nu ik in het ziekenhuis was moest ik langer blijven omdat mijn kalium 3 en 3.2 was is dat heel erg slecht want heb er niet echt verstand van ( heb nu wel tabletten waar kalium in zit mee gekregen)
een laag kalium is vooral gevaarlijk omdat het hartritmestoornissen kan veroorzaken. Jij bent er nu op tijd bij en hebt medicijnen gekregen. Wat je daarnaast kan doen is op je voeding letten en producten eten waar veel kalium in zit: tomaten, bananen, citrusvruchten, noten etc. (is vast ook wel te googelen) Let er op dat er wel binnen een paar weken weer bloed wordt geprikt, een te hoog kalium is ook niet goed.
het is vrijwel niet mogelijk om een te hoog kalium te krijgen door je voeding. Als je normale nieren hebt, plas je het overschot wel uit. Ga lekker aan de vruchten(sap) en dan komt het vast goed. kalium van 3 tot 3,2 is krap, maar niet gevaarlijk hoor! Succes!
Weet je ook hoe je er aan gekomen bent? Kan soms komen door zeer ernstig overgeven, maar misschien is dat bij jou niet zo? Voor zover ik kan zien moet het gehalte tussen 3,8 en 5,5 liggen (daaronder heb je een te laag gehalte en daarboven een te hoog gehalte in je bloed). Hier is ook nog een link van het voedingscentrum over kalium: Kalium | Voedingscentrum, eerlijk over eten
ja ik heb het gekregen door heel erg veel overgeven. heb daarvoor afgelopen weekend ook in het ziekenhuis gelegen.
Ben gisteren na een week in het ziekenhuis thuis gekomen. Mijn kalium was ook laag in combinatie met allerlei andere dingen. Ik kreeg eerst via mijn infuus kalium. Daarna op basis van pillen. Na een paar dagen was het weer in orde gelukkig.