JUNI 2016 BABY.. welke maat winterjas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Viveluna, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Nu met de sale zou ik graag al een winterjas halen.. ik heb een mooie winterjas kunnen scoren, en heb als maat 9 maanden gehaald (dat zou maart zijn) maar ik dacht, het kan beter te groot zijn als te klein..

Maar nu ben ik toch aan het twijfelen of ik niet beter 6 maanden had gehaald??

Heeft iemand tips?? Dan kan ik het eventueel nog terugbrengen.

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik denk dat dat wel goed is qua maat. Juist lekker een maatje ruimer, hoef je niet zo te proppen met die armpjes. Bij mijn dochter uit juni '11 zat dat in ieder geval goed, maar dat hangt ook weer af van het kindje.

3. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaa dat klopt! Ik denk dat het ook beter is zo.. want dec, januari en februari.. zijnt och de koudste maanden normaal.

Ik dacht dan een minder warme jas te halen van 6 maanden..
    Wij verwachten een jongen, dus ik denk dat die ook sneller groeien :p.. (totaal geen ervaring, gewoon een gok haha)

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Zoon is 21 juni geboren en zit nu in 68.
    Maar, sommige andere baby's die net zo oud zijn zitten in 74 of 80.
    Ons zoontje groeit iets onder gemiddeld.

Ik zou een borgvest halen, is veel fijner dan een jas en makkelijker aandoen :)

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou niet voor een winterjas gaan maar voor een zak. De maten kunnen zo erg verschillen per kind.

6. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met een zak? 🙈

7. Veera

Veera Niet meer actief

Tja lastig. Onze dochter van april heeft winterjas in 68 maar ze is klein. Ik zou in ieder geval voor 74 gaan

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou hem terug brengen, de maat kan je totaal niets op aan! Een baby van een half jaar zal nog in voetenzak buiten komen, in maxi cosi, wagen bak of zitje. Een echt winterjas is dan best onpraktisch.

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het lijkt mij ook niet handig om zo vroeg van te voren al een winterjas te gaan kopen. Je weet nooit hoe groot je kindje zal zijn. Mijn dochter is net 1 jaar en komt nu in maat 74, maar volgens mij dragen de meeste met een jaar al maat 80.

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#10 Nemo2, 6 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2016
    Mijn zoontje is van begin april, en heeft maat 68 van jas! Het is wel een klein mannetje :)

Ik zou de jas terug brengen, en er een kopen als je er een nodig hebt:)

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn zoon is ook van juni en ik heb de winter erna 2 winterjassen gehad. In oktober werd het al koud en zat hij in maat 62/68 dit was in maart echter alweer veels te klein. Denk ook niet dat je het met een normaal groeiend kind van die leeftijd red met 1 maat jas van oktober tot ongeveer maart april (dat is bijna 7 maanden dat sche el 't zo 1 a 2 maten dat ze groeien in die tijd).

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Klopt,
    maat 62 staat gemiddeld voor +/- 3 maanden
    Maat 68 staat gemiddeld voor +/- 6 maanden
    Maat 74 staat gemiddeld voor +/- 9 maanden
    Maat 80 staat gemiddeld voor +/- 12 maanden en
    Maat 86 staat gemiddeld voor +/- 18 maanden.

Maar dit zijn gemiddelden. Het ene kind is groot en andere weer klein anders kom je nooit op een gemiddelde uit.
    Ik zou dus zeker nog geen jas kopen voor de winter voor een kind dat nog niet is geboren. Je hebt nog geen flauw idee of je kindje groot, klein of gemiddeld is Qua groei. Dus eigenlijk is het koffiedik kijken welke maat hij nodig zal hebben.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bovendien raakt in zeg december(?) alles weer in de sale dus kan je het dan ook kopen, voor die eerste maanden is een fijn vest goed genoeg.

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje is in maart geboren en had maat 74 voor een winterjas. Nu (22 maanden) draagt hij een winterjas maat 82 van Zara die zijn neefje droeg toen die 14 maanden was. Om maar even aan te geven dat a) kindjes onderling enorm variëren en b) merken onderling ook enorm verschillen.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Met een jaar is het gemiddelde maat 74.

Met 8 maanden is dit 62/68.

Ik zou voor een 68 gaan of 62/68.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zoon is van juni 2015 en heeft nu winterjas maat 74 aan.
    Dochter van een vriendin is van juni 2014 (dus een jaar ouder) en draagt ook winterjas maat 74.

Wat ik maar wil zeggen...het kan alle kanten op. Er is echt niks over te zeggen welke maar jullie kindje heeft volgend jaar winter.

17. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Het ligt ook erg aan het merk.
    Mijn zoontje is van 18 juni en draagt nu een winterjasje in 68 van Frendz van v&d (maar dat merk zal nu niet meer te krijgen zijn met dat failliet gaan enzo) en die past goed, maar ik vind de mouwen echt te lang eigenlijk. Hij komt daar met zijn handjes niet uit. Terwijl ik ook nog een ander jasje van fleece stof heb, van gymp en dat is 62 en die past hij ook nog gewoon. Die zit eigenlijk beter, maar ik vind die niet weerbestendig genoeg als het echt nat is. Hij heeft van gewone kleertjes nu wel maat 68.

Hier echt geen voetenzak meer in de maxi cosi hoor, dat past echt niet meer! Zit veel te krap. Terwijl hij nog wel gewoon in de kinderwagenbak past. De stoel hebben we er nog niet op, maar zou misschien ook al wel kunnen. Maar nog even genieten dat hij nog klein is haha!

18. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hier een zoon van juni 2015, hij heeft een winterjas in maat 68, maar ik vind het drama. Heb 4 borgvesten van Z8 gekocht (2 maat 62 en 2 maat 74). In het begin van de "kou/herfst" droeg hij ze in maat 62, en sinds deze week die in maat 74. Jasjes kruipen heeel erg omhoog en gladde jasjes (dus niet van stof, maar dat gladde spul) zijn heel gevaarlijk in de maxi-cosi/autostoel. Ik heb laatst een filmpje gezien waarbij het door een jas gigantisch fout kan gaan tijdens een ongeluk. Het jasje glijdt gewoon uit.
    Anyway, ik zou echt een borgvest adviseren, heerlijk warm, makkelijk aantrekken en kruipt niet omhoog. Met een sjaal en muts in de wagenzak zit meneer als een prins 😉

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje is van begin augustus. Ik had voor de eerste helft van de winter een vestje in maat 74, verder lekker warm inpakken in een voetenzak. De 2e helft van de winter had ik een gekregen jasje in maat 80 of 86. Die was wel wat ruim, maar het ging prima.
    Maar mijn zoontje was en is groot en stevig.

20. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje zit in 74 en 80 (80 valt ruim) en is geboren op 21 juni. Kindje van een vriendinnetje zit ij dezelfde maat, maar is 3 maanden ouder. Kan best zijn dat je kindje er in past, maar ook dat hij er helemaal niet in past. Maten zijn echt enorm lastig.

Deel Deze Pagina