Ik ga voor mijn man z'n verjaardag een laptop kopen en ben aan het speuren op kieskeurig, alleen kom er niet uit. Ik heb druk gespaard maar heb echt een maximum budget van 375 euro. Daarvoor zie ik er wel een aantal met een intern geheugen van 4 of 6 gb. Ik weet hoe hoger hoe sneller. Alleen nou staat er ook kloksnelheid en dat loopt bij degen die ik bekijk uiteen van 1,5 tot 1,8 en ik begrijp bij de uitleg dat laptops tegenwoordig een kloksnelheid hebben van tussen 1,5 en 3. Dan klinkt dit wel laag. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hij heeft nu zo'n miniding waarvan hij stapelgek wordt omdat ie zo traag als dikke stront is dus wil m wel iets goeds geven. Help computerkenners!!!!
Hangt er helemaal vanaf wat hij er mee wil doen. Gamen? Fotobewerken? Heeft hij zware rekenkundige programma's? Kijkt hij er films op? tweakers.net/pricewatch/ is de beste vergelijker. Beter dan kieskeurig en beslist, want die websites tonen alleen de producten van winkels, waar ze geld van krijgen. Persoonlijk ben ik groot fan van Acer en Asus laptops.
Als hij bepaalde spellen speelt, of dat je weet dat hij binnenkort bepaalde spellen wil kopen, moet je even kijken naar de vereisten van die spellen. En dan liever niet naar de minima, want dan draait het spel maar net en dat is heel irritant. Je moet dan kijken naar de aanbevolen specificaties. Als je die dingen dan gebruikt voor het filter bij bovengenoemde link (Tweakers), dan krijg je je de laptops, die het beste passen bij het gebruik van je vriend.
Intern geheugen en de processor staan voor de snelheid. Wij hebben een acer met 8 mg intern geheugen en een 2,6 processor. Kloksnelheid iets van 3, nog wat. Maar een processor met een waarde van meer dan 1,8 of 1,9 haalt dit pas als hij een dual of meer is. Hij moet dus 2 of meer koppen hebben, anders haalt hij nog steeds maar die 1,8 of 1,9 ook al zeggen ze meer.
Die lenovo zie ik een goede review van op tweekers. Ik zie dat die een kloksnelheid heeft van 2,2 en 4 gb intern geheugen. Een andere, ik meen een hp of packard bell had 1,8 klok en 6 gb int. Geh.. net andersom dus eigenlijk. Maar welke van de 2 is nou het belangrijkste om hoger te hebben?
Dat ligt er nog steeds aan wat je met de laptop wilt gaan doen... Ik zou persoonlijk voor een hogere kloksnelheid kiezen omdat je zelf altijd nog intern geheugen toe kunt voegen aan de laptop. Dan maak je het klepje aan de achterkant open - zet er een 'dingetje' bij en doe je het klepje dicht. En bij de Lenovo is daar alle ruimte voor. Dus wat dat betreft ben ik eerder geneigd om daarvoor te kiezen. Maar zoals ik dus al zei; het ligt er aan wat je ermee wilt doen. Ik heb de laptop hier zelf liggen en weet dat hij !!!enkele!!! oude grafische spellen aan kan zonder te schokken als ik dat zou willen, en voor de rest gewoon kan surfen, tekstverwerken, andere games, video's, muziek, facebooken, en minimale fotoprogramma's kan draaien. Nou ja, daar gebruik ik een laptop voor. Ik heb geen laptop om te gamen, zeg maar. Daar heb ik andere computers/consoles voor. Als dat is wat jouw man graag wilt, dan zul je een laptop moeten zoeken in een wat hogere prijscategorie waarbij de kloksnelheid, intern geheugen en vooral de videokaart wat beter is en inderdaad kijken welke specificaties het spel van zijn wensen heeft en of de laptop daar aan voldoet.
Ben vanmorgen in de stad wezen kijken. Weer wat bij geleerd over dat de soort processor nog belangrijker is. Wilde vanavond weer verder speuren nu ik weer wat wijzer ben maar na een fikse ruzie kan ik me er a. even niet op concentrerrn en b. interesseert hem een laptop geven me daardoor even geen ene sodemieter:x
Hahaha, snap ik. Maar even serieus. Wat doet hij op zijn laptop? Want ik snap dat je vast zit aan een budget, maar als hij echt wil gamen en je komt met een laptop aan, van onder de 400,- dan maak je hem daar niet blij mee.
Gamen op een laptop? Ik denk niet dat als hij echt een game freak is daar veel op gaat gamen. Verder lijkt het me wel voldoende voor huis tuin en keuken gebruik.
Ik lees even mee, want wij zijn ook op zoek naar een nieuwe laptop, budget is ook maar rond de 400 euro. Wat wij ermee doen: gewoon internetten, mailen, facebook, google, af en toe wat op youtube kijken, een paar liedjes downloaden of films (maar niet echt heel veel, wat ik niet leuk vind/gezien heb, gooi ik eraf.) Films kijken doen we op de tv, dus niet op laptop. Gamen ook niet. Oh ja, tekstverwerken dan weer wel, want ik schrijf een boek en mijn man vertaalt soms dingen voor zijn werk. Ik denk dat we dus niet zoveel nodig hebben qua specificaties? Maar hoe meer hoe beter natuurlijk. Onze oude laptop is uit 2006 ofzo, en alles stort langzaam in... zo ongelooflijk traag is alles. Via jullie reacties kwam ik op tweakers en zag ik deze, maar ik ken het merk totaal niet. Wel lekker groot scherm en de snelheid is best goed. (En een dvd+/-rw wil ik er ook bij, nog vergeten te melden.) Zou dit wat zijn: MSI Classic CR70 0M-232NL - Specificaties - Tweakers
Als je kloksnelheid 2 Ghz hebt kan je de Facebookspellen zoals Farmville 2, CSI Crime City e.d. niet spelen. Ze lopen dan regelmatig vast is mijn ervaring. Eentje met 4Ghz is beter, die heb ik nu en ik doe meerdere dingen tegelijk (Farmvillen, hier zitten, ondertussen wat opzoeken op Google, e.d.) Prima Ik heb nu een Toshiba. Merken zoals Samsung vind ik ook prima.
Nee gamen doet hij niet. Wel cd's downloaden en dvds er op kijken en verder internet, filmpjes op dumpert kjjken enzo.
Ik twijfel nu tussen 2 laptops: Toshiba Satellite C850-1KW laptop? Bestel nu bij wehkamp.nl of Compaq Presario CQ58-276SD - Laptopshop.nl Welke van de 2 zouden jullie zeggen? Of misschien wel geen van 2
Voor je budget kun je idd niet heel veel verwachten van de laptop Uiteraard kun je er een prima laptop voor kopen om te internetten en dagelijkse dingen te doen zoals de boekhouding bijv, maar wil je er echt veel mee kunnen lijkt het mij fijner om even door te sparen. Zelf ben ik behoorlijk veeleisend als het om computers gaat. Mijn laptop heeft me 3 jaar geleden 1900,- gekost bijvoorbeeld; ik gebruik het voor fotobewerking, gamen en films kijken. Tevens heb ik hier nog een desktop bij die ook niet goedkoop was (laten we het daar op houden ) welke ik voor dezelfde doeleinden gebruik. Ik gebruik zelf het liefst mijn desktop, de laptop is voor onderweg en/of vakantie.
mijn man bewerkt geen foto's en gamen doet ie ook niet. Ik wil het hem voor zijn verjaardag geven en heb hier al hard voor gespaard
Ik heb even beide laptops van je link bekeken... De Toshiba heeft meer opslagruimte en meer geheugen, maar ik heb mijn twijfels bij het merk De Compaq spreekt mij qua merk meer aan; meer vertrouwen qua kwaliteit + de Intel Core processor. Ik vind het lastig om te zeggen, omdat ik dus zelf veeleisend ben en voor een ander merk zou gaan dan deze twee. Maar als ik deze twee zo bekijk neig ik persoonlijk meer naar de Compaq-laptop.