Kies laten trekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Afgelopen oktober was er een stuk kies afgebroken.
    Mijn achterste kies bovenin.
    Ik kreeg vreselijke kiespijn omdat de zenuw bloot lag en er zat een hele scherpe rand aan.
    Naar de tandarts en het bleek dat mijn halve kies weg was.
    Ze heeft een foto gemaakt om te zien of er geen verborgen verstandskies zat die er tegenaan drukte.
    Dit was niet het geval.
    Ze heeft de scherpe randen weggeslepen en de kies opgevuld en ik kreeg antibiotica om de zenuw rustig te houden.
    Klachten gingen geleidelijk over.
    Nu had ik een aantal weken terug hele erge pijn aan die kies.
    Dit duurde een aantal dagen en was weer weg.
    Nu voelde ik dus afgelopen week dat er een opening in die kies zat dus een stukje vulling weg en ik kreeg ook regelmatig een vieze smaak in mijn mond.Nu zat ik vanavond er met mijn tong tegenaan te duwen en komt er dus een flink stuk kies af.
    Die vulling was wschl al weg want die is foetsie.
    Nu staat er dus nog maar een randje van de kies.
    Het doet gelukkig geen pijn maar ik heb een hele vieze smaak.Ik word er kotsmisselijk van.
    Morgen ga ik de tandarts bellen maar ik wil dat die kies eruit wordt gehaald.
    Ik heb geen zin in kronen, bruggen en weet ik het wat voor geldklopperij allemaal want uiteindelijk stort het toch in elkaar.
    Ik weet nu al dat de tandarts allerlei behandelingen wil aansmeren en niet die kies zal willen trekken.
    Ik mag toch aannemen dat ikzelf mag beslissen wat er moet gebeuren.
    Het is mijn achterste kies en heeft nu geen meerwaarde aangezien nu ook zowat alles weg is en ik prima kan kauwen en eten.
    Kan ik anders evt direct naar de kaakchirurg of heb ik een verwijzing nodig van de tandarts?
    Wie heeft hier ervaring mee?

Gr Ingrid.

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Voet bij stuk houden dat je de kies gewoon getrokken wilt hebben! Als je tandarts weigert op zoek gaan naar eentje die het wel voor je wilt doen.
    Voor de kaakchirurg moet je idd een verwijzing hebben. Succes!

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Moet via een doorverwijzing. En anders gewoon een 2nd opinion aanvragen....! Sterkte!

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je tandarts het niet wil doen, dan is hij gewoon een klant kwijt.

Ik heb al sinds mijn 12de 4 kiezen minder. Plaatstekort in mijn mond en in elke "hoek" is er dus 1 getrokken.
    Nooit iets van gemerkt of last van gehad.

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Die vieze smaak gaat enigszins weg als je spoelt met listerine
    Tenminste als dat niet te zeer doet aan de kies.

Zelf heb ik de op 1 na achterste wel laten halen. T is dat de wortel krom was anders had de tandarts het zelf gedaan.
    De gene wie bij mij moeilijk deed was de kaak chirurg. Dat het zonde was dat ik de kies liet trekken of ik toch geen wortelkanaal behandeling wilde.stond uit eindelijk binnen 10 min weer buiten minus 1kies;)

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou gewoon het risico niet nemen dat ze moeilijk gaan doen!
    Je zegt gewoon braaf overal ja op, laat hem trekken (want dat moet toch als eerste gebeuren voor een brug of een kroon) en gaat dan gewoon niet meer terug.
    Is dat geen idee? Dan heb jij je zin en heb je geen discussie.

Sterkte meid! Het klinkt als een vervelend iets!

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga straks inderdaad Listerine oid kopen.
    Afgelopen nacht echt een vieze smaak in mijn mond gehad.Nu gaat het even wat beter nadat ik mijn tanden weer heb staan poetsen en flink aan het spoelen ben geweest.
    Ik ga straks de tandarts bellen.
    Dat ding moet er gewoon uit,althans wat er van over is want veel is het echt niet meer.
    Mijn kiezen zijn na mijn laatste zwangerschap gewoon zo ontzettend achteruit gegaan terwijl ik heel zuinig ben op mijn gebit.Ik baal er gewoon echt van.

8. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier al -6 en de volgende 2 staan gepland. eerste 4 ivm ruimte gebrek op mijn 12 de. de laatste 2 , 2 weken terug ivm verkeerd doorkomen onder/ ruimtegebrek boven (verstandskiezen) en dat geldt ook voor de andere kant over een paar maanden. Voet bij stuk houden hoor. Hier heb ik nog maar 3 kiezen per kant (3 boven / 3 onder) en dat gaat perfect. Heb gewoon niet zoveel ruimte in mijn mond. Steeds wangen kapot etc. Jij bent en blijft de baas.

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Jij bent baas. Ik mis midden in mn gebit 2 kiezen. Dat is wel irritant, maar heb op het moment even geen geld voor implantaten(heb al een kroon gehad, na 5 jaar kapot.) Heb dit ook zo tegen mn tandarts gezegd. Ik wil wel, maar kost me nu even teveel. Tenzij jij het voor niks doet;) haha dat wou ze ook niet hahaha. Discussie gesloten.

Bij mij moest ie trouwens echt getrokken worden omdat er al stiekem minstens een half jaar een ontsteking aan mn wortel had gezeten en dus een heel stuk kaakbot weg was. Ook sinds de eerste zwangerschap is mn gebit echt een drama.

10. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Al is het je voortand! Het is jouw gebit en als jij die kies eruit wilt moet hij dat gewoon doen. Hij zal t er niet mee eens zijn en t in je dossier vermelden dat t op jouw verzoek is uitgevoerd. Weigert ie dan is ie een klant kwijt en zoek je en andere tandarts.

11. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Iedere zwangerschap kost je een tand of kies zegt men.. hihihi

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    sluit me aan mijn voorgangers aan. gewoon voet bij stuk houden.
    het is jouw lijf, jouw keuze!
    en anders gewoon naar een andere gaan.

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Als jij aangeeft dat je geen verdere behandeling wilt voor de kies dan gaan ze daar wel mee akkoord. Denk wel dat het berekend wordt op een gecompliceerde extractie omdat de kies ver is afgebroken. Keuze is dan aan jou of je het door de kaakchirurg laat doen of door de tandarts. Eventuele risico als je het door de tandarts laat doen is dat je eventueel toch door moet naar de kaakchirurg als het niet lukt.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zolang jij nergens mee akkoord gaat kunnen zij verder niets doen hoor behalve die kies eruit halen.
    Ik heb ook enkele jaren geleden een rotte kies laten verwijderen en er niets voor in de plaats laten zetten. In het begin een beetje onwennig maar nu merk ik er allang niets meer van.

Bij mij vroegen ze wel netjes wat ik wilde, dus gewoon gezegd dat ik het zo wou laten en dat was prima.

15. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Voor een kroon moet je kies juist niet getrokken worden. Een brug kan niet bij een achterste kies.

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij TO, bij mij was de kies alleen zo afgebroken dat een kroon sowieso al niet meer kon. Brug ook niet omdat het een achterste kies was. Eerst heeft de tandarts de kies zo lang mogelijk proberen te redden door een aantal keer opnieuw te vullen, maar op een gegeven moment stond er zo weinig nog overeind dat ie er uit moest. De tandarts heeft hem zelf getrokken, dat ging voorspoedig.

Deel Deze Pagina