Een gezamenlijk cadeautje vind ik dan veel beter. Zo heb je ook niet dat de één met een duur/ groot cadeau aan komt en de ander met lege handen. Kinderen gaan dat zelf ook zien wanneer je niks geeft dus ja, dan is het eigenlijk wel een moeten.
Op zijn andere school deden ze een gezamenlijk cadeau. Allemaal een kaartje of tekening met een bloem. Bloem uit de tuin of van de winkel. In gr 2 deden ze ook een paraplu van het geld wat ze verzameld hadden. Was 1 juf dus zo ook nog leuk. Ik deed alleen wat extra als ze echt wat betekende in hulp. Door een scherpe juf. versnelling , hulp voor meer dan 1 wat extra gedaan. Dus snap best dat sommige het raar vinden dat sommige ook nog naast het gezamenlijke cadeau wat doen maar misschien heeft die ook extra geholpen/ betrokken geweest etc. Zijn huidige school heeft geen klassenouders, gezamenlijke cadeautjes. Maar grote kans dat hij 1 van de juffen volgend jaar weet heeft
Nog nooit iets gedaan. Ik vind dat zo'n onzin. Mensen doen hun job elke dag maar omdat het met je kind te maken heeft moet je wat geven? Eigenlijk hetzelfde voor de zorg hoor. Ik denk dan altijd maar aan de mensen die aan een lopende band in de fabriek werken. Dat is zo vanzelfsprekend. Ga jij je buurman die in een fabriek werkt waar toiletpapier gemaakt wordt gaan bedanken? (zou wel mogen na al dat gedoe met covid). De mensen doen hun werk en als er iemand iets extra wil geven dan mooi voor ze maar het moet geen verplichting zijn of aanvoelen als een verplichting.
Zelf juf, maar ik vind het echt niet nodig Een kaartje met een persoonlijk bericht, een tekening of een knutsel van een kind doet me zoveel meer dan de zoveelste chocoladereep of fles met douchegel
Aan mij dit jaar weer de schone taak om de gezamenlijke cadeau’s voor de juffen te bedenken. Een tikkie is er even geleden al uitgestuurd en nu zit ik met een heel flink bedrag maar zonder ideeen. Ik dacht er aan om misschien een podiumkaart cadeau te doen omdat ik weet dat ze erg van theater houden / een leuk uitje met hun eigen kinderen kunnen doen. Naast dit klassencadeau krijgen de juffen van mij ook altijd nog een persoonlijk kaartje waarop ik ze bedank voor hun lieve zorgen etc. Mijn kinderen maken die kaartjes soms zelf. Dit doe ik omdat ik altijd heel blij ben met de juffen en hun engelengeduld met mijn kinderen.
https://www.whatsupjeboterham.nl/shop/potloden/set-potloden-hout-5-stuks-met-eigen-naam-of-tekst/ Ik bestel deze met “Bedankt juf “naam”! Heb maar een kind op de basisschool met een juf. Dus is te overzien.
Ik ben leerkracht en hoef absoluut geen cadeautjes... Het wordt ieder jaar meer, groter en duurder, cadeaubonnen van 20/25 euro komen regelmatig voorbij. Wel heel lief, maar het is echt niet nodig. Waar ik wel heel blij van word is een zelfgemaakt kaartje of tekening, een mooie bloem uit eigen tuin of een persoonlijk bedankje van ouders. Mijn kinderen nemen wel iets mee Dit jaar krijgen de leerkrachten, OA's en stagiaires een zelfgekweekt stekje in een klein potje van de kringloop (voor thuis of in de klas). Na schooltijd bedank ik ze allemaal persoonlijk. Ook bedank ik altijd de directeur, de IB-er en de conciërge. Ze zijn allemaal onmisbaar.
Ik vind een gezamenlijk cadeau juist heel onlogisch, ik zou daar niet aan meedoen. Veel te onpersoonlijk. Hier wilde oudste een vlinder van theezakjes knutselen of zo. Leek me wel een prima idee. En dan moet ze er zelf maar een briefje bij schrijven. Alle begrip trouwens als de juffen het de volgende dag bij het oud papier gooien
Hier een persoonlijk bedank kaartje voor de 4 juffen en de ib er en een bruna bon van 10 euro per persoon. Zoon heeft zijn juffen 1,5 jaar gehad en waardeer dat hij in zulke goede handen is geweest. Dochters juffen zijn we minder tevreden mee maar goed wel veel gesprekken gehad. Net als de ib er veel telefoontjes en gesprekken. Dus hoop dat ze van de bruna bon een leuk boek gaan kopen.
Ik kan me helemaal niet herinneren dat wij dat vroeger deden. Jullie wel? Is dit echt nieuw? Hier nog een jaartje tot de 1e naar de basisschool gaat.
Wij wel maar dan een kaartje of een tekening. Geen hele cadeau pakketten. vorig jaar heb ik ook een cadeaubon (€5) van de ijswinkel gegeven. Denk dat ik dat maar herhaal (ondanks dat de oudste dezelfde meester heeft) Ik zou het anders ook niet weten. Ze hebben beide 2 leerkrachten. En de ib-er misschien nog voor alles wat ze voor de oudste heeft gedaan (die zit in gr 8)
In 'mijn' tijd of mijn dorp deden we het vroeger niet. Ben nu zelf juf, dus de eerste keer verbaasde ik me wat we allemaal kregen! Snoepgoed deel ik uit, douchegel gebruik ik als ik het lekker vind ruiken en anders geef ik het aan mijn moeder. Leuke gehaakte dingetjes bewaar ik even en daarna geef ik het ook weg. Sleutelhangers hang ik aan m'n sleutelbos of tas (dit vind ik eigenlijk het leukste cadeautje, vooral zo'n poppetje van kraaltjes). Kaartjes enz hang ik aan m'n prikbord en ververs ik na een tijd weer. Ik waardeer elk gebaar, kaartje, kleinigheidje. Maar als iemand niks mee heeft, vind ik dat ook helemaal niet erg!
Hier gaan de kinderen een jenga spel personaliseren voor de juffen. Daar naast krijgt elke juf + stagiair een cadeaubon. Dit doen we met de hele klas.
https://www.action.com/nl-nl/p/dierenmand4/ Ik kocht deze bij Action en daar heb ik met het rolmes rechthoeken van gesneden. Met flexfolie de namen geplot en die er op geperst. Een oogje er in geknepen met de tang en sleutelringen van Wibra. Het kost dan maar een paar cent per sleutelhanger, want met parttime juffen, plusklas, gymjuf, meerdere onderwijsassistenten enz komen we voor school al aan 10 presentjes met 2 kinderen.
Maar wat ik hier lees is dat veel ouders naast dat gezamenlijke cadeau ook nog zelf iets meegeven aan hun kind
Ik snap de goede bedoeling erachter ook zeker wel. En daarom zou ik het dus ook niet snel weigeren. Maar het is zo onnodig, en ik vind het zelf eigenlijk veel meer waard als een ouder (of het kind zelf) aangeeft dat zijn/haar kind zo’n fijn jaar heeft gehad.
Ik had zelf al wat geregeld voordat de moeder met dat gezamenlijke idee kwam, omdat het allemaal wat knutselen is voor bij het gezamenlijke cadeau doet de jongste daar ook aan mee. Ik heb zelf eigenlijk de voorkeur voor persoonlijk bedanken met een eigen kleinigheidje.