Keuken.. Kookplaat 4 of 5 pits? (Icm stoomoven)

Discussie in 'De lounge' gestart door Luvv, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    We hebben een huisje gekocht waar een nieuwe keuken in moet. We willen een kookeiland met daarachter een mooie kastenwand met inbouw. Hierin komt een bakoven, een stoomoven en een espresso apparaat.
    Nu twijfel ik zo over de kookplaat. Het wordt sowieso een inductie kookplaat maar kiezen we voor 4 of 5 pits? Mijn twijfel komt vooral door de ovens die er komen. In principe stoom ik de aardappelen altijd (nu in zo'n losse stoomtoren) en de groente ook meestal. Over het algemeen genomen heb ik dus aan 4 pitten genoeg. Maar wat als er bijzondere gelegenheden zijn. Ik ben zo bang dat ik op een dag spijt krijg van toch 1 pit te weinig... Ik vraag me dus af wie heeft er een stoomoven en welke kookplaat hebben jullie gekozen? En hoe bevalt dit?

2. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben geen stoomoven ofzo maar wel een kookplaat en een tip: neem een grote met veel ruimte tussen de pitten. Regelmatig staat mijn wok, braadpan en een soeppan op de plaat en dan kunnen ze allemaal maar half op hun pit staan.
    Overigens zou ik er vijf willen maar dan een speciaal voor een wok.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou als je kunt kiezen altijd voor meer gaan.

Vooral een wokbrander is echt ideaal

Maar wat heerlijk een stoomoven. Ik ga ook eens kijken of dat iets voor ons is in de nieuwe keuken.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik denk er hetzelfde over. Heb toch ook vaak ruimte tekort, dus zou zeker voor 5 pits gaan.

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik heb helaas geen stoomoven. Maar wel een inductieplaat. Wij hebben 3 pitten en een flexzone die je op verschillende manieren kan indelen. Je kan er ook een braadslede op kwijt. Misschien is dat een idee voor je dillema? Nog een voordeel, het is een brede plaat 80cm

Siemens - EH875MP17E - Inductiekookplaat 81 cm breed

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben ook geen stoomoven, maar wel een inductiekookplaat. Wij hebben er een met vijf pitten, waarvan de vijfde echt heel groot is. Ik vind het fijn dat er voldoende ruimte tussen de pitten is, zodat ook grote pannen gewoon naast elkaar kunnen staan.

Daarnaast hou ik gewoon van koken en maak ik ook wel regelmatig bewerkelijke dingen, waarbij ik meerdere pitten nodig heb. Ook gewoon op doordeweekse dagen, of in het weekeind alleen voor ons drietjes, komt het regelmatig voor dat ik alle vijf de pitten gebruik.

Wat daarbij misschien wel een verschil maakt, is dat ik alleen biologisch vlees eet (of vegetarisch), terwijl mijn man en dochter gewoon al het vlees eten. Ik heb dus ook wel eens vlees voor hen op het ene pit en dan iets anders voor mezelf op een andere pit. Als ik dan nog een sausje wil maken, bij mijn aardappelen en groenten, heb ik de vijf pitten dus al vol!

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Deze is 'maar' 250 euro duurder dan die we nu hebben gekozen dus valt erg mee. Hmmm nog maar eens even over denken.... Denk dat we t niet vaak nodig hebben maar als t wel een keer voorkomt heb je denk ik spijt dat je t niet gedaan hebt voor dat beetje meer.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben inductie met 2 flexzones, maar als we de ruimte hadden gehad voor een grotere plaat (op zich hadden we de ruimte wel, maar we wilden ook een ruimer aanrecht, dus...), was ik gegaan voor volledig flex, dan kun je de pannen gewoon overal neerzetten hoe het uitkomt en die detecteert ze dan. Deze zijn allemaal een maatje groter, dus vergelijkbaar met een 5/6 pits.

Hier trouwens een combi stoomoven en een combimagnetron, dat maakt de ovens ook heel flexibel.

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik ben er erg blij mee. Wilde ook de mogelijkheid hebben om met 5 pannen in de weer te zijn of een braadslede. De keukenzaak kan vast wel wat met de prijs doen.

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    We gaan voor dezelfde. Scheelt maar 145 euro. Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina