporten. Ringen en kettingen kunnen snel voor verwondingen zorgen, zowel schrammen en sneden als beknellingen van vingers en nek. Zeker met te grote sieraden kunnen kinderen makkelijk ergens achter blijven haken en dan is een ongelukje snel gebeurd.

Groet,
    Angela
    VeiligheidNL

20. Saskia78

Ah dochterlief kwam thuis gister..
    Vriendinnetje kreeg een bal op d'r oor.
    Oorbel eruit en flink bloeden dus.

Verder vooral geschrokken en eenmaal gestopt met bloeden bleek er weinig aan de hand.
    Maar goed, dan weet je dus wel hoe makkelijk het mis kan gaan.

Deel Deze Pagina