Het is goed bedoelt (kadootje voor de baas) maar ik wordt er zo langzamerhand wel zat van dat onze katten steeds hun prooien mee in huis nemen... Muizen,vogels,libelles,sprinkhanen... alles wordt mee genomen, (half)levend of dood... Op het moment zijn het vooral kikkers die er aan moeten geloven... Vanmorgen vlak voor het ontbijt vond ik eerst een spoor van bloed en daarna een kikker zonder ledematen aan.... Echt zoooo goor..... Ik kan ze er niet voor straffen... Maar heeft iemand misschien een tip (zal moeilijk worden) dat ze hier mee ophouden... Ze komen alleen op hun "eigen' kamer snachts en als wij er niet zijn, hier zit een katteluikje in voor naar buiten, die zou ik wel dicht kunnen doen maar dat zitten ze de hele dag opgesloten en ze zijn gewent om hun behoeftes ook altijd buiten te doen, we hebben al zelfs geen kattebakken meer... Hoe schadelijk zal het zijn dat ze kikkers (en andere beesten) eten???
Onze kat doet dat ook. Hij is momenteel helemaal into the kleine konijntjes...vorige week zelfs nog een duif!! Je kunt het ze inderdaad niet afleren denk ik. Is nu eenmaal het jachtinstinct dat ze hebben en uit respect voor jou als baasje.
je kunt het ze niet afleren. die van mij mogen niet te vaak naar buiten omdat ze ras zijn en ik erg bang ben dat hun iets overkomt dus ik heb nog nooit een dode vogel gehad. maar ze eten alles spinnen en vliegen op en voor zover ik wete hebben ze er geen last van. in de vrije natuur eten ze die dingen ook toch? de mijne hebben nu alleen de tic dat ze andere dingen als kadootjes komen brengen. zoals mijn make up kwast. die is nergens meer veilig
Konijntjes?!?!? Waar haalt hij die dan vandaan of wonen jullie bij een bos/veld, zijn het wilde konijnen??? Dat lijkt me nog erger dan muizen en kikkers!!
Ik heb 2 katten, de ene neemt nooit iets mee, maar dat maakt de andere wel goed. Vooral kikkers neemt ze mee. Ze gaat dan luid in de tuin miauwen,en houdt pas op als één van ons naar buiten komt om haar prooi te bewonderen De kikkers laat ze overigens wel leven! Muizen neemt ze ook mee. Daar speelt ze mee tot ze dood zijn, en dan zijn ze niet meer interessant. Ik denk ook niet dat je dit kan afleren. Iemand zei ooit tegen mij dat je de kat moet prijzen als hij/zij een prooi meegenomen heeft. Daarna zouden ze niets meer meenemen. Bij ons heeft dit niet gewerkt.
Je tuin afsluiten, dat ze er niet uit kunnen. Hier komen ze alleen met wormen en spinnen aan, meer is er niet te vinden in de tuin.
pfff afleren wordt idd moeilijk! Ik weet wel dat ik trots op ze moet zijn... en aai ze meestal even, of ik zeg helemaal niks (en vloek in mezelf...) Maar echt lekker is het niet... Ze mochten zo af en toe nog wel eens bij ons op bed slapen, maar nadat ze 2x een dode muis naast ons hadden neergelegd was dat echt afgelopen... wel jammer maarja ik vindt dat niet echt hygienisch!
Ik heb 2 poezen, die uit zichzelf niet van de plaats afgaan. Spinnen e.d. eten ze ter plaatse op. Laatst dacht mijn vriend dat het een nat, verdord blaadje was wat in de woonkamer lag en schrok zich dus een hoedje... was een naaktslak!! Een uur later liep ze dan nog te smakken, omdat haar hele snoet en bek vol slijm zat, dus konden we met keukenrol aan de gang om haar te 'helpen' met schoonmaken. Echt vies! Nu telkens als we haar horen smakken, checken we meteen of ze slijm aan haar snoet heeft... wat dus 9 van de 10 keer zo is... Blijkbaar hebben wij een overvloed aan naaktslakken in de tuin. En afleren? Nee dat gaat niet helaas...
Ha.. hier ook een verwende baas hoor! Elke avond komt er 1 met luid gemauw binnen met een vleermuisje in zijn bek! En bijna elke ochtend kom ik wel een onderdeel van iets tegen! Tsja.. je raakt eraan gewend..nou ja, ik dan, mijn man niet!
mijn katten kunnen gelukkig niet naar buiten. maar ik was laatste een vriendin aan het helpen met herinrichten, dus wij schuiven de bank naar voren, en daar vonden we twee kikkerlijkjes, helemaal verdroogd. mijn vriendin gilde dr longen uit dr lijf. dat waren inderdaad kadoojes van dr katten. wat je ertegen kunt doen, hmm niet veel denk ik.
daar kan je volgens mij idd niks tegen doen helaas. Die 2 katten van mij komen wel buiten maar nemen zelden iets mee 1 van de 2 katten maakt zich juist niet geliefd bij de buurt katten hahaha elke dag is die wel aan het ruzie zoeken pfffff vanmorgen dus maar weer een glas water over hem heen gegooid hahaha meneer was ruzie aan het maken met een jong buur katje zoow zielig dacht hoppa glaasje water toen werd ie maar weer boos op mij.
hebben we ook last van, maar ja het is de natuur he? en dan hebben wij ook nog tijgerkatten. wat wij allemaal niet hier aan hebben getroffen; (gedeeltelijke) muizen(dood/halfdood), mollen, ratten, vogels. en tis een cadeautje he? komt binnen met de vangst, legt het voor je neer, ze gaat erbij liggen en kijkt je aan met de ogen die zeggen "alsjeblieft, omdat ik je zo lief vindt"
wij hebben 2 katten, 1tje van jongs af aan en 1tje uit het asiel. Die van jongs af aan is de eerste 2 jaar van zijn leven binnenkat geweest, omdat we op een flatje woonden, die ander is volgens mij niet anders gewend dan naar buiten te mogen. De "buiten"kat komt dan ook steeds met iets thuis, een vogeltje, muisje of kikkertje. Laatst was onze andere kat al de hele middag aan het oefenen met vliegjes en vlindertjes enzo en ja hoor, eind van de middag kwam ook hij trots thuis met een motje, wel grappig! Maar ik raak die beestjes echt niet aan, dat durf ik niet
mijn kat draagt een belletje...dus geen muizen, vogels enz.... En ik vind het heerlijk!!! Sommige mensen vinden een belletje gemeen omdat ze vinden dat ik m'n kat het jagen afneem. Nou dat is onzin (vind ik dan ) omdat ze gewoon kan jagen hoor...ze zal alleen niets mee naar huis kunnen nemen En ze kan trouwens nog steeds gewoon insecten vangen hoor Een binnenkat kan ook niet jagen (tenminste als je geen muizen in huis hebt ) en die worden er ook niet slechter van. Dus misschien een optie?
Uhm... zwangere dames... deed de kat het ook voordat jullie zwanger waren? Want katten weten dat je zwanger bent en willen je dan cadeautjes geven. De buurvrouw zei laatst nog: "Ik hoop dat jij eerder zwanger bent dan ik, dan krijg jij allemaal 'cadeautjes'." Ze weet niet eens dat we bezig zijn!
Oh? dat had ik nog nooit gehoord.... Als ik erover nadenk... ze nemen de laatste tijd wel erg vaak wat mee ja... maar of dat toeval is? dacht dat het gewoon aan de tijd van het jaar lag... @linda 10280... een belletje zou misschien wel een oplossing zijn! Maar aan de andere kant.... heb ik liever niet dat ze halsbandjes dragen... ben dan weer bang dat ze blijven haken ofzo... en ik denk dat ze zo'n belletje niet echt op prijs zullen stellen maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn... zal dr nog eens over nadenken... hoop gewoon dat het straks na dit seizoen wat minder wordt met hun "cadeautjes" Kan er nu ook wel weer om lachen hoor... vindt het wel schattig... alleen smorgens op een nuchtere maag is het wat minder!
Ik kan je zeggen dat mijn kat gelukkig (even afkloppen ) nog geen 1 keer is blijven hangen. Maar kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten. Bij mij zit er ook een kokertje aan met haar naam en adres erin. Ja ik had ook een tattoo kunnen zetten of een chip laten plaatsen...maar dit is een wat goedkopere middel En heb me kat er al een keertje door terug gekregen...dus het werkt wel Tja en die "leuke" kadootjes....ik moet er niet aan denken dat mijn dochter (4 jaar) in eens met de helft van zo'n beesie aan komt zetten van "kijk mama...waar is zijn hoofdje?" brrrrr Ja mijn dochter pakt echt ALLEEEESSSSS op haha Dus op dat gebied vind ik het wel een fijne gedachten dat ze niets mee naar binnen kan nemen. En dat wenne...dat gaat super snel hoor...binnen 1 dag tijd. Onze kat is altijd binnen geweest dus ook geen halsbandjes en belletjes gewend....totdat we verhuisde naar een eensgezinswoning met tuin....het was even irritant...maar meer het halsbandje in het algemeen. Maar geloof me...het went
nou als het zo lees ben ik blij dat mijn kat (poesje) het systeem jagen niet echt snapt....ze komt wel buiten maar alleen in de tuin en vangt vol trots een veer die uit de lucht komt vallen en komt ie dan meteen naar me toe brengen . soms kom ik thuis liggen er een stuk of 5 veren her en der.. maar soms heb ik toch het idee dat ze denkt een hondje te zijn alles wat ik wegooi speeltjes enzo komt ze netjes terug brengen...wel makkelijk hoef je niet iedere keer weer dat balletje ofzo te halen ... veel liefs