Extra bilplooi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna2, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    even een vraagje. Mijn zoontje van bijna vier maanden heeft een extra been/bilplooi en we krijgen nogal wat tegenstrijdige adviezen daarover. Het cb zegt enerzijds dat het er goed uitziet, dat we er niets mee hoeven te doen, maar dat we misschien ook even langs de kinderarts kunnen gaan. Veel duidelijker werd het niet; we zouden naar de kinderarts kunnen gaan, maar we kunnen ook niets doen (nuttig advies...). In elk geval zou de arts er met zes maanden nog eens extra naar kijken.
    Vanwege de voorkeurshouding is mijn zoontje onder behandeling van de manueel therapeut. Die geeft aan dat een heupgewrichtje minder stabiel is, maar dat dit ook door de voorkeurshouding kan komen (twee weken geleden eerste behandeling gehad, kijkt pas sindsdien naar links). We kunnen dus rustig afwachten, maar anderzijds geeft hij wel aan dat een spreidbroekje nu fijner zou zijn dan als er met 7 maanden mee gestart zou moeten worden. Fysio geeft aan dat ze nog niets zou doen nu, omdat het er goed uitziet en hij symmetrisch is qua beentjes dan.
    En ik weet even niet wat nu verstandig is. Even afwachten, omdat niemand zich echt zorgen lijkt te maken en het blijkbaar ook met zes maanden nog bekeken kan worden? Maar zou de behandeling niet langer duren mochten ze dan toch iets vinden? En hoe belastend is zo'n onderzoek voor baby's? Wat zijn jullie ervaringen?
    Groetjes Anna

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou toch naar de ka gaan, die heeft er imo meer verstand van.

3. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje met extra bilplooi, tot 31 weken had ze in stuit gelegen dat schijnt dan samen met die extra bilplooi een indicatie voor een echo van haar heupjes te zijn, de CB arts verwees me door voor die echo, met de 3 maanden gehad en niets aan de hand
    Iedereen zei meeestal is het niks die extra bilplooi maar voor de zekerheid die echo.

Zou ook ff contact opnemen met een KA, en het daaraan vragen :)

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    onze dochter heeft ook een extra plooi , met 3mnd een echo gehad ivm stuitligging maar was niets aan de hand
    de extra plooi zit er nog steeds :)

5. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier had ze ook een extra bilplooi.. Cb twijfelde dus ik had zelf aangedrongen op een rontgenfoto omdat het in de familie zit. Dit begreep ze en kreeg een verwijzing naar de huisarts en daarna naar het ziekenhuis. 2 foto's gehad, met 5 en 6 maanden.
    Daarop was een miniscuul verschil te zien maar dat kon niet leiden tot heupdysplasie gelukkig.

Deel Deze Pagina