Dames, Binnenkort gaan we naar een housewarming van vrienden. Ze wonen er al een tijdje maar geven nu een feestje. Wat zou ik voor ze meenemen? Ik vrees dat er veel mensen met bloemen en planten komen, dus dat doe ik liever niet. Een kadobon kan maar is nooit zo leuk om te geven. Iemand een leuk idee?!
Ik kreeg bij de laatste verhuizing een EHBO-kit en een ontstopper van een goede vriend. Van mijn vader kreeg ik een goedgekeurde brandblusser en een monoxidemelder. Ik vond dat veruit de meest handige en fijne cadeaus.
Ik houd wel van tradities dus ik zou een mooie, grote mand met inhoud geven: een brood, een pak rijst, een potje zout, een bezem en een zak open haard hout. Al eeuwenlang geven mensen elkaar zout kado wanneer zij naar een nieuwe woning verhuizen. Het lijkt er op dat dit oorspronkelijk een Joodse traditie was. Mensen gaven elkaar zout als symbool voor een heilig huis. In deze tijd lijkt het zout vooral symbool te staan voor een beetje extra pit in je leven. Letterlijk een smaakmaker dus. Een bezem als kado voor de nieuwe woning wijst eigenlijk zichzelf. Vaak wordt in een nieuw huis grondig schoonmaakt, letterlijk en figuurlijk: een frisse start voor wie zijn intrek neemt. In sommige culturen is de borstel of bezem ook bedoeld om kwaad of problemen het huis uit te vegen. Ook al eeuwenoud is de traditie brood te geven wanneer iemand is verhuisd. Al in de middeleeuwen behoorde brood tot de basis voedingsmiddelen. Met een brood doe je voorspoed kado en wens je de huiseigenaren toe dat de keukenkastjes altijd vol mogen zijn. In Italië geeft men vaak rijst aan stelletjes die net een huis hebben gekocht. Hiermee wensen zij hen vruchtbaarheid (en dus een huis vol kinderen) toe. De term ‘housewarming’ werd vroeger in Engeland heel letterlijk genomen. Vrienden, familie en buren kwamen op bezoek met een stuk hout voor de open haard. Hiermee werd het huis dus letterlijk opgewarmd.
Een heerlijk pakket bij de plaatselijke kaaswinkel vandaan? Met kaas, nootje, etc. Misschien wijntje erbij. Voor gezellig avondje in hun nieuwe huis.
Ik haal voor mn zwager en schoonzusje alle blikjes cola van alle merken die ik kan vinden bij supermarkten in de buurt. Ze houden van cola, en zo kunnen ze ze allemaal eens proeven. Vind het wel een geinig bedacht iets.
Ik versier vaak wijnfles met mini bol vaasjes eraan en dan gaan er nog bloemetjes en groen in. (bloemist kan zoiets wel maken )
Je geeft aan dat je een kadobon niet leuk vindt om te geven. Maar bij een kado gaat het er toch juist om dat de ontvanger er heel blij mee is. Mochten de vrienden niet iets zelf hebben aangegeven wat ze willen krijgen dus juist een bon doen of anders iets wat op gaat. Wat @smax aangeeft een kaaspakket bijvoorbeeld. Andere kado’s zijn vaak goed bedoeld maar vaak dingen die net je smaak niet zijn en waarvan de ontvanger eigenlijk het gevoel heeft het in zijn huis te moeten zetten, uit goed fatsoen.
Wij zijn een paar maanden geleden ook verhuist. We hebben veel bonnen gekregen voor tuincentra of voor in huis. Wij waren daar heel erg blij mee!
Ik zou juist heel blij worden van cadeaubonnen. En anders is een nuttig cadeau (brandmelder oid) ook altijd fijn. Maar wat ik zelf ook leuk vind om te geven is een kookboek en dan van één recept alle ingrediënten erbij.
Anders een flesje wijn/bierpakketje met een cadeaubon eraan? Is het niet alleen de bon die je geeft, lijkt het net iets meer.
Ik zou vragen wat ze willen hebben en anders idd een cadeaubon geven. Wij kregen van iedereen een kamerplant of plant voor buiten. Superlief natuurlijk. Maar niet echt mijn smaak en nu staat het verplicht overal in huis. En de buitenplanten eet de hond op
Website goedkoop bloemschikken.nl geloof ik. Bolvaasjes 4 cm en aluminium draad. (je koopt wel meteen doos van 30 euro geloof ik haha) voorlopig genoeg cadeautjes
Ja vond ik ook.. Kocht altijd bij de bloemist. Tot ze opeens weg was. Naar ander dorp rijden is me teveel. Dus doe nu zelf Zo klaar.! Leuk met champagne voor bruiloft verjaardag vaderdag , heb bij bloemist wel eens met chique limonade fles gedaan. Leuk voor zwangere
Hebben ze geen dingen die ze nodig hebben? Anders een leuk pakket als ze drinken met wijn oid. Een mooie geurkaars een kandelaar enz zie pinterest. Ik heb ooit voor iemand een lijst met zeker 12 lijstjes aan elkaar gekocht en een verjaardagskalender gemaakt.