Kan je al zwangerschapssymptomen hebben onmiddellijk na bevruchting?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Car87, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Car87

Car87 Actief lid

17 jul 2013
    130
    0
    0
    Heeft er iemand een idee of je een dag na de bevruchting al last kan hebben van enkele symptomen zoals misselijk en moe?
    Zijn er onder jullie die dat ook gehad hebben?
    Heb niet direct de intentie zwanger te worden dus het inbeelden van de symptomen lijkt mij nogal raar...

Grtjz

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja ik was extreem moe en lustte ineens geen koffie meer.
    En ik ben een die hard coffee addict haha.
    7 dagen na nod testte ik positief

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je hoort en leest t wel regelmatig ja ;)

4. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    Ik had vanaf de dag dat ik mn eisprong had erg pijnlijke borsten en tepels. Kwam door de progesteron. Weet niet of andere kwaaltjes ook door progesteron kunnen komen?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    lijkt me pas na de innesteling mogelijk, daarnaast zijn zoveel symptomen ook te vaag :) je kan niet zeggen: ik ben misselijk, dus ik ben zwanger. je kan wel zeggen als je weet dat je zwanger bent dat het daarvan kán komen.
    zou me er niet teveel aan vastpinnen iig

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Veel vrouwen lijken dat te voelen maar het antwoord is nee; METEEN na bevruchting niet.
    In de dagen erna is het mogelijk maar de symptomen die de meetse vrouwen dan ervaren zijn er omdat ze het te graag willen (verbeelden het zich; heb ik ook gehad) of worden veroorzaakt door hormoonschommelingen die normaal zijn in een cyclus.

Symptomen kunnen nl op elk punt in je cyclus voorkomen, ook tijdens je menstruatie.

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ja hoor, twee dagen na mijn ei was ik heel moe, en misselijk.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Volgens mij niet meteen de dag na de bevruchting, wel een dag of 5 erna als het eitje gaat innestelen, dan kan je wel degelijke klachten krijgen, heb het zelf totaal niet gehad maar wel vaak genoeg gehoord.

9. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik had wat klachten na de eisprong (soort spierpijn in m'n buik) die ik wijtte aan de eisprong. Paar dagen erna opeens overgeven en sindsdien buikpijn. Ook wel een beetje misselijk maar daar heb ik wel vaker last van.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee. Want hoe kun je nu weten of het eitje nu bevrucht is of niet? Je kunt immers niet voelen dat de bevruchting plaatsvindt? Dus weet je ook niet of het zwangerschapssymptomen zijn, je dingen gaat voelen omdat je graag zwanger wilt zijn of dat het gewoon symptomen na eisprong zijn.

11. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik voelde het wel degelijk. Het waren echter geen zwangerschapsymptomen, maar de "rush" die door mijn lijf ging was duidelijk een teken. Op dinsdag positief getest, maar de donderdag ervoor wist ik het dus al. Het leken wel honderden vlindertjes die door mijn aderen stroomde. :)

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Alles wat je de eerste dagen in je lijf voelt komt door progesteron en dit heb je ook in een negatieve ronde. Pas na de innesteling gaat het vruchtje HCG aanmaken, HCG is het zwangerschapshormoon. Pas als dat in voldoende concentratie in je lijf komt kun je symptomen krijgen die ook écht met een zwangerschap te maken hebben. De innestelling gebeurt normaal gesproken tussen 6 en 10 dpo (days past ovulation).

13. Car87

Car87 Actief lid

17 jul 2013
    130
    0
    0
    Vandaag (enkele dagen voor nod) beetje bruinverlies met enkele sliertjes rood bloed. Weet niet goed of dit innestelingsbloed is...
    Iemand er ervaring mee? Zouden die symptomen nu toch kunnen kloppen? Want ben behoorlijk misselijk en heb enorm steken in buik. Een soort menstruatiepijn er nog bij ook...

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nee, voor innesteling is het simpelweg niet mogelijk.
    Je kan wel de hormoonschommeling die sowieso plaatsvind voelen, echter heb je dit ook als je geen bevruchting hebt.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het kan, maar wat je omschrijft kan net zo goed van een naderende menstruatie zijn. Het enige wat echt duidelijkheid geeft is een zwangerschapstest (urine of bloed). Ook het uitblijven van je menstruatie is geen 100% teken van een zwangerschap, helaas. Onze lichamen kunnen ons gewoon goed voor de gek houden.

Ik wens je succes en laat je het weten als je getest hebt?

16. Logan

Logan Niet meer actief

Dit.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Het kan twee kanten op. Spannend!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Herkenbaar wat je schrijft.. Ik weet nog niet of ik zwanger heb, maar dit had ik de vorige rondes namelijk niet :) dus ik heb een beetje hoop.

Hier op 3/4 DPO roze afscheiding en 1 sliertje bloed (lijkt me wat vroeg voor een menstruatie ;))
    4/5 DPO ontzettende stekende pijn daaronder ;) gedurende de dag, savonds was het over.
    Vanochtend enorm moe terwijl ik er toch om 22.00 uur in lag en geen gekke dingen heb gedaan. Moet wel zeggen dat ik regelmatig ontzettend moe ben en dit dus niet aan een eventuele zwangerschap wijd.

Wanneer is je NOD? Mijne 14-8 dus ik moet nog even wachten. Wellicht ga ik al de 13e testen gezien ik dan de hele dag vrij heb en dus lekker op mijn gemak kan doen.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Waarom zou dit niet mogelijk kunnen zijn eigenlijk??

20. Logan

Logan Niet meer actief

Omdat je pas na innesteling hcg produceert wat de klachten geeft.

Deel Deze Pagina