voor meisje vind ik het leuk.. voor jongen niet zo.. klinkt dan meteen weer hollands en persoonlijk vind ik dat niet zo leuk.
Ik vind het een jongensnaam en zou het uitspreken als "Zjoel". Vind overigens de schrijfwijze mooier dan de uitspraak .
even voor de duidelijkheid, het zou een jongensnaam zijn (als Jules Verne). Bedankt voor de meningen tot nu toe!
Voor mij is het een beetje raar omdat de hond van een vriendin zo heet en zij spreken hem uit als 'Djoels'. Mijn man zei meteen 'Zjoel'..
Ik zou het uitspreken als 'Djoels'. Ik vind de naam niet zo leuk, een beetje ouderwets (en ik moest meteen denken aan Jules Deelder )
Ik ken een jongetje Jules en dat spreek je uit als Zjuuls. Maar wat je al in dit topic merkt is dat iedereen het anders uitspreekt.. Je moet het dus altijd uitleggen etc. en daar moet je zin in hebben. Vind het opzich wel een leuke naam.
Zjuul. Leuke naam! Vind het voor een meisje alleen leuk als roepnaam zeg maar van Julia ofzo.(en dan Djoels uispreken)
Top naam, ik had hem ook erg hoog staan, maar vriendlief vond het niks! Ik zou het als Zjuul uitspreken!
fijn, die reacties! Ik ben er inmiddels wel uit dat dit de naam niet wordt, vanwege de verschillende uitspraken en, zeer belangrijk, omdat ie heel veel op onze meisjesaam lijkt! Mochten we hierna nog een dochter krijgen dan zouden we die meisjesnaam niet meer kunnen gebruiken.... en daar kom ik nu pas achter .
Snap niet dat die naam op zoveel manieren uitgesproken wordt :S het is toch gewoon zjuul? Op z'n Frans? Mijn oom heet zo en ik ken een meisje wat juultje (zjuultje) heet