Hallo allemaal, We zijn vandaag bij de babydump geweest voor de hele baby uitzet, erg leuk! Maar nu beginnen we te twijfelen, zie titel. Verkoopster raad ons de römer dualfix aan, vrienden de maxi cosi.. Dus wie heeft er ervaring? Welke zouden jullie doen? Alvast bedankt!
Wij hebben 2x de dualfix (voor beide auto's) en een maxi cosi met familyfix. Mijn zoontje is vanuit de maxicosi in de dualfix gegaan. De dualfix is echt ideaal, we willen em niet meer missen. Onze buikbaby gaat echter wel eerst in de maxicosi, omdat je daar lekker een voetenzak in kunt doen en dat is wel fijn voor een pasgeboren baby in de winter. Een winterjas is niet veilig omdat je de gordels niet strak kunt trekken, bij een aanrijding ontstaat er teveel ruimte, waardoor de baby los kan schieten uit de maxicosi. Het voordeel van een maxicosi is ook dat die gewoon lekker warm binnen staat en dus niet zo koud is als je de baby erin doet. Aan mij heb je dus niets, want ik zou eerst de maxicosi aanraden en later pas de dualfix. Je hebt bij beide wel isofixbeugels nodig, sommige auto's hebben die niet standaard in de auto. Je zou trouwens ook kunnen overwegen om de maxicosi 2wayfamily aan te schaffen, eerst voor de maxicosi pebbles obv familyfix en later voor de 2waypearl (achterwaarts op de familyfix). Helaas hebben wij het oudere systeem, daarom hebben wij hier niet voor gekozen.
Ik zou, gelet op wat miepje hiervoor schrijft, de 2wayfix kopen met daarbij de maxi cosi cabriofix of pebble. Je kunt dan daarna als opvolgstoel de 2way pearl kopen van maxi cosi. Wij hebben die en het is een hele fijne stoel. Ideaal dat hij zo makkelijk in slaapstand gezet kan worden met lange afstanden en eruit halen (bijvoorbeeld omdat je de Ikea leeg koopt of veel volwassenen meeneemt) is zo gepiept.