Hoihoi, Op internet gelezen dat je groene biotex met 70% alcohol over kattenurine moet doen. We hebben een ongelukje op de stoffen bank , maar de geur bleef. Nu ben ik bezig geweest met de groene biotex. Maar ik vroeg me af of ik direct al, nu het nog flink nat is, die alcohol erover heen moet doen. wie heeft ervaring met de groene biotex en kattenurine.
biotex werkt echt heel goed (de combinatie met alcohol ken ik niet, maak altijd gewoon een sopje met water) je moet het wel eventjes de tijd geven: de enzymen erin breken de urinegeur echt af, dat duurt eventjes, maar dan is de lucht ook echt weg en niet verdoezeld. Ben met 11 katten grootverbruiker van dat spul, heb er altijd wel een sopje van staan.
Hoi! Heb het nog even zonder alcohol gedaan, maar had wel het idee dat ik het nog rook. Wel even van HG de nare geurtjes weg erop gespoten. Even laten drogen nog, want had het met biotex echt goed natgemaakt.
Hier 3 katten, gebruik ook biotex groen en vind het fijn spul en helpt inderdaad goed tegen de geurtjes. Heb het alleen nog nooit gebruikt in combinatie met alcohol.
Ik zou het even goed laten drogen en dan 70% alcohol erop doen, maar volgens mij kan het ook gelijk. Let er wel even op dat de kat zolang het nat is, er niet bij kan. Die ongelukjes zijn heel vervelend en probeer het zo goed mogelijk schoon te maken. Hier hebben wij een kat die continue op de zelfde plek bleef plassen. Gek werden we ervan. Nu lijkt het over te zijn, maar ik leg voor de zekerheid elke avond een vuilniszak op de bank voor het geval dat. Mocht door de biotex de geur nog niet weg zijn (kan soms zo zijn), dan heb je nog wat middeltjes die helpen (Urine off (of iets dergelijks) verkopen ze ook bij de dierenwinkels en werkt ook redelijk)).
O ja, die alcohol helpt trouwens niet tegen de geur, maar die voorkomt dat de kat er weer gaat plassen (katten houden niet zo van alcohol in het algemeen). Verder heb ik ook wel eens een roze spraybus van vanish gebruikt voor tapijtvlekken (?) of iets dergelijks. Ruikt wel lekker en helpt ook goed.