Kind 10 jr op Snapchat?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 11 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    ‘Mama, de hele klas zit erop en. Ze hebben een Groeps snap app. Mag ik er ajb op’?
    Ik twijfel..
    Ze heeft schermtijd van 1 uur per dag. Dat verandert niet dus wat dat betreft…
    Wat zou er op tegen zijn?
    Ervaring hier? Ik lees het graag!

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.003
    4.981
    113
    Vrouw
    Los van de meer onschuldige kant, kunnen via Snapchat mensen die je verder niet kent je toevoegen en (ongepaste) berichten en/of foto's sturen. Heb ik zelf ook ervaring mee in het verleden. Je krijgt zo een dick pic toegestuurd. Snapchat staat daar redelijk bekend om. Zou voor mij echt een no-go zijn.

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter van 11 jaar mag nog geen account op Snapchat of TikTok, i.v.m. de onbekenden die contact op kunnen nemen. Gelukkig wil ze het zelf ook niet. Ze is sowieso nog niet zo actief met haar telefoon. In haar klas zitten wel aardig wat kinderen die wel een account hebben. Ze hebben met de klas wel een groepsapp, maar op Whatsapp.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Tik tok heeft ze ook maar dan privé account waardoor mensen haar niet ongevraagd berichten kunnen sturen. Daar zitten wij bovenop. Kan dat met snap ook niet?

5. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.003
    4.981
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet niet maar misschien is dat in de tussentijd veranderd. Ik zou het even googelen.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Hier hebben alle buurkinderen van 8, 9 en 10 jaar Snapchat. Mijn dochter van 10 nog niet en ik vind het ook nog niet nodig. Inderdaad met het argument dat vreemden rare berichten kunnen sturen, en ze nog vrij naïef is hierin.

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.027
    2.831
    113
    Hier wel hoor :)

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja zou van mij mogen maar wel dat jij ook toegang hebt en kunt checken wie haar toevoegen. Ik vind vooral het sociale aspect; de groeps app, iets waardooor ik overstag zou gaan.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    ja precies…

Malbec vindt dit leuk.
  10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Zit ze in gr7? Of ik pas in gr6? Groep 6 zou ik te jong vinden.
    Dat zou voor mij wel schelen nml. In gr7 en 8 heb je nog controle over ze, vanaf de brugklas is dat veel minder. Op deze leeftijd kan je ze beter voorlichten en luisteren nog naar je.

Prikje vindt dit leuk.
  11. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Je kunt via Snapchat vele privacy instellingen instellen, zo ook dat alleen jouw vrienden/contacten je dingen kunnen sturen. Evt kun je die periodiek controleren om te kijken of ze geen vreemden accepteert mocht je het oké vinden. Ik moet zeggen dat ik nooit van vreemden een vriendschapsverzoek krijg en alleen vrienden kunnen mij dingen sturen dus een dickpic heb ik gelukkig nog nooit gekregen en ben toch al wat jaren lid.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    10 en 13jarige hier. Willen beide TikTok oid. Maar tot nu toe echt nog niet. Oudste schaamt zich ervoor dat hij dus niet kan meepraten als het in een les over Social Media gaat want hij kent al die apps niet en wat het precies doet.

Klasgenoot van oudste is anoniem bedreigd op Snapchat en is toen met mes in haar rugzak naar school gegaan omdat ze bang was. Toen zag oudste wel in waarom wij daar voorzichtig in zijn. Maar leuk vind je het niet want tja, hij is wel echt serieus de enige die dat dus allemaal niet heeft en dat maakt hem 'anders' helaas

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Mijn jongste is net 10 en zit op snapchat. Het belangrijkste is volgens mij om naar zoveel mogelijk mensen gm en gn te sturen. :roflmao:
    Overigens heeft ze daar ook een chat groep waar heel haar team op zit (ze speelt wel met kinderen die in de eerste en tweede zitten). Wel is alles afgeschermd en kunnen onbekende haar niet zomaar berichten sturen.

Dat is met instagram anders, dus daar die staat volledig onder mijn beheer en daar kan ze alleen via mijn telefoon op.

14. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Ze heeft het gekregen en gaat tot nu toe goed!

Deel Deze Pagina