Nou, ben hier al weken over aan het denken... Mijn moeder past 1 dag in de week (gratis en voor niks) op onze kids. Met kerst wil ik haar daarom een kadootje geven, maar ik vind het zo moeilijk om echt iets leuks te bedenken. Qua budget dacht ik aan iets tussen 50-100 euro. Ik kom echter niet verder dan een gegraveerd sieraad (maar heb nog niet echt iets geschikts kunnen vinden). Heeft iemand misschien nog een goed idee voor mij ? Ik wil liever geen ' activiteit' geven (in de zin van etentje, avondje musical oid). Hebben we al vaker gedaan, en dat is nooit zo'n succes Vindt ze gewoon niet zo leuk...
is het niet leuk om een leuk kerstpakket in een thema samen te stelen?? met daarin een leuke foto in lijst van oma met de kids ofzo (als je dat hebt)
zoiets heb ik vorig jaar ook gegeven ja. Een mooi bord met daarop een kerst-cd, doosje merci en nog wat dingetjes. Dit jaar denk ik aan een digitaal fotolijstje voor mijn ouders. Weet dat ze dat graag willen.
Wij geven idd ook elk jaar een kerstpakket aan de oppas. Elke keer weer een ander thema. Vorig jaar voor mijn ouders soep (soeppan, verschillende smaken soep, kookboekje soep, spliterwten, bruine bonen, afbakbroodjes, enz) en mijn schoonouders kip (een draadkip waar plant in kan, kippenbouillon, kipkruiden, kippensoep, eieren, enz). Het eerste jaar voor beide hetzelfde gedaan een grote rieten mand met allemaal verzorgingsproducten voor man en vrouw (geurtje, handdoeken, washandjes, douchegel, bonnen van da, boekenbon, enz) mand word nu bij beide gebruikt voor Noa haar speelgoed.
Leuk topic ik vind het ook lastig om iets leuks te bedenken voor de oma's. Van het kerstpakket is wel een leuk idee. Wij hebben laatst een bon gegeven van een meubel winkel vlak bij ons huis die heel veel accesoires verkoopt. Een leuke winkel maar wel prijzig dan komt een bon wel vaak goed van pas. Ik neem ook wel eens een kleinigheidje mee. Een keer een bosje bloemen of zo.
Wij geven mijn moeder (ook oppas) een foto op canvas van ons allemaal. Die wil ze graag hebben. Als gewoon kerstcadeau kaartjes voor Doe Maar, en dan nog wat leuks erbij, zezei laatst dat ze zo'n hoedje met foto voor haar IPhone wel leuk vond, dus ik denk dat ik doe nog bestel.
Het is maar net waar je moeder van houdt. Mijn moeder zou ik niet heel blij maken met een gegraveerd sierraad terwijl anderen het een super mooi cadeau zouden vinden. Hier zou ze blij zijn met een etentje, een gezichtsverzorgingsproduct (merk dat ze altijd gebruikt), een luchtje, kaartjes voor een musical, iets leuks voor in huis van Riverdale voor de kerst.
Ik zou mijn moeder denk ik het blijste maken met een mooie foto. Of misschien kun je zelf met kids een boek maken, met verhaaltjes over het oppassen, foto's, recepten die je kids leuk vinden om met oma te maken enz.
Wat een leuk topic. Ik vind het ook altijd lastig om iets te geven maar wil ook af en toe wel iets geven. Vind het idee van het kerstpakket erg leuk, foto op canvas ook, en de digitale fotolijst vind ik ook een leuk idee. Wij hebben de opa's en oma's juist net kaartjes gegeven voor het theater met een etentje bij ons thuis. Dat vonden ze ook erg leuk. Nu nog hopen dat ze een leuke avond hebben als ze naar het theater gaan.
ik heb mijn moeder gegeven een koffie pakket die van george cloony dus alle smaken koffie een hele mooi plant. tekeningen van zoey fotos op canvas gemaakt dus zoey laten verven ik een fot uitgeprint en opgeplakt. Ik geef het hele jaar dus steeds iets en ze is er altijd heeeel erg blij mee.
Leuke ideeën! Vooral het pakket spreekt me aan. Ik heb haar lootje getrokken voor Sint en weet dus wel wat kleine kadootjes om er in te doen. Zag bij Xenos leuke manden, dus denk dat dat het wordt, met iets zelf gemaakt door mij en kinderen. Canvas ook leuk, maar onze derde is nog onderweg en vindt het zonde een dure foto te laten make die over 3 maanden alweer aan vernieuwing toe is... Tussendoorkadootjes doe ik ook wel (bv receptenboek van Marjolein Bastin, dus als je moeder van koken houdt is dat wellicht ook nog iets) Maar wil nu echt een bedankkadootje. Krijg van haar nl ook regelmatig dat soort dingetjes...