Mja ik zou denk ik ook de test doen.. en het idee van je katten 2 weken in een pension onderbrengen is denk ik ook een goed idee en op zich.. voor je kleintje is 1 buisje bloed net zo vervelend als meer buisjes... want het vervelende deel is het prikken zit de naald er eenmaal in dan valt het allemaal wel mee.
overigns.. je hebt ook hypoallergene stofzuigers dat werkt hier voor manlief alleen al heel goed die werd elke dag met een dichte neus en zonder reuk wakker.. (en dat terwijl de katten niet eens op de slaapkamer komen zegmaar) maar sinds die stofzuiger gaat het echt zoveel beter! er zit een HEPA-filter in... bij een normale stofzuiger zuig je vanalles op.. en de allerkleinste deeltjes worden aan de achterkant er zo weer uitgeblazen. (in feite verergert je allergische reactie dan alleen maar na het stofzuigen) Zo'n hepa-filter vangt ook die kleine deeltjes op... dus ook de stofdeeltjes/huismijt/huidschilfertjes... waar hoop mensen allergisch voor zijn die katten/honden hebben.
Naaktkatten zijn inderdaad goed als je alleen allergisch bent voor de haren, maar je kan ook allergisch zijn voor de huidschilfers (zoals ik). Wij hebben ook voor naaktkatten gekozen omwille van mijn allergie, maar blijkbaar ben ik ook allergisch voor de huidschilfers en dat wist ik niet, pech dus.... Groetjes.
@nanske: balen hoor en ze zijn nog wel zo schattig (en duur ook trouwens! 5 van die dieren is wel een stevig bedrag.. )
wij hebben er eentje van morphy richards... maar er zijn wel meer merken die met zo'n filter werken vaak te herkennen een logo met betrekking tot huisdieren... (wel even voor de zekerheid de doos checken overignens) en die van ons is zonder stofzuigerzak.. dus je zult dan altijd iemand die niet allergisch is even moeten vragen de bak te legen. hier bne ik dus altijd de klos en ik doe het ook maar gewoon buiten voor de zekerheid. grappige is dat nu sinds kort blijkt dat ik astmatisch ben *grin* maarja.. dat wisten we toen ook nog niet en die ene keer de stofzuiger legen lukt nog wel
kattenallergie wil niet altijd zeggen dat je allergisch bent voor de haren ervan. Ken ook iemand die is allergisch voor de huidschilfers van katten.
De siberische kat heeft ook zo'n hypo-allergeen toestand vacht... Wij hebben ook zo'n kat en of het klopt, weet ik natuurlijk niet, maar leuk zijn ze wel.. onze hysterische kat
@nanske: HEPA - Wikipedia, the free encyclopedia daar staat het wel aardig uitgelegd.. maar helaas in het engels