Kan je Clomid zomaar bij de Apotheek kopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beertje22, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik heb al heel vaak gelezen hier op deze sites, en andere sites dat meiden/vrouwen Clomid spikken. Nu is mijn vraag, krijg je die voor geschreven door je gyn? OF kan je die ook bij de Apotheek kopen? Werkt het bij jullie?

2. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Dit krijg je alleen voorgeschreven vanuit het ziekenhuis/gynaecoloog.

3. Creamams

Creamams Niet meer actief

Ik heb het via de gynaecoloog gekregen en bij mij heeft het zeker gewerkt. Na de tweede kuur ben ik zwanger geworden.

4. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Creamams gefeliciteerd!!! Ik zit nu ook in mijn tweede ronde...hopen..

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    #5 Emo, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt: 14 jan 2014
    Beertje22, nee is enkel via de gyn te verkrijgen. Ben je eerder met hulp van clomid zwanger geraakt?

6. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven al gezegd via gyn.
    Bij mij werkt het helaas nog niet. Binnenkort waarschijnlijk 150 mg gebruiken en moet dan ook op controle dmv echo's.

7. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Je kan het via de gynaecoloog of ziekenhuis krijgen.
    Maar je kunt het ook zelf kopen op internet.
    Ik ga het nu nog niet gelijk gebruiken, maar als we in Mei naar de dokter gaan en die wil niks door voor ons dan wel.
    Dan ga ik het bestellen!
    Zoals ik al heel vaak heb gelezen/gehoord ben je na een curettage extra vruchtbaar, maar die gynaecoloog zei van niet.
    Denk dat ze eerder naar huis wou, hadden we het gevoel....

8. Creamams

Creamams Niet meer actief

#8 Creamams, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2014
    Beertje: ik zal voor je duimen. Ons mannetje is nu bijna 6 maanden dus voor mij is het al even geleden dat ik clomid gebruikt heb. Bij mij kwam de menstruatie niet op gang na jaren de pil te hebben gebruikt.
    Moet je nu om de zoveel dagen naar het ziekenhuis voor een echo?

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het lijkt me niet echt slim om zelf zomaar clomid te slikken. Er is toch een reden voor dat dit voorgeschreven moet worden?

En dat je na curettage extra vruchtbaar is echt een fabel :) heeft niets te maken met een gyn die eerder naar huis wilde.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.872
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Clomid is geen middel om op eigen houtje te gaan gebruiken. Het wordt voorgeschrven door een gyn omdat de groei en het aantal follikels moet worden gecontroleerd. Zelf experimenteren daarmee is gewoon gevaarlijk.
    En daarnaast, het is een middel voor bv pco. Als dat niet jouw probleem is, is het ook niet jouw oplossing :)

11. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik wil het nog ff gaan uit zoeken op Google!
    De e1 zeg dit, en de ander zeg dat...
    Niet lullig bedoeld hoor. Maar ze zeggen wel eens: je kan niks van internet geloven, maar dat is het zelfde als met een Gyn hoor.
    Het is maar net hoe dat ze het leren geloof mij maar.
    Ga tuurlijk niet zomaar een medicijn uitproberen, ga weer iets alles grondig uitzoeken. En ga van de week ff langs de apotheek om te vragen hoe en wat.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb toch wel meer geloof in een gyn (die er jaren voor gestudeerd heeft) dan in het internet (waar iedereen maar neerzet wat hij/zij gelooft). Op het internet staat ook dat Elvis leeft ... ;);)

Het is gewoon een DOM plan om zelf te gaan dokteren met dergelijke medicatie. Het is geen aspirine hoor en er is een reden dat het alleen door de gyn of ziekenhuis kan worden gegeven. De apotheek zal medicatie dat enkel op recept te verkrijgen is echt niet over de toonbank meegeven ... Is strafbaar. En ik zou het al helemaal niet van het internet halen, dan weet je helemaal niet wat je koopt.

13. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik zeg toch gewoon ik eerst naar de apotheek gaat.
    Denk toch zeker maar niet dat ik zomaar iets ga innemen....
    Tuurlijk moet je niet alles van internet geloven.
    Gyn zijn ook gewoon mensen, die kunnen het ook verkeerd hebben.
    En jaren ervoor gestudeerd hebben, dat wil niks zeggen vind ik.
    Maar goed Ga geen discussie hier houden.
    Ik kan je 1 ding zeggen: ga heus niet iets zomaar innemen.
    Eerst bij de apotheek vragen, en als hun zeggen: nee!
    Dan houd het op klaar!
    Maar ik laat me eigen niet zomaar afschepen!

14. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Nou..eh.. succes dan maar met je internetaankopen... :(;)

Lijkt me véél beter dan naar een gyn gaan, en laten onderzoeken hoe of wat er mis zou kunnen zijn. Internet weet het ten slotte altijd beter dan mensen die er járen voor gestudeerd hebben! :D

Liefs,

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een gyn is idd ook maar een mens en kan het ook verkeerd hebben (en daar weet ik alles van) ... maar dan is je volgende stap een second opinion en niet zelf aanklooien

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat je gyn gelijk heeft trouwens. het KAN zo zijn dat je wat extra vruchtbaar bent (dus geen gegeven!!), maar het HOEFT niet zo te zijn. Net zoals je sneller zwanger KAN worden na een Hysteroscopie, en dat je sneller zwanger KAN worden als je net bevallen bent. Het is iig geen wetenschappelijk iets, en dus heeft je gyn het enige juiste gezegd.

17. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    In het buitenland is het vrij te verkrijgen bij de apotheek. In nederland zijn ze wat voorzichtiger hiermee, en niet zonder reden. Hier krijg je het alleen wanneer je onder behandeling bent van een gynaecoloog of fertiliteitsarts, en om verschillende redenen als ; verminderd vruchtbaarheid als extra kleine zet (lage dosis, 25mg bijv bij mn schoonzusje), bij pcos en anders.

Er is nu eenmaal een risico op oversimulatie, meerdere eitjes en dus vergrote kans op een meerling 2-3- of zelfs meer. Dus krijg je tussendoor follikelmetingen bij je gyn. Alleen als de gynaecoloog denkt dat er geen risico bestaat op oversimulatie hoef je geen follikelmetingen, maar dan ligt het net aan hoe je op de clomid reageert.

Zou in mei wanneer je teruggaat dit met je arts bespreken en ook aangeven dat je met het idee rond loopt om clomid te gaan bestellen.

18. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Heb er toch nog ff over nagedacht.....
    Via internet bestellen die medicatie doe ik niet.
    Je weet inderdaad nooit wie het weg geeft, en wat erin zit.
    We proberen het gewoon zo tot de maand Mei.
    Mocht het dan nog niet raak zijn, dan gaan we gewoon naar de huisarts, en leggen we het gewoon netjes uit.
    Ik wist niet dat het echt voor PCO was.
    Daarom zei ik al: ik ga er over informeren, ik ga niet zomaar iets innemen.
    En die gyn waar ik was gister, volgends mij wou ze echt naar huis toe hoor. Dat zei m'n vriend ook.
    Gelukkig sta m'n vriend me overal bij. Vind dat zo geweldig van hem.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid heeft alleen zin als je zelf geen eisprong hebt, zoals bij PCOS. Het zorgt ervoor dat er een eiblaasje gaat groeien, niets meer en niets minder. Als alles al naar behoren werkt, zal het medicijn totaal niks doen. Het heeft geen effect op het zwanger worden of zwanger blijven.

Misschien is het verstandig om eerst uit te zoeken waar bepaalde medicijnen voor bedoeld zijn en waarom iemand het voorgeschreven krijgt? Je komt eerst met de mededeling dat je het wel via internet wil kopen en je niet laat afschepen bij de apotheek, terwijl je niet eens weet waarvoor het bedoeld is?;)

Hormoonmedicijnen worden voorgeschreven aan vrouwen die een duidelijk probleem daarmee hebben. Medicijnen om een eisprong op te wekken, als je die van jezelf niet hebt. Aanvullende progesteron, als er een tekort is, enz. Speelt dat allemaal niet, dan is het totale onzin om te nemen. Niet een van de medicijnen bevordert een zwangerschap, het kan een lokaal probleem oplossen. Deze medicijnen zijn gevaarlijk om zo te gebruiken, er zijn nare bijwerkingen, als je ze verkeerd gebruikt en je bent al zwanger dan kan het zelfs voor een miskraam zorgen. Vandaar dat er intensieve controle nodig is door een gyn.

20. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Daar is een recept voor nodig lijkt me.
    Ik begrijp dat je snel zwanger wilt worden, het liefst vandaag dan morgen. Maar denk ook aan dat deze medicijnen niet zomaar worden voorgeschreven.
    Maar je kan altijd advies vragen aan de apotheek, daar zijn ze voor.

Deel Deze Pagina