Kan ik dit nog eten vanavond? beetje spoed.

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb mijn spaghetti buiten de koelkast bewaard, of nou ja, manlief is het vergeten in de koelkast te zetten. Het is gisteren bereid en heeft dus tot nu niet in de koelkast gestaan... Er zit gehakt in. Kan ik het nog eten? :)

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Als het niet in de zon heeft gestaan en afgedekt geweest is denk ik dat je het nog wel kunt eten. Vlees is toch al gebraden.
    Moet zeggen dat ik het ook altijd lastig vindt om te bepalen of iets nog wel of niet goed is.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

volgens mij wel, je warmt het op in de magnetron?? dat dood eventuele bacterien wel (de zon moet er niet op hebben gestaan)

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zou het dus niet meer eten..
    ik heeft dan toch bijna 24 uur op kamertemp gestaan.. misschien ff ruiken hoe het ruikt..
    maar ik zou het niet doen..

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Zelf zou ik het niet doen vanwege het vlees. Als het een soepje zou zijn geweest wel.

C

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zou het niet meer eten.
    Heeft niets met zon en afdekken te maken, maar met de temperatuur. Bacteriegroei gaat snel hoor.

7. Momfulness

haha het staat 2/2...

Ik twijfel dus ook en er is niks te vinden op internet....
    Idd ook i.v.m. het vlees.

Het heeft niet in de zon gestaan maar afgedekt op het gasfornuis op kamertemp.

8. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah het kan wel.
    omdat alles al is gebraden.
    en als het echt warm bij jullie thuis is geweest,dan staat de schimmel er echt wel op hoor.

hier een paar weken geleden met die hitte chilli con carne,nou de volgende morgen rook het vreemd dat ik beneden kwam,haalde de deksel eraf en wel schimmel.

dus als het er niet opzit kun je het gewoon eten.

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik laat heel vaak dingen een dag op het fornuis staan... en leef nog steeds...hahaha...gewoon even ruiken en dan heel goed verwarmen, kan echt geen kwaad. Het is geen rauw vlees en kamertemp is niet zo warm.... je doet het vast nog wel morgen hoor..;)

10. Blaak

Blaak Niet meer actief

Als het benauwd weer is meestal niet, maar normaal zou dat wel moeten kunnen hoor. Vroeger vaak gedaan bij me vader thuis (opgegroeit zo en nooit problemen ofzo gehad haha) en nu doe ik het soms ook nog steeds, dat omdat niet alles in de koelkast past. Al moet je het wel altijd ff checken idd. Maar meestal is het nog goed te doen hoor!!

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Het is niet de schimmel die schadelijk is, schimmel kun je soms zelfs eten (denk maar aan blauwe kaas en brie), het zijn de bacterien en die zitten echt niet alleen op het vlees. Op pasta en rijst gaat het ook erg hard met bacteriegroei.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mag ik ook even een vraag stellen over eten?

en kipfile voor op brood? ik had vande week een pakje gekocht (houdbaar 7-9-10) dat was ik bij mijn ouders vergeten mee te nemen, nu was ik vanochtend niet thuis, had mijn vader het in de brievenbus gegooid:x, om 11 uur en ik haalde het om 12 uur eruit. volgens hem had er geen zon op gestaan, maar ik vertouw het niet, heb het wel in de koelkast gelegd, maar ben huiverig met kip
    wat zouden jullie doen weg gooien? of kan het wel?

13. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Vooral als er tomatensaus in zit zou ik het persoonlijk niet meer eten. Het is nu best warm buiten en dus ook binnen. Ik denk dat het proces van bederving wel een beetje is begonnen al zal het misschien niet meteen te ruiken zijn.

Het is uiteraard je eigen keuze. Besluit je het toch te eten, verhit het dan door en door.

succes!

14. Momfulness

Bedankt voor jullie adviezen!

Het is hier dus 22 graden binnen, dus ik ga maar naar de Pizzaria...

Bedankt!!! :)

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als het nog goed ruikt zou ik het gewoon opeten hoor!

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nee

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Had dus maar 'n uurtje eruit gelegen? Dan zou ik het nog wel opeten.

Die andere complete maaltijd niet.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn man eet dit soort dingen nog wel, dan zet hij zn kliekjes niet in de koelkast en eet het 's ochtends na zn nachtdienst nog op. Ik eet het dan niet meer, ben huiverig voor dingen die lang buiten de koelkast staan. Zo laat mn schoonfamilie gerust soep die op zaterdag avond gemaakt is, tot maandag ochtend op 't aanrecht staan. Ik maak het zaterdag, in de koelkast, warm het zondag op, in de koelkast en vind het dan al "eng" om maandag weer op te warmen...

Wbt de kipfillet in de brievenbus; een uurtje, mwah dat zou ik wel durven, ligt er ook aan hoe het ruikt en eruit ziet.

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tja ik ben een zeikerd met dit soort dingen ik zou het dus echt niet meer eten, ieuw heeft de hele nacht op kamer temp gestaan, lijkt me niet echt goed

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

Van 20 juli tot en met 20 augustus hebben we de hondsdagen en dan bederft eten sneller. Ik zou het zeker niet meer eten, maar lees al dat je dat ook niet meer doet.

Deel Deze Pagina