ik heb iets lastigs en das dat ik altijd alles erg goed ruik. net een hond. omdat ik dus iets ruik en mijn man vanavond zegt` ja hoor truus ruikt weer wat, stel ik de vraag aan jullie als ik de gordijnen opendoe mijn kleintje op de kamer ruik ik een beetje een muf kastluchtje. wat je weleens in een kast of kelder ruikt. er zit daar alleen een houten vensterbank, de kozijnen zijn kunsstof. maar ik ruik het echt tussen het raam en de vensterbank, dat kiertje zeg maar. we hebben niet echt een superoud huis, 25 jaar en ik meen dat ooit de vensterbanken enzo zijn vervangen toen er kunstofkozijnen in het huis zijn gekomen met dubbelglas. de vensterbank is gewoon van hout met zon witte laag erover van kunsstof. kan het toch zijn dat dat hout muf ruikt... verder is ons huis verre van vochtig. eerder juist erg droog. tis verder ook niet echt een probleem maar vindt het vaag hahaha
Kan zeker dat hout muf ruikt, maar dat is geen goed teken Kan zijn dat er vocht er binnenkomt via het kozijn en de spouwmuur! Kan heel lang druppelen dat je er niks van merkt en dan ineens gaat het ruiken! Ik zou even iemand laten kijken voordat je straks een grote lekkage hebt en verder van huis bent........
hmmm, het is dat je zegt dat je huis juist erg droog is want ik denk gelijk aan vocht in het hout, maar ja, hoe zou dat dan komen als je huis droog is verder, maar het is dus wel het enige dat ik kan bedenken, nat/vochtig hout ruikt muf. ik ruik ook altijd alles, toen ik zwanger was was het nog erger, toen rook ik zelfs het ijzer vd gootsteen, geloof het of niet
nee vochtig is het zeker niet in ons huis. ik ventileer heel veel. stook op tijd en er zit ook een automatische afzuiging....ik denk dat het gewoon aan me rare zelf ligt en ik gewoon die geur van dat spaanplaatachtige hout ruik ofzo. zal straks al kleintje wakker wordt nog es goed snuiven haha maar soms is het zoooo irritant als je alles ruikt. 8)