Ketting bij peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ladycake, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo!

Ons meisje wordt maandag 2.
    Nou hebben we al een cadeau voor haar maar wil er nog graag iets bij doen.
    Ik dacht ineens: "vanaf welke leeftijd kun je een kindje een halsketting laten dragen?"

2. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik denk dat dat per ouder verschillend is, Onze dochter heeft sinds afgelopen kerst een ketting om. (ze is 5) Maar er zijn ook kindjes in de buurt en op school die al vanaf dat ze peuter zijn een ketting om hebben..

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind een ketting nooit zo prettig bij kinderen, vanwege het spelen en ergens achter blijven hangen.
    Ze maakt ze wel eens en dan meestal met een elastieken koordje of heel dun dat t evt kapot gaat als ze ergens achter haakt. Maar echt vaak draagt ze ze niet.
    Ik zou dan ook eerder een armbandje doen.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier een jongenspeuter met een ketting ;) Hij heeft sinds zijn eerste verjaardag een barnsteenkettinkje en draagt die graag en vaak. Nooit ergens achter blijven haken maar het is dan ook maar een korte ketting, voor een lange zou ik bij een meisje van 2 nog niet kiezen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter loopt ook graag met haar kettinkje om. Is geen hele dure ofzo, maar eentje van de speelgoedwinkel met minnie mouse bedeltje eraan. Ze vind hem geweldig.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Uh... Al best lang. Anderhalf denk ik. Wel een elastieke zodat ze niet snel vast zou kunnen komen te zitten of de ketting snel breekt. Verder ben ik altijd bij dr in de buurt, zo niet dat gaat de ketting af. Ze heeft vanaf bijna 2 ook zilveren ringen en armbandje heeft ze al vanaf dr geboorte om. Maar naar een speeltuin of de psz gaat het allemaal. Af.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou alleen met zo'n dun elastiekje doen, anders niet.

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier beide jongens vanaf ca 1 jaar een sosketting om met hun naam etc erin. Dit zijn zogenaamde breekkettinkjes die bij blijven haken kapot gaan. Vanaf ca 3,5 heb ik die breekkettinkjes vervangen doot gewone kettinkjes. Beiden zijn niet anders gewend en hebben hem dag en nacht om.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @ duikster, waarom hebben ze hem dag en nacht om? Is dat een ketting met een hanger?

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl draagt sinds zij 1 is een barnsteenketting

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Doodeng.. en nergens goed voor

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.897
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft als we naar drukke plaatsen gaan een sos-ketting. Dat is zo'n breekketting. Verder zou ik het met die kleintjes echt nog niet durven, eigenlijk. Het is al vaak genoeg mis gegaan. Waarom zou je, alleen omdat het 'mooi' is, dat risico nemen?

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb altijd SOS armbandjes gebruikt, of gewoon telnr op dr arm geschreven.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Heeft een munt ketting(speciaal voor kinderen) ze heeft hem met haar 3e verjaardag gekregen..

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn dochter is dol op kettinkjes (met zo'n dun elastiekje door de kraaltjes), maar alleen als ze een jurkje aan heeft. Ze draagt ze eigenlijk alleen thuis. En ze wil geen ketting om als ze een broek aan heeft...

16. misa

misa Niet meer actief

Wij doen af en toe als we weg gaan een ketting met naamplaatje om bij de kids.
    Ik zou niet snel een ketting laten dragen denk ik. Zo wel, dan een korte en eentje met elastiek of eentje die makkelijk knapt bij achter blijven haken.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik ook.

Deel Deze Pagina