K*tlens... nergens te vinden; help!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Gisteren heb ik gevochten met mijn lenzen.....:cool:

Het rechteroog is gelukt, die lens heb ik ook teruggevonden.
    Het linkeroog heb ik alleen eeuwig aan en in lopen pielen en ik kreeg die gallige lens er gewoon niet uit :x

Mijn vriend heeft er nog naar gekeken en die zei dat hij helemaal geen lens zag zitten en dat die er waarschijnlijk toch ergens is uitgevallen zonder dat ik het doorhad.

Nu zag ik hem gisteren gewoon echt niet meer zitten en ben maar gaan slapen. Mijn oog is te geïrriteerd om er nog verder in te pielen.

Ik vermoed dat die lens er gewoon ergens toch is uitgevallen, want ik zie wazig zonder bril op. Mijn oog doet nu wel echt "pijn" en is mega geïrriteerd en rood.

Vanochtend toen ik wakker werd zat er ook allemaal vuil in mijn ooghoek, waardoor ik nu toch twijfel of die lens er nog ergens zit.

Iemand die dit ook ooit heeft gehad? En wat denken jullie? Zou de lens er toch ergens uit zijn gevallen? Heb overal gekeken, maar niet gevonden ;)

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Bij mij is een lens een keer boven op mijn oog geschoten. Pijnlijk... Maar hij was nog net een klein beetje zichtbaar. Succes!

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Het kan ook zijn dat je lens is verschoven en dus nog in je oog zit. Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik zou je vriend nog eens goed laten kijken. En als je hem hebt goed controleren op scheurtjes.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hij kan onder je oogleden schieten. Even optillen dan zou he hem moeten zien zitten. Maar dat voel je heel goed. Tenminste bij mij wel. Kijk wel uit met lenzen dragen in geïrriteerde ogen. Ik heb er een blijvende oogbeschadiging aan over gehouden.

5. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Onder de oogleden heb ik gekeken, maar ook daar niks te zien.

Zou de opticien dit kunnen zien? Anders kan ik daar nog heen straks voor de zekerheid ofzo....

Mijn vriend denkt dat alle prut eruit kwam, omdat ik zo vreselijk lang in mijn oog heb lopen porren ;)

de plekken die nu zo rood zijn, daar is het ook wat pijnlijk, maar goed wat wil je ook na 2 uur pulken en doen...

Normaal haal ik ze er zo zonder gedoe uit, maar gisteren leken ze wel vastgezogen.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, even goed je oog open houden met je vingers, dan rond kijken en je vriend goed laten kijken. Als je 'm vindt, kun je hem weer op z'n plek schuiven en verwijderen.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier koel ik mijn ogen trouwens als de lenzen zo vast zitten, even koud washandje tegen m'n oogleden en daarna gaan ze er makkelijk uit.

8. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik zal straks nog een keer kijken en mijn vriend ook even nogmaals laten kijken. Dan moet hij maar even met het lampje van de iphone erbij kijken.

Heb echt haat voor lenzen nu, terwijl ik er net weer aan begon te wennen ;)

Hij zit in ieder geval niet voor mijn iris etc, want dan had ik de wereld wel in HD gezien :p

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb ook een keer lopen kloten in mijn oog, er van overtuigd zijnde dat de lens er nog in moest zitten, maar hij was toch echt gewoon weg. Ik zag hem niet zitten, mijn man niet en niets irriteerde verder. Ja, mijn oog door het gekloot. Ik had er alleen geen prut/vuil in zitten de volgende dag.

10. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Juist door de prut twijfel ik nu dus ook.
    Mijn vriend zegt alleen maar: vind je het gek?!

Als ik vanmiddag nog twijfel, loop ik even langs de opticien. Zit niet veel anders op dan denk ik.

De irritatie begint al wel af te nemen (gelukkig).

Bedankt voor de reacties dames!

11. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Dat vuil in je ooghoek vanmorgen komt gewoon omdat je er te veel met je vingers in hebt gezeten met zoeken. Naar mijn idee ben je de lens eerder kwijt geraakt en zat hij er al niet meer in.
    Straks even bij de opticien laten controleren, die zien dat het beste.
    Heb ik ook ooit gehad, zij konden ook zien of ik met mijn gepulk mijn oog niet teveel had beschadigd.
    Ik kreeg van hen een nieuwe reserve lens mee, en mocht mijn lenzen pas na 2 dagen weer in doen om het rust te geven. Mijn oog was ook helemaal rood.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ben je al langs de opticien geweest?

Mijn lenzen zijn verschillende keren verdwenen in mijn ogen bij het eruit halen. Geregeld onder (achter?) mijn ooglid. Ik voelde ze er alleen niet zitten. Dus hij kan er best zitten zonder dat je het weet. Anders had je hem echt wel ergens terug gevonden op de plek waar je stond toen je bezig was met je oog. Daarom lijkt het mij verstandig dat iemand er even naar kijkt.

13. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik ben nog niet langs de opticien geweest, maar ik ga er zo even langs.

Kan de opticien het er ook uithalen? Als er nog iets zit? Aangezien ik gisteren zo heb zitten pulken, zonder resultaat, durf ik zelf niet eens meer aan de gang te gaan...

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat hoeft echt niet hoor. Ik ben al meermaals op wonderlijke wijze een lens verloren zonder dit te merken. Nu heb ik geen erge afwijking dus het valt verder ook niet op aan mijn zicht :p

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha dat zal het verschil zijn 😅. Ik zie zonder lenzen of bril niks dus ze kunnen nooit ver zijn als ik ze kwijt ben ;)

TS; ik denk wel dat zij het eruit kunnen halen, je bent vast de eerste niet met zo'n probleem. Maar wie weet ligt je lens ergens tussen je badkamermatje ofzo, dat heb ik ook wel eens gehad. Je moet dan echt goed kijken om het te vinden.

16. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb -2 dus zonder m'n lenzen of bril zie ik
    Op een afstand echt wazig. Wat dus ook het geval is vandaag, zonder bril op.

Ik kan zo nog een keer in de badkamer gaan kijken met m'n bril op, maar ik verwacht niks.
    Mijn oog is nog wel enorm geïrriteerd en rood. Straks maar langs de opticien voor de zekerheid

17. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lenzen kunnen best verdwalen in je oog. Mijn dochtertje draagt ook contact lenzen en daarvan is er ook ooit een verdwaald geweest. We waren toen nog naar de huisartsenpost geweest. De dokter had het oog verdoofd met druppels en toen met een wattenstaafje onder het ooglid gezocht. Hij kon niets vinden, maar ik wist zeker dat ie erin zat aan de reactie van mijn dochtertje. Uiteindelijk is hij midden in de nacht weer vanzelf terug gekomen. Daar werd mijn dochtertje toen wakker van.

18. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    De opticien heeft gekeken en niks gevonden. Ik voel ook gewoon echt niks zitten ofzo in mijn ogen.

Ik heb nu druppeltjes meegekregen tegen droge/geïrriteerde ogen en die geven wel wat verlichting. Het geïrriteerde gevoel is direct minder :)

Mocht ik over een paar dagen nog steeds zulke geïrriteerde ogen hebben, dan bel ik even naar de huisarts.
    Ergens denk ik dat de lens er toch is uitgevallen en is weggespoeld (ik had de kraan een paar keer stromen vanwege het handen wassen). Vervolgens ben ik wel blijven porren in m'n oog en tada: een mishandeld oog.

Als morgen ofzo toch opeens een lens tevoorschijn komt, zal ik echt met m'n mond vol tanden staan

19. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hoi ik had dit pas ook. Uiteindelijk ook maar gewoon gaan slapen. Toen ik de volgende moregen wakker werd laghij helemaal uitgedroogd in mn ooghoek.

20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het is mij al vaker dan eens overkomen dat ik twee lenzen in één oog had. Links draag ik -2,25 en rechts had ik -0,75. Ik heb heel lang één lens gehad. Alleen links. Als ik die niet in heb dan merk ik dat wel. Maar rechts was op zijn slechtst -1 en die merk je amper op. Ik heb daglenzen en dus moeten ze elke avond uit. Maar af en toe ga ik eerst lezen..val in slaap en ben dan de hele orde kwijt. Daarom gooi ik ze ook altijd op mijn nachtkastje en de volgende dag echt weg. Man..hoe vaak ik niet overtuigd was dat ik niets meer in had
    .. rechts dan. Het enige wat ik dan merk is dat het lijkt of mijn oog vies is. Dan haalde ik m er even uit en zaten er twee op elkaar geplakt. Het kan echt. Nu niet meer. Rechts is weer op 0 bijgesteld en dus alleen nog links.

Mijn rechteroog is ook droger en gevoeliger. Soms hoefde ik alleen maar te knipperen en lag het ding voor me op tafel. Maar dan was het oog zo droog, dat ik evengoed mijn lens leek te voelen. Ik heb wat afgezocht. Juist omdat ik haast geen verschil zag. Ik zal je zeggen; ik ben zelfs mijn lens na een dag wel eens in mijn bh tegen gekomen.

Deel Deze Pagina