Weet iemand of je gewoon kalknagelolie en tea tree olie kunt gebruiken tijdens de zwangerschap? op de flesjes zelf staat er niets over dus ik heb het al die tijd gewoon gebruikt, maar nu zei iemand dat dat misschien niet okay is. Op internet kan ik er verder niets over vinden. weet iemand daar meer over?
kalknagelolie helpt sowieso niet tegen kalknagels, het doet zelfs gewoon niks Alleen goed laten pedicuren is het enige wat helpt
Ik dacht dat je tea tree niet mocht gebruiken tijdens de zwangerschap omdat het een etherische olie is maar zeker weten doe ik dat niet. (ff gegoogled) hier staat dat het niet mag: Waarvoor kan je Tea Tree gebruiken? - LeerWiki.nl en hier dat het wel mag: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/127045-tea-tree-producten-tijdens-zwangerschap.html en dit kwam ik nog tegen (misschien handig) http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/134423-behandeling-kalknagels-tijdens-zwangerschap.html Dus eh, geen idee haha
Je kan tea-tree proberen, maar wat eimand anders ook al zei: ga gewoon naar een goede manicure. Die weet er wel raad mee. En voordat een kuur met Tea Tree of nagelolie aanslaat ben je vaak tijden verder. Ik gebruik tee tree oil wel veel trouwens bij huidirritaties, kriebeltjes of gistjes, dus het kan geen kwaad een flesje in het medicijnkastje neer te zetten. Ik gebruik het ook preventief tegen het oplopen van luis bij mezelf (werk o.a op basisschool) en de kinderen.
Al die middeltjes hielpen bij mij niets helaas. Heb gewacht tot na m'n zwangerschap en ben m'n teennagels toen (al m'n nagels waren besmet, heel vervelend) flink gaan behandelen. De pedicure ging ze regelmatig even 'opschuren', ik smeerde ze dagelijks in met Daktarin én ik heb zo'n 3 maandenkuur (weet even niet meer wat 't was) gekregen via de huisarts. Een paar maanden daarna waren al m'n nagels weer erg mooi, ben er nu ruim een jaar vanaf en nog steeds erg blij met m'n nagels. Over die medicijnen zijn de meningen verdeeld, sommigen zeggen dat het erg slecht voor je is, anderen zeggen dat dat wel meevalt als je maar eenmalig zo'n kuur gebruikt. Ik heb er verder geen hinder van ondervonden, denk niet dat ik er anders vanaf gekomen was.
Ik heb een kleine 10 jaar geleden zo'n kuur van miconazoltabletten gehad. Ben er na 1 maand mee gestopt vanwege alle bijwerkingen. Aangezien ik zelf in een huisartspraktijk met diabeten werk, raad ik persoonlijk het niet snel aan. Daarnaast zijn de tabletten heel slecht voor de lever! Fijn dat ze bij jou geholpen hebben. Bij mij is het wel minder dan voorheen. Hier doet de huisarts liever de nagel verwijderen, is even vervelend, maar minder schadelijk dan de tabletten. Maar dat ligt aan de voorschrijver.
Volgens mijn huisarts (en dermatoloog ook trouwens) waren deze tabletten niet zo schadelijk als wat weleens gezegd werd, dat ging over een ander middel. Stonden ook helemaal geen bijzondere dingen in de bijsluiter trouwens qua bijwerkingen en heb ook nergens last van gehad, maar zoals gezegd, weet dus niet meer precies welke tabletten het waren maar het was in ieder geval geen Miconazol. Huisarts en (diabetes)pedicure raadden hier de nagel verwijderen juist af (en 10 nagels verwijderen is nogal extreem) omdat de schimmel dan wel actief blijft in de nagel die weer aangroeit (doordat het in het nagelbed actief blijft). En dan nog trouwens, soms moet je wat extremere dingen ondernemen om iets tot een goed einde te brengen. In dit geval was de kwaal (ik had er erg veel last van, sommige nagels waren zo aangetast dat ik er soms amper mee kon lopen) erg genoeg om wat heftigers te ondernemen dan smeren met Tea Tree olie.
volgens mijn collega's (apotheekersassistentes, die dit advies eigenlijk niet zouden moeten geven ) : smeer je kalknagel(s) in met vicks. (vicks: van dat spul wat je op je borst smeert als je verkouden bent) Blijkt geweldig goed te werken.
Hmm..Tea Tree en zwangerschap, nog niet over nagedacht. Gebruik bij wondjes etc altijd de rescue spray, nog nét geen wondermiddel
bedankt voor de tips meiden. ik stop voorlopig maar met smeren tot na de zwangerschap en hoop dat het niet erger wordt...