Kat en camping.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door kimmv2, 29 aug 2024.

  1. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    991
    407
    63
    Wij zijn ons aan het orienteren een stacaravan te kopen.
    Allemaal super leuk en een hoop uitzoeken.

    Het idee is om tijdens het seizoen ieder vrij weekeind en de hele vakanties te gaan.
    Zo ook 6 weken zomervakantie.

    Het is een diervriendelijke camping dus de honden kunnen gewoon mee.

    Maar wat doen we met de kat?

    Die struint de hele dag buiten is elke dag wel even thuis in de ochtend maar dan gaat ie weer op pad.

    Zouden we die ook mee kunnen nemen naar de camping en dan in de weekeinden binnen houden zodat hij kan wennen en in de zomer wel naar buiten?

    Is het uberhaupt wel haalbaar?
    Hoe doen andere mensen dat?
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.883
    4.281
    113
    wij hebben een stacaravan, maar geen huisdieren. wat we wel zien is dat een van de campinggenoten hebben een hok gemaakt op hun stukje tuin waar de katten in kunnen, met gaas en hout, een heel speel terrein voor hun kat. een andere camping genoot heeft de kat aan een lijn, en die laten de kat op die manier toch een beetje kort bij.
    Beide laten de dieren dus niet vrij lopen.
     
  3. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    991
    407
    63
    Ja daar had ik ook al aan zitten denken.
    Het nadeel is, het is een boskat, van een boerderij.
    Hij hangt in mn plafond als hij niet buiten kan.

    En om de hele tuin nou rondom met kippengaas te doen gaat erg ver:D
     
  4. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    66.440
    858
    113
    Activiteitenbegeleider
    Zuidwest
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    12.407
    17.247
    113
    Vrouw
    Ik zou ook voor een kattenren gaan.
    Binnen is bij een buitenkat geen doen, thuislaten kan niet en aan de lijn lijkt mij voor een echte rondloop kat ook te beperkt.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.770
    5.451
    113
    De kat los laten lopen over de camping vind ik een no-go. Dat kun je naar de andere campinggasten niet maken. ( huisdieren dienen aangelijnd te zijn op de camping) En voor je kat is dit ook niet gewenst. Als je een kat verhuisd is de richtlijn hem minimaal 3 maanden binnen te houden alvorens hem buiten te laten. Van weekendjes stacaravan leert je kat niet dat dit zijn “nieuwe” huis is.
    ik denk ook dat het de kat veel stress oplevert om hem iedere weekend te verhuizen. Een kat hecht zich namelijk aan de omgeving ( en niet aan het baasje).
     
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    8.392
    7.652
    113
    Vrouw
    Kat kan alleen mee als je hem in je tuin houdt, zoals een hond. Loslopende dieren zijn op de camping waar wij altijd heen gaan verboden. Moet je ook niet willen toch?
    En als dat niet lukt, dan vragen of er thuis iemand is die op kan letten?
     
  8. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    991
    407
    63
    Ik kon zelf ook al geen echt goede katvriendelijke oplossing bedenken.

    Dan gaat mijn broer 3 weken kattendienst doen en zwager 3 weken.
    Is voor de kat het prettigst
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    8.392
    7.652
    113
    Vrouw
    Fijn dat dat zo kan! En heb je dan ook iemand voor alle weekenden en andere vakanties? Of neem je m dan wel mee?
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.771
    6.440
    113
    zuid-holland zuid
    Dit hangt toch helemaal van de camping af? De eigenaars van de camping waar ik altijd kom hebben zelf een hele verzameling katten die over de camping zwerven en het eten van je bbq stelen als je niet oplet:D

    edit: ik zou een stacaravan zelf niet zien zitten voor mijn katten, daar zouden we allemaal heel ongelukkig van worden. Ik zou zoeken naar een goede oppas en ze lekker thuis laten.
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.571
    4.144
    113
    noord holland
    Vroeger had het gezin van een vriendin van mij ook een stacaravan, ik ben daar ook geregeld geweest. Zij namen één van hun katten altijd mee. Deze was ook daar gewend en kwam gewoon buiten, was een beetje bosachtige camping. De andere kat bleef thuis. Ze woonde niet heel ver van de camping en gingen om de zoveel dagen eten klaarzetten, verder was hij buiten.
    Weekenden lijken me wel prima te overbruggen thuis voor jullie kat. Iets van een afdakje of schuur ter beschikking zodat er overdekt voedsel en water staat en evt een ligplekje.
    Zomervakantie is wel lang in dat zo te doen.
    Misschien dan toch mee?
    Of evt een oppas aan huis?
     
  12. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    991
    407
    63
    Mijn broertje woont om de hoek en mijn zwager 100 meter verder dus eigenlijk is er altijd wel iemand in de buurt die even bij de kat langs kan.

    Ik denk zelf niet dat hij er gelukkig van wordt, elk weekeind in t mandje mee en zondagavond weer terug.
     
  13. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.750
    3.534
    113
    Wij (toen ik nog bij m’n ouders woonde) hadden vroeger een vakantiehuisje aan de kust. Onze kat ging altijd gewoon mee en zwierf daar heerlijk door de duinen heen. De eerste keren thuis gehouden en geprobeerd daarna haar in de tuin te houden, maar het was een echte avonturenkat, dus daar was geen houden aan. Nadat ze een keer was ontsnapt en weer keurig terug kwam het voortaan maar zo gelaten. Soms zagen we haar dagenlang niet en wisten we alleen dat ze af en toe terug kwam omdat er van haar water was gedronken of ze ergens een dode muis als cadeautje achterliet. :confused: Maar ze had er de tijd van haar leven .
     
    kimmv2 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.593
    3.858
    113
    Overijssel
    Wij hadden ook een buitenkat. Die wilde helemaal niet naar binnen. Mijn schoonvader kwam elke dag om hem schoon water en de voerbak vol te gooien als wij op vakantie waren.
    Kat kon compleet beschut onder de overkapping/carport zitten in zijn eigen hokje.
    Misschien een idee om een dure voerbak te kopen die op gezette tijden eten vrijgeeft zodat er niet elke dag iemand heen hoeft?
     
    kimmv2 vindt dit leuk.
  15. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    991
    407
    63
    Mijn broertje moet meerdere keren per dag zijn honden uitlaten en dan komt hij hier langs.
    Het is nog geen 100 meter dus voor hem geen moeite.
    Vind het ook wel prettig dat als er iets is iemand dat kan opmerken ipv dat er eens in de zoveel dagen naar hem omkijkt.

    Afijn voorlopig is er nog geen caravan maar wordt er in elk geval goed over nagedacht
     
  16. Cupmix93

    Cupmix93 Bekend lid

    4 okt 2023
    552
    465
    63
    Ik denk dat het heel erg aan je kat ligt of dit kan ja of nee. Onze komen normaal alleen buiten in onze afgeschermde tuin. Als wij op vakantie gaan gaan ze naar ouders, daar komen ze ook alleen onder toezicht buiten en gaan ze de tuin niet uit. Je merkt aan ze niet dat ze bang zijn in een andere omgeving.

    Als je kat veel stress ervaart van reizen/reismandje dan zou ik ze ook thuislaten. Anders lekker meenemen en zorgen voor een ren/lijn.
     
  17. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.918
    452
    83
    Geen sta caravan maar poes gaat hier wel mee kamperen
    Ze zit altijd aan de lijn en snachts in een hele grote honden bench
     

Deel Deze Pagina