Hoi meiden, Ik ben op zoek naar tips. Mijn buren hebben katten...toen we hier kwamen wonen 1 (binnen)kat en sinds een paar maand hebben ze een vondelingetje en die is dus eigelijk altijd buiten. Opzich een heel lief beestje. Maar het poezebeest klimt steeds over de schutting onze tuin in...Ik heb steeds kattepoepies tussen de planten e.d liggen(en aangezien ik hier ook de tuin doe en dus zwanger ben, heb ik hier echt de balen van). Nou is onze jackrussel ook geen katten gewend en vanmorgen had ik de achterdeur openstaan terwijl ik boven met de was bezig was. Zie ik inene die kat over de schutting balanceren en zo mijn tuin in glippen, in 1 rechte lijn richting mijn konijn. Dus ik naar beneden, van plan dat beessie eventjes terug te brengen naar de buren en te melden dat ik hier niet van gedient ben. Heb niet voor niks gaas onder de schutting door staan zodat er niks in en uit de tuin kan. Maar mijn hondebeestje had het ook al in de gaten en ze hadden zich al in de haren in de zandbak voordat ik buiten was. Tja het is haar terrein en het is een jachthond(wonderlijk genoeg laat ze konijntjes met rust) Beestje is daarna uiteraard gevlucht dus ik had hoop dat hij/zij misschien wel geleerd had van deze aanvaring en het niet meer zou aandurven over de schutting te komen. Maar helaas, toen ik net de zandbak dicht ging doen zat hij/zij alweer in de aanslag op de schutting... Dus nu...na een lang verhaal: Wat kan ik doen om dat beestje uit mijn tuin te houden? Ik wil geen risico lopen in mijn zwangerschap met al die poepies en plasjes, ik wil mn planten en gras graag intact houden en het beestje ook graag heel houden want tja mijn hondebeestje houdt gewoon echt niet van katten en daar kan ik niks aan veranderen...Bovendien is het onze tuin en ga ik haar niet hiervoor binnenhouden. Tips???
Het stinkt enorm naar knoflook, maar het houdt de katten hier wel uit de tuin; Kattenschrik van de Action. Onze voortuin is de enige in de hele straat die niet bestraat is. En je raadt het; onze voortuin wordt door zo'n beetje alle buurtkatten als kattenbak gebruikt. Dat spul gestrooid en ze blijven weg. Af en toe vinden we nog wat, maar het is niet meer zo erg als het geweest is.
Er bestaat zo'n spray tegen de katten waarmee je je schutting kan inspuiten. Aangezien mijn zus zeer ecologisch is ingesteld en tegen vergif en dergelijk is zal het wel een natuurvriendelijk product zijn En ze heeft geen katten meer in haar tuin. of dit komt door de spray of door de hond die er soms rondloopt weet ik niet... maar vroeger kwamen er wel katten.
Je hondje in de tuin laten Leert de kat het wel van hoor..en anders krijgt ie niet de tijd om te poeperen als de jack erop af vliegt. Wij wonen in een kattenrijke buurt, en mij maakt het echt niet uit of andersmans katten bij ons in de tuin komen, dus dat even daarbuiten gelaten.. Maar wij hebben drie honden, 2 mopsjes en een beagle..nou er komt hier geen kat meer in de achtertuin hoor... Ze jagen die katten weg en de katten durven hier niet eens meer de tuin in. Als de honden in huis zitten komen ze ook niet meer..
Wij hebben het opgegeven om de katten uit onze tuin te houden. Mijn buuf heeft 2 katjes in haar tuin achter gaas en alle katers uit de buurt komen hier gezellig sproeien. We hebben een moestuin en daar hebben we nu netten over gespannen. Er heeft al een keer een kat in vastgezeten en die hebben we ook netjes bevrijd. Om nou naar alle baasjes te gaan in de buurt lijkt me ook een onmogelijke opdracht, zijn een stuk of 6 katers die om de beurt het zelfde rondje in mijn tuin sproeien.
nou weet je wat het is met die hond in de tuin... Langs de schutting hebben we een rand met bloemen en planten en als dat beest op de schutting zit dan vliegt de hond de planten in en sneuvelen die...Ook niet de bedoeling
ehhm enige is de hond buiten laten zo af en toe, verder sowieso handschoenen aandoen als je buiten in de grond gaat. nou ben ik misschien echt een poldermuts hoor maar ik kan me hier dus zo niet druk om maken en vind het ook vaak verbazingwekkend dat mensen echt katten/andere dieren uit hun tuin proberen te houden.. hier staan de paarden (van andere mensen) praktisch in de achtertuin en laatst had er 1 gemest op het schrikdraad en dus was er ook wat in onze tuin gevallen.. ik ruim het op en klaar. dan heb je het over een paard. de tig katten die hier lopen, lopen bij iedereen gewoon door de tuin en dat is ook prima. liever katten als ratten/muizen, heerlijk juist al die dieren.maar goed dat is mijn mening
Ik zou zeggen; zet eens jou hond bij de buren over de schutting en laat jullie hond heel hun tuin onderkakken. Weet ze precies hoe vervelend het voor jou is dat haar kat jou tuin onderschijt en houd ze der kat bij Heel leuk huisdieren, maar het moet niet andermans probleem ( in dit geval jou probleem) worden
wij hadden ergens gelezen dat carcouwdoppen (schrijf ik verkeerd) zouden helpen, omdat we gek werden van de poepjes een hoop geld geinvesteerd, maar helaas. daarbij de vogels gooide ze elke keer uit de borders .... dus iets wat niet help. maar goed, ik vind echt supperirritant
Je zou schrikdraad over de schutting kunnen installeren (wel op een sociaal niveau houden, natuurlijk... de kat hoeft gegrilld ). Sprays enzo werken maar even, sowieso maar tot de volgende bui. De eigenaren kunnen er meestal ook niet veel aan veranderen, maar mss willen zij wel de poepjes opruimen. Als je zelf in de tuin werkt, werk dan met handschoenen en was daarna je handen goed. Tja, hondje in de tuin is mss wel een goed idee. Of - de horror - zelf een kater nemen. Maar goed, of je dan van je probleem af bent.... ? Succes!
Waarom mogen katten wel in andermans tuin schijten en overlast veroorzaken maar een hond niet? Als je huisdieren wil moet je ze bijhouden, en niet overlast laten veroorzaken bij een ander. Zou jij het leuk vinden als een hond in jou tuin schijt dan? Van een kat word het getolereerd en moet iedereen maar goed vinden, maar een hond die in iemands tuin schijt is aso en moet de eigenaar de hond maar bijhouden? Belachelijk..
Klopt. Stinkt gewoon enorm, katten hebben er een hekel aan. De lucht blijft niet enorm lang hangen hoor, maar ze blijven wel weg gelukkig
Ik ga de discussie niet met je aan. Als het verschil tussen opzettelijk en weinig aan te doen niet helder is, dan is deze discussie ook een hopeloze zaak.
Ik heb serieus een tuinhekje moeten nemen omdat andermans HONDEN hier in de tuin kwamen piesen tegen m'n plantenbakken aan. En de neus ophalen als ik dan m'n tuintje uitkwam om te kijken welke aso z'n hond nu weer niet aangelijnd had. Echt, ik snap daar helemaal niets van! Ik ben het ook met jou eens hoor wat betreft de katten! Niets is toch smeriger als de kattendrollen van een voor jou vreemde kat uit je tuin te moeten vissen?! Als ik maar een kat zie in m'n tuin, jaag ik deze ook altijd weg. Ts, ik zou ook gewoon lekker je hondje buiten laten in JOUW tuin. De kat blijft vanzelf wel weg en daarmee ook de drollen.
Ik snap niet zo goed waarom jij hier jouw probleem van maakt. En dan de suggesties dat jij dan maar geld uit moet geven aan sprays of cacaodoppen of schrikdraad of wat dan ook. Gewoon even bij de buren langsgaan. Hun kat = hun probleem. Als zij netjes schrikdraad rond hun eigen tuin maken, heeft niemand anders meer last van hun kat. Anders het beestje binnen houden.
Wat je ook zou kunnen doen is de kat vangen en dan aan de members geven die in de klaagtopic weer eens een bbq houden voor als hun kat weer eens vervelend is Maar ff serieus, ik vind ze hier ook in de tuin achter. Had ook een Jacky en die jaagde ze steeds weg en bleven ook weg, maar nu ze weten dat ze er niet meer is, zijn ze dr weer. Me "eigen" hondendrollen vond ik niet zo erg, maar van andersmans dieren weer wel, is toch niet van je "eigen" Me buurvrouw heeft van die strippen met kleine stekeltje op de randen van dr schutting zitten en daar klimmen ze niet op, misschien dat een idee? Ik ga dat iig wel proberen. Zij zei dat er nooit een kat is opgekomen.