ongerust 7 weken en eerste symptomen zijn al weg

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mans, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet helemaal hoe alles werkt :)...
    3 weken geleden heb ik een positieve test gedaan, mijn vriend en ik zijn voor de 1e keer zwanger. Ik ben zondag 7 weken.
    4 augustus gaan we voor de eerste echo.

Nu maak ik me alleen zorgen.
    Vanaf het moment dat de bevruchting plaats vond was ik heeeeel erg moe en super duizelig. De afgelopen twee weken had ik een erg opgezette buik/maag (de darmen). Ik had dan ook last van winderigheid en moest vaak plassen. Verder eigenlijk geen klachten, niet misselijk, geen kramp etc.

Nu ben ik sinds 2 dagen ineens niet meer duizelig, mijn buik is weer helemaal plat, geen winderigheid meer en ik hoef niet meer vaker te plassen.
    Het enige wat ik nu heb ik continue een zeurend gevoel in mijn onderbuik, lichte steken, je kunt het bijna geen steken noemen. Het gevoel dat je ongesteld bent of moet worden.

Ik voel me eigenlijk niet meer zwanger.....

Mijn zus heeft met 7 weken een miskraam gehad, zij had precies het zelfde.. Zij voelde zich met 6 weken niet meer zwanger en heeft met 7 1/2 week een miskraam gehad.

Nu ik dit zo typ denk ik helemaal het zit niet goed :(
    Maar aan de andere kant denk ik, stel je niet zo aan!

Ik kan op internet niet veel vinden over soortgelijke situaties. Daar lees ik alleen maar dat met 12 weken de symptomen afnemen en niet al met 6,5 week!

Ik weet dat deze hele situatie onzeker is en dat jullie mij niet kunnen vertellen dat het goed zit maar misschien dat er mensen zijn die ook na 6 1/2 week ook ineens nergens last meer van hadden....?

Alvast bedankt voor de moeite die je genomen hebt om mijn verhaal te lezen.

Groetjes Mans

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wat stom he al die onzekerheid. Kwaaltjes komen en gaan. Misschien komt de misselijkheid over 2 dagen weer keihard terug. Ik voel nu veel minder in m'n buik, maar ben helaas nog steeds de hele dag misselijk en m'n borsten ontploffen bijna

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ten eerste! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Symptomen kunnen je erg ongerust maken, maar t hoort erbij dat t soms verdwijnt. Toen ik rond jouw termijn was, was de ene dag heel moe de andere dag t idee dat ik miet eens meer zwanger was want voelde niks geen symptomen! T hoort erbij. Soms duid t op een miskraam, maar t hoeft niet! Ik heb t, ook gehad en ik hoef. Of maar 2 weekjes! Afwachten, meer kun je niet, maar kam zo zijn dat je je morgen of over een week weer hondsberoerd voelt. Symptomen zijn bij iedereen en iedere week/dag weer anders!
    En als je een dikkere buik had dat komt dan van je darmen, dat heeft nog niks met de zwangerschap te maken (ja alleen dat je dikkere darmen hebt door de hormonen). Maar als jij ontlasting hebt gehad of veel winden hebt gelaten kunnen je darmen ook weer dun worden, maar een buik van de zwangerschap kan je nu nog niet hebben!

Liefs

4. Wolfje87

Wolfje87 Actief lid

7 jul 2014
    143
    0
    16
    Ik heb ook bijna nergens last van, kan moeilijk wachten tot 30 juli denk dat ik mezelf dan pas zwanger kan voelen.. Ik voel me nu gwn netals hiervoor. Geen idee wat ik hierbij moet voorstellen

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Kwaaltjes komen en gaan, worden erger, minder erg; alles kan en het zegt niets. Je leest wel eens dat iemand een miskraam kreeg nadat de kwaaltjes afnamen; dat kan net zo goed als je je kwaaltjes houdt want de hormonen zitten nog een tijdje in je lijf dus dat is toeval/persoonsgebonden. je kan er dus nu niks aan afleiden.

Geen zorgen!

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ongeveer hetzelfde, de ene dag heel moe en "zwanger" gevoel, en dan weer niks. Inderdaad afwachten, meer kun je niet doen. Wat mij enigszins geruststeld (al weet ik best dat dit nergens op slaat) is af en toe nog testen en de dikke vette streep na echt 3 seconden al zien.. :) Moeilijk he dat je geen idee hebt wat er gebeurt...! Sterkte, maar weet iig dat ieder lichaam anders is en ik lees overal: geen bloed / ernstige krampen = geen slecht nieuws. Ook is de kans op een mk zo'n 10% - kans op succes is dus zooooveel groter..!

Hoop dat ik me ook sneller rustiger voel (24 jullie eerste echo) maar vrees dat ik dan weer het volgende verzin om me zorgen over te maken..

7. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik had in het begin hetzelfde. Misselijkheid, gevoelige borsten, voelden ook groter aan gespannen. Nu heb ik niks behalve de steken en de menstruatie gevoel. Soms heb ik er last van! Soms ben ik misselijk, mn reukzin is wel enorm veranderd haha.

Ik voel me goed, soms beetje moe, heb pas 28e mijn eerste echo.

Het is afwachten.

8. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties!!
    Fijn om deze ervaringen te lezen!

Ik heb veel te snel mijn angst uitgesproken want ik ben vandaag voor het eerst misselijk en helaas niet alleen vanmorgen al vanaf het moment dat ik wakker ben tot nu (kots) misselijk.... Was dus toch wel fijn gister. Een hele dag heb ik me fit gevoeld. haha. Wat erg he!? :)
    Zoals jullie allemaal zeggen, de kwaaltjes komen en gaan..

Het gevoel dat het goed zit is steeds sterker aanwezig geweest dan het gevoel dat het misschien mis is.
    Ik moet proberen positief te blijven op de momenten dat ik me niet zwanger voel en die momenten maar als een oplaad moment zien :D

Kijk heeeel erg uit naar de eerste echo! Denk dat ik dan wat meer kan ademen..

Dit weekend gaan we met een stel vrienden varen, als ik me zo voel als vandaag dan ben ik niet heel gezeliig :(
    Ik voel me zo'n zeur met al die negativiteit!! Hoop dat ik straks wat meer op een roze wolk zit ;)

Fijn om hier meer dames te treffen die ook rond de 7 weken zitten of hun ervaringen willen delen.

Ik blijf lekker volgen en misschien af en toe om wat raad vragen!

9. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Herken mezelf heel erg in jouw verhaal! Dacht dat ik, als ik dan eindelijk zwanger zou zijn, gewoon blij zou zijn, maar dat "durf" ik niet.... Voelde me de afgelopen dagen erg moe maar vandaag weer helemaal niet, en dan twijfel ik meteen..!

Ik heb donderdag as eerste echo (met 7 wk al) en jij...? Ik hoop ook dat die iets van geruststelling brengt....

10. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien stelt het je gerust dat ik ook bij beide zwangerschappen heel snel symptoomloos was. Toch is de 1e gezond geboren en de 2e druk aan het ronddansen in mijn buik.

Geniet ervan dat je weinig klachten hebt.
    Duim voor een goede echo voor je!

11. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de hormonen in ons lichaam veel te weeg brengen.
    Ik ben ook steeds erg afwezig, ben niet echt mezelf.. Dit ervaar ik als erg vervelend! Als ik afleiding heb gaat dit gelukkig beter. Vanmiddag ga ik lekker naar Ballorig met mijn nichtje van 15 mnd :) even verstand op nul en genieten van die kleintjes daar.

Ik heb 4 aug mijn eerste echo, dan ben ik bijna 9,5 week. Heb lang getwijfeld of ik met 7 weken ook al wilde maar toch voor 9 weken gegaan..

Ik hoop dat je donderdag een goede echo hebt!! Spannend hè

Laat je het weten?

12. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees en hoor dat dit inderdaad veel vaker voorkomt. Ik kan het gelukkig al wat meer loslaten.

Bedankt!

13. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen! Ik heb nl sinds vandaag (morgen 7 wk) nergens meer last van... Ineens geen gevoelige borsten meer... Nu had ik nog een action test liggen die ik net heb gedaan (tja waarom..) en daar verscheen in minder dan 10 seconden een streep - deze lijkt echter wel een fractie lichter dan eerdere testen.... Maak me nu dus ook helemaal zorgen.. Verder geen buikpijn of bloedverlies ... Zit mezelf dus vast gek te maken, maar toch.... Donderdag eerste echo, zo spannend...! Ooooh maak me echt zo druk nu - bekend voor jullie...?

14. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    De symptomen komen en gaan.
    Ik ben vooral misselijk en down :(
    Ik heb 4 aug pas mijn eerste echo. Denk dat ik dan pas echt het gevoel heb dat er iets in mijn buik groeit, ik kan het me helemaal nog niet voorstellen...
    Morgen ga ik naar de verloskundige om mijn neerslachtigheid te bespreken. Mijn moeder heeft helaas een zwangerschapsdepressie gehad en is na de bevalling in een psychose terecht gekomen.
    Had nooit gedacht dat ik het in mij zou hebben en misschien is het ook helemaal niet zo maar ik herken mijn vlakheid en leegheid die ik op dit moment ervaar helemaal niet bij mezelf en mijn karakter. Ik ben normaal een heel gevoelig persoon die alles heel intens beleeft en nu voel ik niets :(

Heel veel succes morgen!! Hoop dat jullie een mooi hartje zien kloppen!

15. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wat heftig zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt... Goed dat je actie onderneemt, en ik hoop dat je het op jouw manier wat los kunt laten! Zou een psycholoog misschien helpen of is het echt meer hormonaal dan spanning etc?
    Hier extreme zenuwen voor echo, pas vanavond...

16. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Echo gehad, alles helemaal goed! Hartje gezien! Nu is het ineens hele echt..! Hoop voor jou ook op zo'n fijne uitkomst straks!

Milougk en Larzalla vinden dit leuk.
  17. Mariposa25

22 jul 2014
    53
    0
    0
    in de thuiszorg
    In Limburg
    Mijn VK zei bij het eerste gesprek waarin ik haar over AL mijn kwaaltjes vertelde: "Het kan zijn dat je ineens out of the blue een paar dagen of zelfs een week niets meer voelt. Dat hoeft niks te betekenen, geniet er van want het komt snel genoeg weer terug allemaal." Alleen bij veel helderrood bloedverlies moet je je echt zorgen gaan maken (donkerbruin of een klein beetje bloed is dan weer geen probleem, hoewel je altijd je VK kan bellen als je je ongerust maakt)

Ooooh wat zou ik blij zijn als ik eens één dag nergens last van had :D

Wat bij je zus gebeurd, hoeft jou niet ook te overkomen! Ik bedoel maar, mijn zus had een heel makkelijke zwangerschap en stond met 8,5 maand nog te schilderen in huis en ik ben al sinds de conceptie uitgeteld en dooooodmoe.
    Iedere zwangerschap is anders en vergelijk jezelf niet te veel met anderen.

18. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Eva,

Wat heerlijk voor je!! Ik kan me goed voorstellen dat het nu echt ECHT is!
    Ik merk dat ik het me niet goed besef(te). Ik voel me vlak en heb nergens zin in, ik ben zwanger maar zie of voel daar nog niets van. Morgen 10.30 uur heb ik de eerste echo.
    Ik heb nu vakantie en ik merk dat ik vaker weer mezelf ben. Ik heb meer rust, kan liggen wanneer ik dat wil, eten wanneer ik dat wil, me rot voelen wanneer ik dat wil, zonder dat mijn werk en collega's daar last van hebben :). Het idee alleen al, dat ik me niet goed voel en me toch van mijn beste kant moet laten zien op het werk, benauwde me heel erg.
    Nu stap ik met mijn vriend in de auto en mag ik me vlak voelen, hij neemt mij gelukkig niets kwalijk. We rijden naar het water, de stad of ergens anders naartoe en dan heb ik echt momenten dat ik wel even kan genieten. Dat geeft veel vertrouwen!

Ik voel nu ook zenuwen voor morgen, deze zenuwen vind ik fijn. Want zenuwen hebben is normaal :) en die had ik niet!

Sorry voor mijn hele verhaal, maar het typt zo makkelijk, haha.

Ik hoop echt dat het morgen goed is!

Groetjes

19. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, en ik ga binnenkort naar een haptotherapeut.. Ben heel benieuwd!

20. mans

mans Lid

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hartje klopt, zag er allemaal goed uit.
    Mijn berekening klopte. Ik ben nu 9 weken en 3 dagen :)
    Heb een dvd mee gekregen, erg leuk!!!
    Toen hij/zij ging bewegen met de armpjes en voetjes werd ik helemaal vrolijk :D zag er zoooo lief uit!!!

Deel Deze Pagina