kdv in Tilburg vol...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door gevalletje, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    van de week heb ik toch nog gekeken bij een kdv die wel plek had maar daar wil ik mn kind nooit bijzetten. alles zag er smossig uit en voelde helemaal geen klik bij de leiding.

vandaag 2 kdv's bezocht (mn 1ste en 2de keus) en dat is gewoon niet te vergelijken met mijn eerste ervaring met kdv van vorige week. totaal anders. schoon, ruimere tijden, en een hele gezellige leiding waar t meteen mee klikte.

dus dan sta ik toch liever op de wachtlijst dan naar een kdv gaan waar ik geen vertrouwen en feeling bij heb. dan maar even schipperen tussen oppas (opa en zussen) voor een aantal maandjes.

een gastouder is ook geen optie, ik wil mn kind al vroeg leren spelen met meerdere kinderen en meerdere volwassenen.

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi
    Ikw erk op een kdv en ind. de wachtlijsten zijn enorm.
    Dit komt mede ook doordat bepaalde mensen voorrang krijgen:
    - als je al een kindje op het kdv heb, en je bent weer zwanger, dan krijgt dat kindje gelijk voorrang.
    - Kidjes van medewerkers hebben gegarandeerd een plekje.

Hierdoor schuiven de wachtlijsten steeds verder op, en kunnen ze eigenlijk ook nooit echt van te voren zeggen hoe lang een wachtlijst is!

Wij maken gebruik van een gastouder, maar Tijn zal straks als hij 1,5 is wel met mij mee gaan. Ik vond het zelf heel moeilijk om zo een kleintje zo jong al in een "groep" te moeten zetten, maar nu Tijn wat ouder is vind ik het juist wel leuk. Het zal straks flink wennen voor hem zijn, en er zullen heus een paar tranen vloeien, maar uiteindelijk dek ik dat hij het op een kdv leuker zou hebben.

kus miek

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik hoorde vandaag ook iets bizars.mijn vriendin studeerd aan de universiteit van wageningen en het college liep iets uit ze belde naar het kdv dat ze hooguit 15 min later zou zijn nou ze kreeg me toch een grote mond van de leidster.eergister heeft ze een boete gehad van 38euro van dat laat zijn! ik kan dit echt niet normaal vinden ze heeft al 2,5 jaar op de wachtlijst gestaan voor het kdv en nu krijg je zoiets.dat is net zo dat een kindje uit die zelfde groep 10 minte laat binnen kwam omdat papa de auto niet gestart kreeg die kregen ook een boete.is dit tegewoordig het beleid van kdv's?

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

klopt blusvrouw!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan ben ik blij dat de kleine met mij mee mag naar het werk

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

En ik ben blij met mijn flexibele gastouder, waar Joey met meerdere kindjes leert omgaan!

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik snap in 1ste instantie je reactie. Maar je kan het ook van de andere kant bekijken.
    Ik werk dus op een kdv, en het komt regelmatig voor dat ouders te laat komen. Dit is erg vervelend, want dit houd in dat we bijna elke dag later moeten sluiten, wat inhoud dat personeel langer moet doorwerken, en los van de overuren die uitbetaald moeten worden, houd dit dus ook in dat ik ook te laat ben bij mijn oppas, en ik die dus in principe ook weer extra moet betalen. En wij na een dag van 9 uur ook graag naar huis willen!

Als dit eens voorkomt is het een ander verhaal. Maar geloof mij, 1 ouder de te laat komt accepteren, betekend een maand later elke dag een ouder die te laat komt. Vandaar ze die boetes hebben ingesteld. Bij ons hebben we geen boetes, maar ik werk bij een particuliere kdv, en de baas blijft dan wat langer. Ouders krijgen wel een waarschuwing. Staat overigens ook in het contract he, dat ouders zich aan de tijden moeten houden, en dat er bepaalde sancties voor zijn.

Wij hebben ook ouders die staan om 7.15 al voor de deur, terwijl we pas 7.30 open gaan. Als ik dan 10 minuutjes eerder ben, ff kleppen, bakkie, staan ouders al met de kleine op mijn groep, en verwachten ze ook min of meer dat ik gelijk kom. Terwijl als ik pas om half 8 zou komen, ze ook gewoon moeten wachten.

Als de supermarkt om 20 uur sluit mag je toch ook niet meer om 20.05 naar binnen?

kus miek

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik kan er ook wel in komen maar ze beld netjes en het was echt de eerste keer.ik begrijp wel dat als het echt heel lang uit loopt meet het was bij haar 5 minuten(en een bekeuring rijker)daarnaast was het nog lang geen sluitings tij het was 2 uur in de middag en er waren 3 kindjes niet op de groep.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou dat vind ik echt niet normaal... en dan ook nog een grote mond krijgen! :confused:

Ik ben erg blij met ons kdv, ik kom wel vaker te laat omdat we ons hebben verslapen of omdat ik in de file sta. Het is nog nooit voorgekomen dat ik na sluitingstijd kwam maar ik bel altijd netjes. Zo ook vandaag, op vrijdag werk ik alleen de ochtend en ben ik meestal rond half 1 op het kdv om Louise op te halen. Het was heel druk op mijn werk en ik wilde wat afmaken en dan bel ik of Louise wat langer mag blijven. Ik krijg altijd te horen, ja hoor, natuurlijk, gezellig als ze wat langer blijft! Nog nooit een boete gehad of extra hoeven te betalen. Ik maak het ook niet te gek hoor, want ik was maar een uurtje later dan normaal.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Dan vind ik het ind. heel belachelijk dat ze een boete krijgt. Te laat binnen sluitingstijd? Hoe kan je in hemelsnaam binnen sluitingstijd te laat zijn. Wat een raar kdv. Bij ons is het tussen half 8 en half 7 open en je kan komen wanneer je wilt.

kus miek

11. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Bij ons krijg je ook een boete als je te laat bent, en om de redenen die Mieke82 noemt vind ik dat ook heel bergijpelijk eigenlijk.

Deel Deze Pagina