Tsjonge, ja nog ff en dan is mijn oudste zoon alweer 5 jaar. En wat koop je dan als kado??? Van opa en oma, tantes, oom krijgt hij een Vtech Storio met extra spel. Ik was al blij dat ik iets wist wat ik aan hen gezamenlijk kon vragen. Van de andere tante het spel "wie is het?" en dan nog iets verzinnen voor de andere opa en oma. En natuurlijk van onszelf. Pffff... ik vind het best lastig. We hebben al bergen Playmobile, kidsknex, knikkerbaan, boekjes, dvd's. Nog geen Lego, maar dat wil ik dit jaar met sinterklaas doen. Dan is de jongste wat groter en kunnen we dit mooi voor alle drie vragen/geven. Mijn oudste is een slim kind (dat zeg ik niet om op te scheppen). Hij zit in groep 1, maar doet na de kerstvakantie toetsen met groep 2 mee omdat hij zichzelf lezen heeft geleerd. Ook schrijven kan hij al. Ik merk dat hij heel veel dingen saai of niet leuk vind. Je merkt gewoon dat hij geïnteresseerd is in dingen die eigenlijk voor oudere kids zijn. Bijv. speelt graag stratego, lezen, schrijven, playstation. In alles wat met landen en algemene kennis te maken heeft is hij zeer geïnteresseerd. Iemand een leuk idee?
Jup! Snap dat het een beetje opschepperig voelt als je zegt "ik heb een slim kind" maar ik snap het dilemma ook. Wat her erg leuk gevonden word is Singstar (op de playstation) maar dat is misschien meer iets voor meisjes Maar de absolute hit hier.. (behalve gedownloade schrijfbladen) is monopoly junior. Heeft ze voor Sinterklaas gehad.. De spelregels zijn op zich heel simpel en die had ze in no time door. Duurt ongeveer een half uur per spel. En ze kunnen zelf hun geld tellen, kaartjes lezen etc. De biljetten gaan tot 5. In het begin red je dat nog met losse briefjes maar op het eind betaal je maximaal 10. Dat betekent dat er dus eigenlijk ook al beginnend gerekend wordt. Wij hebben het sinds Sinterklaas hier letterlijk elke dag gespeeld Hier namelijk ook zo'n vlotte tante.. Kan nog niet lezen of schrijven maar vindt het wel heel frustrerend dat ze dat niet kan. Hier mag ze niet mee met groep 2... Maar noemen ze dat "A plus". Althans.. Onze school doet aan adaptief onderwijs wat betekent dat zoveel mogelijk er beste uit iedereen gehaald wordt door te erkennen dat niet iedereen gelijk is. Dus loop je achter? Krijg je extra aanbod. Loop je voor? Dan krijg je extra aanbod. Erg prettig vinden wij dat. Zag trouwens online dat je nog veeeeel meer soorten hebt dan de kermisvariant die wij hebben maar in de speelgoedwinkel hadden ze enkel deze. Kennissen hebben bijv een starwars versie (voor oudere kinderen dansje van ons overigens). Maar het is misschien wel leuk om te kijken of er nog een versie is waarvan je denkt... DIE is het! En bij Bart Smit hebben ze voor 12 een kleine globe. Had hem zelf ook bijna gekocht. Hier een oma die naar allerlei landen gaat dus dan wil ze ineens weten waar Cambodja ligt bijvoorbeeld. Normaal zoeken we het op in de atlas of tekenen het uit op een groot vel papier dat we op de deur plakken. Maarja een globe is toch een heel ander verhaal. En wij is niet enorm groot dus kan gewoon op haar kastje. Het is dat het net Sinterklaas is geweest.... Maar als ze hem tegen dr verjaardag weer/nog hebben komt hij er vast
Moeilijk he? Ons zoontje kreeg een doos loco voor zijn verjaardag. Vindt hij helemaal geweldig omdat hij op zijn niveau kan spelen en dmv de figuurtjes terug kan zien of hij het goed heeft gedaan. Je hebt er verschillende boekjes bij. Misschien een juiste prikkel voor hem, een nieuwe uitdaging? Brengt ook wel herinneringen terug van vroeger hihi..
Wij hebben bambino loco.. Daar vind ze helemaal niks aan. Ben bang dat het gewoon te makkelijk is... Maar durf toch niet NOG een doos aan te schaffen
Wij hebben hier gewoon de miniloco en dat slaat heel goed aan. Dus die kan je echt wel kopen Saskia. Anders via MP, dat is wat beter te betalen. Maar goed, dat hebben we dus al. Die monopoly en globe is een goed idee. Maar nog andere ideetjes zijn altijd welkom. Mijn oudste is altijd al snel geweest. Op het kdv zagen ze dat al en nu op school weer. Hij is van eind januari, dus de oudste van groep 1. Mocht hij mee doorstromen dan is hij dan de jongste van groep 3 volgend schooljaar. Het is wel Jenaplan, dus na dat schooljaar stromen er weer nieuwe groep3ers bij zijn klas in. Dus dan blijft hij in elk geval niet de jongste steeds. Op school doen ze versnellen en verbreden, net wat een kind nodig heeft. Daarom dadelijk ook die toetsen. Om te kijken wat hij al kan. En dan kijken ze aan de hand van een uitgebreide lijst (stuk of 10 punten, ook sociaal, emotioneel, lichamelijk, etc) of dat het beste is om in deze groep te blijven en te verbreden of om mee door te stromen.
Mja wij zijn op school ook bezig met toetsen.. Waarschijnlijk horen we daar na de vakantie meer over. Hier ook cum laude op het kdv (in de peuter-kleuter overdracht bijna alles bovengemiddeld en de rest gemiddeld) De schooljuffrouw nu vindt het allemaal machtig interessant en steekt er veel tijd en aandacht in om te kijken wat ze wel/niet kan en waar ze behoefte aan heeft. Echt heel leuk Maar misschien dat de miniloco wel een keer kan. Bi Hema hebben ze ook pocketloco.. Dat leek me ook erg leuk enkost duidelijk minder Oh en de nieuwste hit hier.. Ze heeft mijn oude iPod shuffle op haar kamer. Lekker haar eigen muziek bij het spelen. Bediening is natuurlijk een koud kunstje als kind van deze tijd. (en iPods hebben maar weinig knopjes) Dus vorige week er een klein koptelefoontje erbij gekocht voor in de auto. Ze was zeer "beledigd" dat ze hem enkel in de auto mag Op haar kamer zit hij aangesloten op 2 hele kleine speakertjes overigens.
Nou, de monopoly is aangeschaft. Wel de spongebobversie. Lijkt me wel echt leuk om te doen zeg. Denk dat we nog de Junior Bos-atlas erbij kopen. Die hebben ze bij de Hema zag ik. Er moeten nog een paar kadootjes bij, dus we zoeken nog even door.
Hier hebben we hem een grote trampoline gegeven voor in de achtertuin... groot succes maar hij was in de zomer jarig hoewel hij er nu als het niet regent nog regelmatig op zit
Je hebt van die spellen van lego. Mijn zoontjes hebben creationary een soort pictonary maar dan met bouwen. Erg leuk. Wat hier ook goed aanslaat is kapla en clicks Merk: Clics
Dat creationary is wel erg leuk zeg. Nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip. Ik las trouwens bij de reviews wel dat het best lastig is voor jonge kinderen (het is vanaf 7).
Mijn zoontjes van 5 en 6 spelen het erg goed. De bedoeling is dat je een plaatje dat op een kaartje staat na bouwt en dat andere het raden. Je hebt er geen zandloper bij, dus alle tijd. Je hebt kaartje in verschillende moeilijkheden. Makkelijk, gewoon en moeilijk. Zelfs ik vind het leuk, en normaal heb ik een hekel aan spelletjes haha.
Onze zoon (volgende week 5) is helemaal weg van trinominos. Een soort van rumicup, maar dan met driehoeken en met cijfers.