Kiespijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 6 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Iemand de tip om de nacht door te komen? Ik loop al weken met kiespijn (verstandskies), steeds was er geen plek bij de kaakchirurg en kon ik eigenlijk pas over 2 weken terecht. Vanmiddag ging het echt niet meer, weer gebeld. Gelukkig mag ik morgen komen, wel pas eind van de dag.
    Heb nu sinds eind van de middag echt flink pijn. Word er helemaal gek van. Nu na 5 uur weer opnieuw ibuprofen en paracetamol ingenomen. Echt veel te snel, maar ik hoop dat het dan even z’n werk weer gaat doen. Iemand anders nog een tip wat ik kan doen/innemen om de pijn wat te verzachten?
    Herkent iemand het ook dat het gedeelte aan de kant van de kies, de rest van de kiezen/tanden ook pijn doen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.233
    6.759
    113
    Wat je kunt proberen erbij te doen naast pijnstilling is een kruidnagel iets stuk maken en tegen de kies houden. Best wel wat vies maar....

Het verdoofd echt heel goed. En als hij is uitgewerkt kun je er een nieuwe op doen.

Ik beet op de kruidnagel en dan tussen mijn lip en boven het tandvlees. ( tand was onstoken door breuk)

Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.457
    6.086
    113
    Vrouw
    Ik herken de pijn helaas, geen tips. Veel sterkte deze nacht, hopelijk helpt bovenstaand je wat. Fijn dat je morgen terechtkunt, aftellen..

4. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Is er bij jou toen ook een kies getrokken en was de pijn daarna over/minder?
    Dankjewel!

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.157
    1.863
    113
    Vrouw
    Kruidnagel inderdaad.
    Of spoelen met sterke drank.
    Slokjes koud water nemen, is soms ook heel fijn.
    En heb je heel toevallig Corsodyl in huis? Soms haalt dat ook een beetje pijn weg.

Klopt ook dat de pijn uitstraalt naar andere kiezen. Op een gegeven moment weet je bijna niet meer welke kies nou eigenlijk de boosdoener is. Je hersenen raken gewoon in "de war" van de pijn.

Als je kies getrokken is, is de helse pijn wel over. Misschien wat napijn maar dat is goed te doen met pijnstilling.

Sterkte. Kiespijn is echt vreselijk.

6. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje!
    Ik dacht echt het lijkt wel of gelijk al m’n tanden wat mankeren, maar wat jij zegt klinkt wel logisch!
    Ben nu aan het spoelen met wiskey dat verdoofd wel wat, maar niet heel lang helaas! Maar goed hopelijk kan ik er zo even mee slapen.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.157
    1.863
    113
    Vrouw
    Anders neem je er een paar slokjes van. Gaat slapen misschien makkelijker ;)
    Hoop dat het snel morgenmiddag is voor je.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.252
    1.407
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik weet niet of het bij jou werkt maar ik heb regelmatig keelontstekingen en dan neem ik diclofenac

9. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Haha had er aan zitten denken, maar drink nooit en met al die medicijnen.. :o:

10. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Heb ik helaas niet in huis!
    Tot vanmorgen was het nog redelijk onder controle met paracetamol en ibuprofen. Maar sinds vanmiddag helpt dat ineens niet meer helaas! Heb namelijk wel met diclofenac in m’n handen gestaan vandaag. Maar m’n man zei; die werking is denk ik niet anders ibuprofen. Zou het morgenochtend wel kunnen halen als het zo blijft.

11. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.457
    6.086
    113
    Vrouw
    Ja die was toen over! Je krijgt sowieso natuurlijk eerst een verdoving en dat was al fijn. Hoe is de nacht gegaan?

12. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Dat is fijn indd
    Echt vreselijk, heel de nacht niet geslapen en de pijn is nu echt niet te doen helaas..
    Ga zo om 8.00 gelijk bellen of ze eerder plek hebben, kan anders pas eind van de middag!

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.480
    9.078
    113
    Gelderland
    ahh wat heftig zeg.. bizar dat je hier zo lang mee moet doorlopen. Sterkte en hopelijk kun je eerder terecht.

14. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Nou baal er ook echt flink van..
    Vorige week heb ik 3 keer gebeld, was de pijn nog wel te doen met paracetamol en ibuprofen. Maar nu helpt gewoon niks meer..

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.366
    5.268
    113
    Bij mij helpt diclofenac ook wel beter dan ibuprofen of naproxen (voordeel is dat ik er veel minder van nodig heb en dan niet draaierig ervan word). Geen diclofenac slikken tegelijk met ibuprofen (allebei NSAIDs, dus dat telt op), waarschijnlijk weet je dat wel, maar voor de zekerheid noem ik het even.

16. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    Zou ik dan wel straks ipv ibuprofen difloclinac kunnen slikken? Heb vanmorgen vroeg namelijk al ibuprofen op..

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    8.990
    8.152
    113
    Vrouw
    Getsie wat vervelend joh! Vreselijk dat je er zo lang mee moet lopen ook en niet tussendoor geholpen bent bij je tandarts! Mag je vandaag nog eerder komen?
    Sterkte!!

18. Mammavantwee

Mammavantwee VIP lid

4 feb 2019
    6.438
    5.923
    113
    Vrouw
    Nee helaas geen plek! Of er moet iemand zich afmelden dan word ik gebeld..

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    8.990
    8.152
    113
    Vrouw
    Vreselijk zeg. Hopelijk kom je de dag door. Diclofenac hielp bij mij na mijn laatste keizersnede ook wel beter nog dan ibuprofen. Kreeg daar in t ziekenhuis ook een hoge dosis van.

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.200
    660
    113
    Diclofenac helpt beter als ibuproren maar volgens mij alleen op recept verkrijgbaar?
    Ik denk niet dat je die tegelijk mag slikken, hoort bij elkaar.

Veel succes en sterkte. Kiespijn is echt vreselijk

Deel Deze Pagina