In de kerstvakantie gaan we weer onze schoonfamilie in Spanje bezoeken. Natuurlijk moeten we dan ook wat cadeaus meenemen. Het zijn zo´n 8 stellen/families en ik heb geen inspiratie (en tijd) om voor iedereen apart iets persoonlijks te kopen. We hebben in de afgelopen jaren al van alles meegenomen (traditionele ´belgische´ cadeaus, chocolade, een soort kerstpakket etc). Dit keer gaan we met het vliegtuig, dus ik kan geen reuzezware dingen meenemen. Nu zit ik te denken om via Cewe fotocadeaus te maken. Ik vind zelf de placemats wel leuk maar (qua prijs) zouden we er maar twee per familie/stel kunnen maken. een alternatief zouden de onderzetters zijn. Of eventueel een fotokalender. Alles met foto´s van onze kinderen. Is dit wat? Wat zouden jullie leuker vinden om te krijgen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd goed m´n best doe om iets leuks te verzinnen maar dat we meestal vrij ondoordachte dingen terugkrijgen (is ook niet erg, maar gewoon als info). We hebben bijvoorbeeld wel eens sokken gekregen! (en nee, geen hele speciale). Alvast dank voor jullie ideeen!
Persoonlijk vind ik foto's krijgen van andermans kinderen echt vreselijk...en eigenlijk alleen leuk voor de ouders of oma/opa Ik heb familie in het buitenland kleine dingen van de Hema gegeven. Hema is lekker Hollands ( al zit het ook al in het buitenland...welke landen weet ik niet) Heerlijke zeepjes...leuke gadgets et cetera... Zelf vind ik het erg leuk om lekkere thee te krijgen, bijzondere zeepjes of streekproducten( honing, lekkernijen)
Heb je niet de mogelijkheid om daar voor kerstcadeau's te shoppen? Zo doen wij dat namelijk meestal. Verder zou ik niet weten wat ik met een placemat moet met foto's van andermans kinderen. Ik hou van mijn neefje en nichtje maar ik hoef ze niet op een placemat of op een kalender.
Hmmm, point taken! Ik had gedacht iets persoonlijks te combineren met iets praktisch. Ik denk dat de (oudere) helft iets met een foto erop inderdaad wel op prijs zou stellen, maar dat de jongeren misschien liever iets anders hebben. We zijn er dit keer maar drie dagen vlak na kerst en het lukt me echt niet om ter plekke iets te kopen: onze reis zit volgetimmerd met familiebezoek. Ik begin alvast online hema.be te checken voor ideeen!
Ik weet niet wat je budget is maar als ik zo lees denk ik tussen de 5 en 10 euro? - tulpenbollen of andere bloembollen - klompensloffen (hoewel die denk ik wel prijzig kunnen zijn) - (kerst)decoratie; fotolijstje, kaarsjes, bakjes, vaasje, plantje, poster, beeldje. - klein kookboekje met Nederlandse/Belgische recepten - Chocola - Een familiefoto in een lijst (voor de ouders van je partner) - Sokken/Sjaal/Muts - Zeepjes of ander body spul - flesje wijn - Iets om mee te koken (duurdere olie of vinniger.) - Nederlandse koekjes (Jodekoeken, gevulde koeken, boterkoek) - Spul om mee te bakken (taartvorm, cupcake dingen)
Há, al veel suggesties, fijn! Het budget is eigenlijk meer rond de 20-30 Euro per stel/familie en dan krijgen schoonvader en -moeder ook nog een echt kerstcadeau. De overige mensen zijn stiefvader en stiefmoeder; tantes-met-aanhang (2x), nicht/neef-met-familie (2x) schoonbroer (1x) en een familievriendin. Ik krijg zelf eigenlijk nooit cadeaus van de (verdere) familie, ze geven vaak enkel wat voor onze kinderen. Maar omdat we ze wel allemaal zullen zien/misschien bij hen gaan eten, moeten we wel iets mee. Eten/drinken heb ik al eens eerder gedaan (en ik zal nu ook wel zeker wat chocolade meenemen) en wordt vaak zwaar. Ik zag bij bulbby ook nog dat je kussenslopen kunt laten drukken met tekst (sierkussentjes); zou dat wat zijn? Overigens wonen we in Belgie dus heb ik enkel de hema in de buurt!
Ik vind het zelf altijd super leuk als familie van het buitenland iets meeneemt uit het eigen land (eten). Stroopwafels en een flesje verse jus dórange erbij en nog wat lekkers erbij. Kleine pakketjes maken met wat verpakkingsfolie en leuke lint eromheen?