Kamperen... wat is jullie voorkeur?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Podiki, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Ben naar deze camping geweest, was een jaar of 11 denk ik. Vond het een mooie camping, veel te doen

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.486
    4.310
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar op De Berenkuil geweest. Hoewel het echt een prima camping is, was het niet echt ‘mijn ding’. Een hoog Tukkers vrachtwagenchauffeur-gehalte met bijpassende muziek en halve liters Schultenbrau.
    Het speelmeer was echt vreselijk vies, het zwembadje veel te klein (maar vorig jaar was het ook belachelijk heet natuurlijk). De animatie vreselijk schreeuwerig (maar dan ook echt schreeuwen!!), maar de kinderen vinden dat geweldig.
    Heel mooi binnenspeeltuintje en een superleuke omgeving! Het boomtoppenpad, een prehistorisch dorp, het hunebeddenmuseum, Plopsaland. Drenthe is echt leuk, was voor mij een aangename verrassing.

Roozjuh vindt dit leuk.
  3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij kamperen dus echt niet, vreselijk lijkt mij dat. Zoveel mensen, en dan die net ff te vriendelijke buren waar je niet meer vanaf komt

Wij gaan liever in appartement , alles bij de hand en echt met zn vier.

Hotel ook wel maar dan voor korte vakantie, niet langer dan 4 nachten.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hmzz begin mij beetje zorgen te maken haha. Dat geschreeuw van animatieteam snap ik nog wel (enthousiasme) maar die speelvijver ben ik nu wel benieuwd naar want we zitten er echt pal naast...

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    2.987
    2.360
    113

Wij zijn dit jaar voor het eerst naar de berenkuil geweest. Een weekje dus hoefden verder Niks in de omgeving. En stacaravan dus geen ervaring met veldje.

Publiek vond ik prima (maar nogmaals geen ervaring op veldje). Genoeg te doen voor kinderen (die van mij 3 en 5). Animatie vond Mn die van 5 heel erg leuk. Ik zelf kreeg daar echt plaats vervangende schaamte van de animatie (laat vooral even weten wat je ervan vond ;) ). Maar de liedjes worden hier thuis nog steeds gezongen (je gaat het je vast afvragen maar ze zingen hey men hey men, nu klinkt het raar maar straks denk je aan deze opmerking en het liedje vast oooohhhh dat bedoelde ze hahaha) Grootste hit was bij onze kinderen de binnen speeltuin. Wij als ouders hebben daar heul veul kopjes koffie versleten.
    Een week was voor ons genoeg maar we zijn ook redelijke huis mussen.

In de omgeving heb je ook nog Drouwenerzand speeltuin. Ik vind het wel wat tokkie town maar de kids vinden het fantastisch! Je betaalt een x bedrag en kan dan onbeperkt in alle attracties en onbeperkt eten.

Wanneer ga je?

Roozjuh en Youtan vinden dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.486
    4.310
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het water vorig jaar zo vreselijk vies was omdat het zo warm was... ik hoop dat dat niet altijd zo is. En ik neem aan dat het regelmatig gecontroleerd wordt.

Laat idd even weten wat je van de animatie vond :)

Roozjuh vindt dit leuk.
  7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nou we gaan het meemaken haha. Liedjes ojee, en onze dochter is al hele dag aan het dansen en zingen dus die liedjes ga ik nog in 2021 horen ben ik bang. We gaan 10aug tot 22aug. Eerst gaan ze week naar m'n schoonmoeder morgen (YES!!!!! )

Drouwenerzand ofzo, daar had ik idd al eens van gehoord, ik ga nog maar even keer neuzen ernaar. Mijn kids zijn iets ouder dan die van jou, die van 7 vind álle leuk, de oudste vind alles maar stom:rolleyes:

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.708
    35.068
    113
    Mijn jongste 2 zijn even oud als die van jou en ze vinden Drouwenerzand echt heel erg leuk. De oudste vermaakt zich er ook nog prima. Er komt (denk door de gratis patat etc) soms wat apart volk op af, maar park is op zich wel erg leuk en voor alle leeftijden wat.

Duinenzathe is hetzelfde idee, ook een succes hier.

Roozjuh vindt dit leuk.
  9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik kon me totaal niet indenken dat kamperen leuk kon zijn!
    Geen plee binnen een minuut , geen eigen douche, wandelen met mn afwas, in een tentje en geen fatsoenlijke kamer/bed
    Verre van ideaal!! Wat was er mis met onze backpack reizen?!?
    Nou,.. vorig jaar tóch op pushen van manlief poging gedaan met een vouwwagen! Is t niets verkopen we dat ding!
    Ik had de fotos al gemaakt met t idee m direct in NL weer op mp te zetten!
    Nou,.. in feb was mn nieuwe vouwwagen plekje alweer geboekt !! Beneden staan de spullen al klaar (speelgoed, boodschappen, stoeltjes, bbq de hele bende!) en ik kan niet wachten tot ons vertrek!
    Zoals jij ook schrijft ,.. heerlijk dat ontwaken van de kamping onder t genot van mn verse koffie die ik in mn pyjama heb gezet nog voor ik oppad ging naar t toilet gebouw!
    De kindjes met papa oppad naar t winkeltje voor versbrood en de baby nog lekker slapend in de tent! I love it!!!

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.357
    2.957
    113
    Wij gaan zaterdag naar de Berenkuil.

Voor de 4e keer. Om 19.00 uur is er Berenpret, toneel, cabaret, flauwekul-humor met een flinke knipoog.

Programma overdag doen de kinderen niet zo vaak aan mee. Dus daar kan ik weinig over zeggen.

Douchen is gratis, zonder muntjes/kaartjes/pasjes ofzo, maar wel "maar" 5 minuten. Je kunt de douche wel op "pauze" zetten. Als je een beetje efficiënt om gaat met de tijd is het te doen.

Verder vinden wij het een fijne camping.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.755
    5.859
    113
    Vrouw
    #151 Zoe123, 1 aug 2019
    Laatst bewerkt: 1 aug 2019
    Dit!
    Ik ga eigenlijk elk jaar op vakantie in een sta caravan.
    Maar dan wel met vaatwasser (geen zin om af te wassen).
    Wil kunnen douchen en naar het toilet gaan in my own personal space.

Ik verkies een camping in de kindervakantie absoluut boven een hotel.
    De kleintjes (8&9) kunnen lekker scharrelen, spelen, zwemmen, balletje trappen.
    Je koelkast vol. Ik hou er van!

Dit jaar gecombineerd, omdat we in het voorseizoen op vakantie gingen (en de prijzen dus niet te vergelijken zijn met het hoogseizoen), de 2e week een luxe bungalow met eigen zwembad geboekt. Pffff dat was ook een potje fijn zeg, die luxe, de ruimte.

Adje vindt dit leuk.
  12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ah die douches zijn ook wel een dingetje. Mijn kids kwamen er gisteren achter dat ze in toiletgebouw naar wc moeten en douchen. Ze schrokken zich rot :roflmao: dat hadden ze dus niet verwacht haha. Ben benieuwd, veel plezier zaterdag, wij gaan volgende week zaterdag. Zoonlief is bang zich te vervelen en geen leuke kinderen daar zijn. Zal hopelijk wel meevallen

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.271
    1.413
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier precies hetzelfde!

Adje vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.085
    16.404
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij mogen er komende week aan geloven. Frankrijk in een zgn Lodge tent. Geen eigen toilet etc, wel een geweldige camping want weet ik nog van de vorige keer. Zie er een beetje tegenop ;)
    We gaan het beleven. Is het niks dan is het ook gelijk de laatste keer geweest, beetje spijt dat we niet lekker een huisje in Nederland hebben geboekt.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij gaan echt op allerlei verschillende vakanties.

Met de wintersport in een appartement.
    Naar Mallorca in een hotel.
    Met de kids rondreizen door Azië of elders in allerlei accomodaties.

En het mooiste is: iedere zomer gaan we kamperen en dan vermaken de kids zich nog het makkelijkste :). Onze kinderen hebben eigenlijk weinig nodig. Kindjes om mee te spelen en een speeltuin en gaan met die banaan. Heerlijk, de hele dag in de buitenlucht.

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heb je de weersvoorspelling zeker nog niet gezien voor Nederland. Hier spijt dat we niet in Frankrijk geboekt hebben haha.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.672
    2.497
    113
    Als het weer goed is ga ik liever kamperen. Lekker rustig een boekje lezen voor de tent, terwijl de kinderen alle vrijheid hebben om zich op de camping te vermaken. Samen spelletjes doen en inderdaad alles lekker traag.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    17.959
    30.037
    113
    Vrouw
    Kamperen is mijn lust en mijn leven. Liefst op een kleine eenvoudige camping. Meer dan een schoon toilet, douche en een kraantje heb ik echt niet nodig.
    Maar.... De kinderen willen ook graag een zwembadje.
    We hebben een grote tent (de waard Albatros met Vario luifel voor de kenner)

Animatie op de camping vermijden we als de pest.

Het fijnst aan kamperen vind ik dat je ALTIJD buiten bent. De kinderen vrij rond kunnen rennen. En op de campings die we opzoeken ook nooit bang ze krijgt te raken.
    Koken vind ik gewoon echt leuk op de camping. Partygril aan, salade erbij. Of lekker klooien met de tweepitter.

We zijn net terug van vakantie. Zit er helaas alweer op. We hadden echt een superleuke middelgrote camping in Frankrijk. Er was een zwembadje en speeltuintje. Tennisbaan, voetbalveldje, volleybal/badminton veldje. En alle spullen kon je gewoon lenen bij de receptie. Ook stonden daar een paar skelters om mee te spelen.
    Geen opdringerige animatie. Wel genoeg andere kinderen om mee te spelen.

Mijn favoriete moment van de dag: avond. Kinderen lekker aan het slapen en man en ik en een goed glas wijn onder de luifel.
    Of als je midden in de nacht nog even een rondje loopt (of moet plassen) en je de sterrenhemel ziet. De krekels hoort. En verder helemaal niks....

Ik wil terug :cry::cry::cry:

19. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    #159 IkbenTess, 3 aug 2019
    Laatst bewerkt: 3 aug 2019
    Wat leuk om te lezen dit!

Ik ben een echte kampeerder, maar begrijp heel goed dat er mensen zijn die er niet aan moeten denken. Het is zo persoonlijk.

Het fijnste vind ik dat je altijd buiten bent, het sochtends vers brood halen terwijl de camping ontwaakt, contact met anderen. Kampeerders zijn meestal relaxed is mijn ervaring; als je wil kletsen, gezellig! Wil je het niet,ook goed.

Begint het te regenen,zijn de buren weg en staan hun spullen nog buiten? Rits even hun tent open en zet het binnen. Barbecueën en wat over? Vast wel iemand op het veld die nog lust.
    We hadden dit jaar een nieuwe tent, gewoon een tunneltent maar dan erg groot dus dat opzetten was lastig. Er stonden direct 2 buurmannen die even de stokken vastpakten zodat wij konden afspannen, en daarna drink je een biertje samen. De kinderen waren toen al aan het spelen met leeftijdsgenootjes die naast ons stonden. Deens, maar wat maakt het uit? Dat soort dingen :thumup:

Bijkomend voordeel: 10 dagen kostte ons slechts 430 euro, en we hadden een luxe camping met alles erop en eraan.

fairy2011 vindt dit leuk.
  20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik hou van de camping, maar niet per se van kamperen. Ik denk dat basic kamperen je van kinds af aan geleerd moet hebben. Het losse van de camping, het buitenleven enzo dat is wat ik fijn vind. Ik zou met kinderen nooit een appartement of hotelkamer boeken voor een hele vakantie.

We huren een stacaravan. Man wil graag zijn eigen wc en douche (ik denk dat dat met zijn darmen ook voor iedereen beter is ;) ).
    Een paar weken geleden liepen we in Italie over de camping. Een safaritent zou ik ook nog wel aankunnen maar die bungalowtenten die bv door vacansoleil verhuurd worden gaan me te ver.

Deel Deze Pagina