Kadotip bruiloft = geld. Hoeveel doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stringetje, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Een vriendin van mij gaat trouwen en we zijn uitgenodigd voor het feest 's avonds. Hun kadotip is een envelopje. (Eventueel is een bon van iets ook welkom.)

Hoeveel moet ik geven... Natuurlijk heb ik al wat gegoogled en erover nagedacht. 100 euro als koppel staat me een beetje tegen. 20 euro is te weinig vind ik. En ik wil niet gierig overkomen, maar in hun voorgenomen huwelijk gaat al best wat geld zitten in de vorm van een vrijgezellenfeest van 120 euro, en ik zal een outfit moeten scoren. Dat kan ik dan wel zo duur maken als ik zelf wil (moet trouwens wel positiemode zijn ivm bolle toeter).

Ik ben al lang niet meer op een bruiloft geweest. Ik wil graag een indicatie hoeveel geld jullie geven als stel (2 pers.) als je op een avondfeest mag komen van een goede vriend/ vriendin?? Want als daggast is dat vaak weer een ander verhaal.

Heeft iemand toevallig ook een leuk idee hoe ik het geld een beetje gezellig kan 'inpakken' ipv in een envelopje?

En misschien voor de getrouwden onder ons: hoe kijk je tegen de vrienden aan in relatie tot hoeveel geld ze hebben geven? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Je kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar ik hoop gewoon dat ik er niet op wordt aangekeken 'die heeft maar ... euro gegeven'. Sorry heel verhaal, maar het houd me bezig. :) ;)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Goede vrienden 75 euro, gewone vrienden 50.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier is dat echt heel verschillend. Gewoon vrienden waar we alleen de avond zijn bijv. 50 euro in enveloppe en een kadotje erbij (bijv. Fotolijst met just married erop en daar het geld in zodat het meteen leuk verpakt is).
    Pas een bruiloft van familie gehad,hele dag incl. Eten, daar heb ik 100 euro gegeven en nog een kadotje om het geld leuk mee in te pakken.
    Toen onze beste vrienden trouwden hebben we 500 euro gegeven. Omdat we het konden missen en ze het echt groots en uitgebreid aangepakt hadden. We waren toen ook alle 2 getuigen.

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ligt inderdaad een beetje aan het feest. Van vrienden van ons wist ik dat ze 25 euro per gast moesten betalen voor de catering. Dus hebben wij 75 gegeven. 100 vonden wij inderdaad weer iets te veel.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Vind het ook altijd lastig hoor, Is het wat verder weg dan 25 tot 30 euro per 2, directe familie 50 euro per 2. en hele goede vrienden zou ik 75 doen. (mits ik het kan missen op dat moment.)

Hoe ik naar iemand kijk die minder geeft als een ander, Nou net als voor het feest. Ik kan niet in iemands portomenee kijken, en vind dat een ieder dat voor zich zelf moet bekijken.

6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Thanks, goede input!
    Ook best diep in de buidel getast voor die bruiloft waarbij jullie getuigen waren nan1984! ;) Kan het me voorstellen dat je wat meer doet als je getuige bent. Echter probeer ik niet te kijken naar hoe groots iemand 'uitpakt'. Een feest is voor mij een feest, of ze dat nou in de achtertuin bij oma doen of in een kasteel.

7. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Wij geven meestal 50 euro met z'n tweeën. Ik ben zelf getrouwd maar weet echt niet meer wie hoeveel heeft gegeven. Dat vind ik ook niet belangrijk moet ik zeggen. Ik zou ook niet anders kijken naar iemand die 20 geeft dan naar iemand die 50 geeft.

Ik vind overigens 120 euro voor een vrijgezellenfeest best veel. Maar dat terzijde.

8. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Die vriendin waarover het gaat is nu vaak aan het 'zeuren' (sorry dat ik het zo zeg) over dat alles zo duur is voor de bruiloft... Het kan zijn dat ze niet zinspeelt op de omvang van de zo gehoopte cadeaus, al komt het wel zo bij me over. Misschien constateert ze gewoon dat alles duur is. Maar ze klaagt er veel over en dat staat me tegen... :$

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik doe voor goede vrienden 50/75 euro.

10. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik denk nu trouwens toch aan 50 euro of zo... Als gulden middenweg. Maar wel lastig hoor.

Iemand nog andere ideetjes voor de cadeauverpakking? Iets inspirerenders dan een envelop...

Ja 120 is inderdaad wat het kost dat vrijgezellenfeest. Gemiddelde is vaak 90 euro, dacht ik.

11. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Wij geven voor vrienden met de vriendengroep gezamenlijk altijd geld of een cadeau, €30.- per stel.
    Soms doe ik er zelf nog wat extra bij in vorm van een persoonlijk cadeautje.

Wij zijn dan wel altijd alleen voor 's avonds uitgenodigd, als daggasten zou ik waarschijnlijk wat meer geven.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goede vrienden alleen avondfeest 60 euro.

13. rums

rums Niet meer actief

Als daggast heb ik mijn vrienden 100 euro gegeven in totaal.
    Als ik samen met mijn man savonds zou gaan dan zou ik 50,- geven.

En inderdaad het vrijgezellenfeest vind ik persoonlijk duur.

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Meestal tussen de 75 en 100 euro..

Toen wij trouwden hebben we bewust niet gekeken naar wat mensen ons gaven. We hebben het geld uit de enveloppen gehaald, zijn toen de kaarten gaan lezen en daarna hebben we het geld geteld ( jaja wij hebben een super romantische huwelijksnacht gehad.. :D )

15. Hex

Hex Lid

29 aug 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wow wat een bedragen zeg!!!

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar ikzelf zou nooit 100 euro kunnen "missen" voor een bruiloft. Zeker niet als je zelf ook nog kleding moet aanschaffen. Ik ben zelf iets van een mooie herinnering (bijzonder beeldje... of speciaal boek ofzo) en dan nog een bedrag van +- 25 euro. (Dus dan zou ik alsnog op 50 euro uitkomen)

Maar 100 euro.... Wauw , ik schrik daar best wel van eigenlijk. Heb, toen wij trouwden (en we hadden een mega feest) van niemand 100 euro gekregen............. Niet eens van onze ouders/schoonouders.

Ik zelf zou niet vreemd kijken als ik "maar" 15 of 20 euro van iemand zou krijgen, maar het contrast is wel groot als jij bij hun wel 50 euro hebt gegeven.

Zoals ik al aangaf........ ik ben dan meer iemand om een bblijvende herinnering te geven (da's onbetaalbaar ;) ), en dan nog een geldbedrrag.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Voor goede vrienden, alleen avondgasten zou ik 75 euro doen.

17. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Wij doen vrijwel altijd, niet dat het zo vaak voorkomt, 40 a 50 Euro als stel. Dat is ook wat we gemiddeld op onze eigen bruiloft hebben gekregen. Ik zou echt niet meer weten wat wij precies van wie hebben gekregen. Dat boeit me ook niets, was al blij dat ze er waren.
    Je nodigt je gasten toch ook niet uit om het feest te kunnen betalen? Tuurlijk is het een fijn aandeel in de betaling van de kosten van de dag, maar het moet ook zo kunnen worden betaald.

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou denken aan €30 tot €50

(Dat is wat wij gemiddeld kregen van vrienden die als avondgast kwamen)

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou in jouw geval denk ik 50 euro doen, mooie middenweg tussen 20 en 100.

Voor mijn broertje 2 jaar terug deden wij 250 euro. Ik was getuige en ceremoniemeester en we mochten met ons gezinnetje de hele dag komen (dochter van 1,5 ook de hele dag en avond) en we sliepen daar in een hotel (feest was daar).

Dit jaar trouwt mijn andere broertje. Onze kinderen zijn niet uitgenodigd, waardoor mijn partner ook thuis moet blijven omdat wij geen oppas hebben. Ik moet dus alleen en ga derhalve ook niet de hele dag (het is ook nog eens 1,5 uur rijden nl.) Zij krijgen geen geldbedrag, ik heb de trouwset van Blond Amsterdam voor ze gekocht (die hoop ik zelf ook te krijgen volgend jaar als wij trouwen, vind 'm zó leuk)

20. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Ik zou €50 doen..

Deel Deze Pagina