Hallo! Ons meisje wordt maandag 2. Nou hebben we al een cadeau voor haar maar wil er nog graag iets bij doen. Ik dacht ineens: "vanaf welke leeftijd kun je een kindje een halsketting laten dragen?"
Ik denk dat dat per ouder verschillend is, Onze dochter heeft sinds afgelopen kerst een ketting om. (ze is 5) Maar er zijn ook kindjes in de buurt en op school die al vanaf dat ze peuter zijn een ketting om hebben..
Ik vind een ketting nooit zo prettig bij kinderen, vanwege het spelen en ergens achter blijven hangen. Ze maakt ze wel eens en dan meestal met een elastieken koordje of heel dun dat t evt kapot gaat als ze ergens achter haakt. Maar echt vaak draagt ze ze niet. Ik zou dan ook eerder een armbandje doen.
Hier een jongenspeuter met een ketting Hij heeft sinds zijn eerste verjaardag een barnsteenkettinkje en draagt die graag en vaak. Nooit ergens achter blijven haken maar het is dan ook maar een korte ketting, voor een lange zou ik bij een meisje van 2 nog niet kiezen.
Onze dochter loopt ook graag met haar kettinkje om. Is geen hele dure ofzo, maar eentje van de speelgoedwinkel met minnie mouse bedeltje eraan. Ze vind hem geweldig.
Uh... Al best lang. Anderhalf denk ik. Wel een elastieke zodat ze niet snel vast zou kunnen komen te zitten of de ketting snel breekt. Verder ben ik altijd bij dr in de buurt, zo niet dat gaat de ketting af. Ze heeft vanaf bijna 2 ook zilveren ringen en armbandje heeft ze al vanaf dr geboorte om. Maar naar een speeltuin of de psz gaat het allemaal. Af.
Hier beide jongens vanaf ca 1 jaar een sosketting om met hun naam etc erin. Dit zijn zogenaamde breekkettinkjes die bij blijven haken kapot gaan. Vanaf ca 3,5 heb ik die breekkettinkjes vervangen doot gewone kettinkjes. Beiden zijn niet anders gewend en hebben hem dag en nacht om.
Onze zoon heeft als we naar drukke plaatsen gaan een sos-ketting. Dat is zo'n breekketting. Verder zou ik het met die kleintjes echt nog niet durven, eigenlijk. Het is al vaak genoeg mis gegaan. Waarom zou je, alleen omdat het 'mooi' is, dat risico nemen?
Mijn dochter is dol op kettinkjes (met zo'n dun elastiekje door de kraaltjes), maar alleen als ze een jurkje aan heeft. Ze draagt ze eigenlijk alleen thuis. En ze wil geen ketting om als ze een broek aan heeft...
Wij doen af en toe als we weg gaan een ketting met naamplaatje om bij de kids. Ik zou niet snel een ketting laten dragen denk ik. Zo wel, dan een korte en eentje met elastiek of eentje die makkelijk knapt bij achter blijven haken.