Kan je Clomid zomaar bij de Apotheek kopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beertje22, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Oke, dat kan. Er schijnt soms ook verschil te zitten in het merk ovulatietest. Ik gebruikte die van CB altijd, goede ervaringen mee.

Wanneer na die positieve ovulatietests had je de eisprong, weet je dat nog? En waren de testen wel positief? Positief is alleen als je teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Een lichte lijn is negatief.

2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik had ze van 123 thuistest
    60 stuks voor 25 euro dacht ik.
    En ook nog wat zwangerschapstestjes.
    Nee, dat weet ik niet meer.
    Heb ze nog wel, zal ze ff nakijken....

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Heb ze nog een keer bekeken, maar dan heb ik toch de neiging om eraan te beginnen hihi...
    Misschien in Maart.
    Dat we het nog 2 x zo proberen.
    Van CB vind ik ze een beetje duur:(

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik had de gewone test-stripjes, niet de digitale. En dan knipte ik de test-strips in de lengte doormidden. Op die manier had je voor hetzelfde geld twee keer zoveel tests. Als je het een beetje goed kunt inschatten, heb je er maar een paar nodig.

Maar je kunt ook doorgaan met temperaturen. En ik zou om de dag klussen, dan zit je altijd goed qua timing.

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    4 t/m 6 Januari ongestled geweest. Daarna een paar dagen 1 keertje 2 uurtjes bloed en savonds nog ff,
    Maar ben gecuretteerd. Maar wanneer moet ik dan bijv beginnen met ovutestjes? Hoe bedoel je? Door midden geknipt?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Na een curretage kan je cyclus in de war zijn. Dus het kan langer duren voordat je een eisprong krijgt en alles weer wat op regel is. Ik weet niet hoe lang je zwanger was? HCG kan nog een week of zes in je lichaam blijven, waardoor alles in de war geschopt wordt. En hoe lang was je cyclus normaal?

Ik had de gewone ovulatietesten van CB (inmiddels alweer een jaar of 8 geleden). Je maakt de houder open, daarna haal je het teststripje eruit. Wel onthouden aan welke kant de controlelijn moet komen te staan en aan welke kant de teststreep. De teststrip is ongeveer een halve centimeter breed en een paar centimeter lang. Die teststrip knip je vervolgens in de lengte doormidden. Dus daarna heb je twee lange dunnere stripjes. Je test vervolgens alleen met het stripje, de houder hoeft er niet weer omheen. De ene helft gebruik je, de andere helft doe je weer terug in de verpakking en daarmee test je de volgende dag. Op die manier heb je 14 ovulatietesten in plaats van 7. Tip die ik destijds ook via internet had. Het werkte prima en het scheelt geld!

7. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Gynaecologen zijn ook mensen, misschien liep haar spreekuur uit en moest ze haar kind ophalen. Of had ze dienst en was er iets dat met spoed lag te wachten op haar. Misschien wilde ze toch even netjes haar spreekuur afmaken zodat je niet voor niks was gekomen. Tja, in een ziekenhuis gebeurt er altijd veel achter de schermen. Ik heb daar wel begrip voor. Dat maakt ze geen slechte dokter maar juist ook mens. Bespreek het gewoon de volgende keer.

Deel Deze Pagina