luier lekt steeds door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMel88, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Sinds mijn zoontje maat 3 gebruikt ben ik op de lidl luiers overgegaan. Tot voorkort was ik daar heel tevreden over. Hij heeft inmiddels maatje 4 aan en zou daar nog echt wel een tijdje mee moeten kunnen doen. Maar nu heb ik sinds 2 weken dat zijn poepluiers steeds lekken. Wat zou het toch kunnen zijn?

Hij is nu zn 8 kilo en gok dat hij toch wel tegen de 68 cm zit. Hij is echt een lekker beertje. Zou de pasvorm misschien niet meer goed zijn voor zijn bouw ? Het begon echt toen hij meer overeind wilde zitten. Als hij doorlekt zijn er ook luiers tussen waarvan ik zeg nou nou dat is echt niks.

Iemand tips? Of ervaring met bepalde luiers bij wat forseren kindjes?

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    #2 Mamatss, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
    Misschien een enorme open deur: maar vouw je zorgvuldig alle binnen- en buitenrandjes uit? En de 'achterspoiler'? Als we dat hier niet heel uitgebreid doen is het meteen bingo.

En misschien poept je kindje tijdelijk wat dunner? Dan heb je ook sneller lekkage. Hier alleen (goede) ervaringen met Kruitvat en Pampers.

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Vouw inderdaad alles zorgvuldig uit en let er ook op dat het binnen stukje goed zit. Maar heb soms het idee dat de luier gewoon niet genoeg aansluit bij zn benen ofzo. Denk dat ik anders toch eens kruidvat ga proberen in deze maat vond maat 2 ook fijn.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier alleen goede ervaringen met c1000 luiers. Hebben bij mijn dochters nog nooit doorgelekt!
    En idd altijd goed zorgen dat de randjes uitgevouwen zijn.
    Zijn ze trouwens niet te groot?
    Mijn dochter is ongeveer even groot maar zit nog altijd in maatje 3?

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Nee maat 3 passen zn billen echt niet meer in. Misschien toch de pasvorm. Welk merk draagt jou dochter?

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij gebruiken altijd de c1000 luiers

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier toevallig toen we op vakantie waren de luiers van de Lidl geprobeerd. Hoorde er wel goede verhalen over en veel voor weinig ;) maar ik vind de pasvorm niet echt je-van-het. Ze droeg al maanden maat 4, en van lidl ook maat 4 gekocht maar ze houdt heel veel ruimte over en ze is echt niet mager te noemen! Ook ca 3 keer doorgelekt. Als het pak op is gaan we weer trouw over naar de kruidvat of etos luiers! Nooit lekkage gehad daarmee.

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou inderdaad eens een ander merk proberen. Hier altijd doorlekdrama's behalve bij de Kruidvatluiers.

9. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kennisje van mij heeft hetzelfde probleem gehad met haar zoontje. Ze gebruikte toen de luiers van het Kruidvat en iedere ochtend was haar zoontje helemaal doorweekt.
    Daarna een aantal merken uitgeprobeerd (vriendinnen gevraagd en van allerlei merken 3 luiers gekregen) en enige waar de kleine helemaal droog van bleef wat van het merk Pampers babydry. Wellicht een poging waard?

10. misa

misa Niet meer actief

Kruidvat was hier lang goed. Nu etos! En voor mijn dochtertje c1000. Soms is het gewoon echt even proberen wat het beste werkt. Maar ik ken het probleem..! (snachts doorlekken aan de voorkant door buikslapen)

11. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb die van de AH en de Pamers (2 soorten) geprobeerd, maar blijf fan van de Kruidvat. Kruidvat luiers hebben aan de achterkant ook nog plooitjes, AH en Pampers niet. Bij die 2 merken zat zijn rug volledig onder en bij de kruidvat wordt dat nog tegen gehouden.

Nu is de poep van mijn zoontje erg dun, hij krijgt nog volledig borstvoeding.

Maatje 4 lijkt me wel goed voor zijn gewicht.

12. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor de reacties :) dames !! Heb met manlief overlegd en we gaan eerst de kruidvatluiers proberen

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Wel best appart dat een kindje van 2,5 maand al in maat 4 zit terwijl mijn dochtertje van 7,5 maand dat veel groter is nog in sommige maat 3 past met haar bijna 9 kilo ;)
    Ze zit met de meesten in maat 4.
    Maar weet wel dat de luiers van de liddl en aldi weer strak zitten bij haar en klein vallen ;)

Elk luiermerk heeft weer zijn eigen pasvorm.
    Zo vond ik libero vaak goed en de c1000 luiers van 4 jaar terug.
    Helaas zijn die er niet meer.
    Huggies vind ik ook fijn,juist omdat die zo goed aansluiten,maar ook die vallen weer klein vind ik.

Pampers komen hier het best uit de bus :D

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Als ik zo naar de lengte verhouding oderin kijk zal jou dochtertje vast een stuk slankere billen hebben hihi ;).

Hier ga ik eerst eens kruidvat proberen. Vond aleen maat 1 van pampers erg stinken. Bij deze maat geen last van ?

15. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Lidl luiers waren niet zo heel goed hier, ons zoontje heeft ook een flink kontje en hij paste er naar mijn gevoel er gewoon niet zo goed in. Pampers zijn hier wel goed.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Hier van de Pampers overgestapt op kruidvat. Bij de pampers hadden we hier ook last van lekkage en wat stinken pampers zeg!

8 kilo en 68 cm? Poeh, hoe groot was hij bij geboorte?

17. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Mijn zoontje was 4480gr en 52 cm. De lengte vonden ze op het cb vreemd toen hij daar gemeten werd want hij was daar opens 58 cm na een paar weekjes. De mevrouw die hem meten zei dat hij waarschijnlijk eerder 54 cm was. Een grote jongen dus ;)

18. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Zo raar he dat het ene kind doorlekt bij bv pampers en de ander juist weer niet
    Hier ook een tijd doorgelekt, was met pampers. Die vind ik ook zo gaan hangen, die worden hier topzwaar
    Kruidvat ook niet fijn hier
    Huggies wel, dat gaat goed, hebben ze alleen in de winkels meestal alleen vanaf maat 4

Dus zou inderdaad even uitproberen, wel een dure bezigheid hihi misschien bij een vriendin een bepaald merk uit proberen

Deel Deze Pagina