Kerstzegels/geboortekaartjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Otje, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ergens in december ga ik bevallen en natuurlijk dan zo snel mogelijk de geboortekaartjes versturen. Nu dacht ik: Oh das handig, want dan zijn er kerstzegels! Ik had een email gestuurd naar TPG-post of je op die geboortekaartjes dus ook kerstzegels mag plakken. Krijg ik het volgende antwoord:

U heeft een vraag over het gebruik van de kerstzegels.
    U kunt geen geboortekaartjes versturen tegen het speciale tarief in december. De kerstzegels zijn bedoeld voor het versturen kerst- en nieuwjaarswensen.

Ik kan het aan de ene kant wel begrijpen maar aan de andere kant is het toch van de zotte als ik in december een 0.39 cent postzegel plak ipv de goedkopere decemberzegel!?

Hoe denken jullie hierover en wat zou je doen? Toch kerstzegels plakken of toch de duurdere zegel?

Gr Otje

2. Niet meer actief

toen ik nog een winkel had, stuurde ik ook m'n rekeningen met een kerstzegel hoor!!!

Je moet alleen niet verwachten dat ie binnen een dag er is, dat kunnen ze met een gewone zegel wel garanderen in die periode.

Maar knappe postbode die aan de envelop ziet wat voor kaartje erin zit hoor!!!

3. Niet meer actief

Zijn de geboortezegels ook niet een speciaal tarief?
    Ik las trouwens dat de postzegel van 39 cent met 5 cent verhoogt word, dus dan moet je ook nog bij gaan plakken meis...

Liefs Nies

4. Niet meer actief

laatst gewijzigd: 30-08-2006 16:14

Postzegel binnenkort 5 cent duurder
    TPG Post gaat de tarieven voor het versturen van een brief binnen Nederland met 12% verhogen.

Postzegel wordt duurder

5 cent extra
    Vanaf januari 2007 kost het versturen van een brief 44 eurocent, 5 cent meer dan nu. Volgens TPG Post is de prijsstijging van ruim 12% nodig, omdat mensen steeds meer emailen en er dus minder brieven worden verstuurd. Ook wil het bedrijf de concurrentiepositie verbeteren.

Verlaging
    Het bedrijf wijst erop dat de prijzen voor het versturen van zwaardere brieven verlaagd wordt. Bovendien is de prijs voor het versturen van een brief de afgelopen vijfenhalf jaar niet verhoogd en is de prijsstijging minder dan de inflatie in diezelfde periode.

Reorganisatie
    TPG Post is al enkele jaren bezig met een grootscheepse reorganisatie. Daarbij zijn al 9000 arbeidsplaatsen verloren gegaan.

Nou ... je hebt nog geluk...tis vanaf Januari 2007 ;)

5. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik zou gewoon de decemberzegels plakken hoor! Het leven is al duur genoeg. Toch?

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik zou ook de decemberzegels plakken.
    En de enveloppen van de geboortekaartjes dichtplakken.
    Ik neem aan dat je er nog een apart briefje indoet met een kerst-/nieuwjaarsgroet en dat je niet nog apart kerstkaarten gaat versturen.
    Groetjes,

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook gewoon decemberzegels plakken! Aan de envelop zie je toch vaak niet of het nu gaat om een geboortekaartje of om een kerstkaart!

Gr. Miranda

8. Dorie

Dorie Actief lid

9 feb 2006
    145
    0
    0
    Weet je wat het is (denk ik) met de geboortekaartjes kan je dat afgeven en heeft het voorrang met verzenden. Plak je er decemberzegels op dan doen ze dat denk ik dus niet....

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat Bissie zegt klopt. Post met kerstzegels doet er een aantal dagen over, dus dan weet iedereen pas laat dat je bent bevallen.

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik ga er gewone zegels (geboorte) op plakken en afgeven op het postkantoor want dan weet je zeker dat het de volgende dag komt en niet 4 dagen later of zo, ik wil namelijk heel graag de visite in mijn kraamweek zodat ik niet rond de feestdagen met een kot vol zit. maar als er dan al 4 dagen om zijn voor dat de kaaarten bij de mensen zijn dan wordt het de laatste dagen van mijn kraamweek wel erg druk!
    Ieder moet het natuurlijk voor zich weten.
    Met de kerst zegel ben je ook aan bepaalde formaten gebonden!

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goh ik wist niet dat als je gewone zegels of geboortezegels plakt in december dat het dan sneller gaat!! Dan doe ik wel gewone zegels denk ik of geboortezegels.

Thnx voor de reacties!

Gr Otje

12. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik doe er ook gewoon geboortezegels op. Ik vind het toch leuker als iedereen het kaartje de volgende dag in huis heeft.

13. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ja, dat is balen, ben 2-2 uitgerekend en moethet nieuwe tarief gaan plakken, of de baby moet veel te vroeg komen, nou dan plak ik wel wat meer hoor, laat hem/haar nog maar ff lekker zitten.
    hahaha

trouwens wij hebben een bedrijfje en wij sturen in decemberalles met decemberzegels weg, nog nooit iemand wat van gezegd.

groetejs fredje

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn vriendin had ook geboortezegels vorig jaar geplakt, en een paar kerstzegels omdat ze niet genoeg had. bleek dat die met geboortezegel gelijk met de kerstzegels kwamen en sommigen zelfs later.

ik plak gewoon met kerstzegel, en de kerstzegels zijn ook altijd nog een aantal dagen in januari geldig, dus ik neem aan dat dat ook dit jaar zo is.
    ze kunnen toch ook niet zien wat er in de envelop zit

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wat een onzin van die TPG, ik zou er gewoon december zegels op plakken, ze zien toch niet aan de envelop dat er geboortekaartjes inzitten?
    tip; zet er meteen prettige feestdagen op, bespaart het je de kerstkaarten ook nog. ;)

16. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Hihi, ik ben postbode geweest tot bijna 2 jaar geleden en ik kan je zeggen dat wij de geboortekaartjes ertussenuit konden plukken.
    Het is de vorm, het materiaal en vaak ook een plaatje op de enveloppe waar je het aan kan herkennen.
    Als je de kaartjes verstuurt met een kerstpostzegel dan is de kans groot dat je kaartjes worden beport en dan kan de ontvanger bijbetalen.
    Ik zou dus gewoon je enveloppen versturen met een geboortezegel van het goede tarief, dat zou je anders ook moeten doen.
    ;)

17. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik zou ook gewoon geboortezegels plakken, maar ik zou ook als het kaartje onder de 20 gram blijft een kerstkaart erbij stoppen of op het geboortekaartje een kerstgroet laten drukken, sla je toch twee vliegen in één klap.

Groetjes Monique76

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    met een kerstzegel kán je kaartje op tijd aankomen, maar er is ook een grote kans dat dat absoluut niet lukt. daarbij meende ik dat je met de kerstzegel de enveloppe niet dicht mag plakken?!

en zoals al gezegd is: het is natuurlijk knullig als anderen moeten bijbetalen.

het kerstkaartje er bij in is wél een goed idee vind ik. wij hebben onze bedankkaartjes van het trouwen én onze verhuisberichten tegelijk met de kerstkaartjes verstuurd (17-12 getrouwd, 1-1 verhuisd)

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Je moet ook altijd rouw, trouw of geboorte kaartjes afgeven op het postkantoor in december en niet in de brievenbus doen dat staat ook op de bussen, anders heb je kans op vertraging! het is inderdaad knullig als je met decemberzegels het kaartje dagen later aankomt met "een boete erop".

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Volgens mij is dit alleen het geval met rouwkaarten. Ik heb het toendertijd nagevraagd voor mijn trouwkaarten en TPG zei dat ze er geen uitzondering voor maakten.

Mmm... die strafport heb ik ook niet veel zin in...

Ik ben idd van plan om alvast een kerstgroet bij het geboortekaartje te doen want geboortekaartjes én kerstkaartjes wordt me iets te prijzig hoor.

Ik doe maar gewoon geboortezegels. Waarschijnlijk stuur ik ongeveer 100 kaartjes x 0.39 cent = 39,00 €. Met kerstzegels scheelt het 10 €. Das ook niet echt een groot verschil...

Gr Otje

Deel Deze Pagina