Wij krijgen een zoontje met Antilliaanse, Aziatische en Nederlandse komaf, dus een hele mix, en we vinden het ontzettend moeilijk om een leuke naam te vinden. We hebben wel een aantal eisen, dus ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen: -GEEN Jay.../Djey...-namen -Maximaal 4 lettergrepen (liefst minder, maar bv Juliano, Jeremiah gaan nog) -Niet te Nederlands, maar ook niet te vreemd Op ons lijstje staan nu: Ferron, Elijah, Dylan, Caylen, Yishai, maar we hebben nog niet echt het gevoel dat DE naam erbij zit. Iemand nog ideeen?
Wij krijgen ook een mixkindje haha, vind het echt moeilijk om iets te vinden, dat bij beide culturen past! Leroy, vind ik een mooie naam!
Hier ook op zoek naar mix namen. Vind zelf: Manuel, Thymo, Raphael, Jair, Jiron , Zion, Jaro wel wat, maar ook nog geen echte klik bij ons samen. , Ferron vind ik erg leuk op je lijstje.
Elijah vind ik heel mooi! Caleb Zeno Zion Matthew Mathis Mateo Nino Dion Mauro Fabian Dorian Quint Juan Vito Liam Luis
Thanks voor jullie input en meningen! Ga t mijn vriend ook laten lezen. Clifton of Cliff vind ik wel een leuke naam, maar klinkt wel wat ouder, voor een baby wat minder (gelukkig wordt ie vanzelf oud) Caylen is idd ook wel leuk, maar we twijfelen omdat het misschien ook wat meisjesachtig is.. Ferron vind ik zelf dus heel leuk, maar mijn vriend wat minder Elijah idd heel mooi, maar denk ik wel meteen aan Elijah Wood, waar een vriendin en ik vroeger helemaal gek van waren. En twijfel of t bij een gemixt kindje kan. Thanks voor t meedenken. Meer ideeen zijn welkom!
Mmmm, -denkt even aan haar multiculti omgeving-, misschien deze: - Quincy - Jaïr(o) - Milan - Rugenne - Giovanni - Dyron - Lorenso - Dylano - Yannick
Caylen vind ik erg leuk, juist voor een jongen andere namen...eh...ff denken aan multi culti kennissen... Elroy, Nelson, Mauricio, Nordien, Errol, Tyrone
Waarom zou een naam niet kunnen bij een mix kindje? Elijah vind ik juist leuk bij een donker kindje. Volgens mij heet de zoon van Anouk ook Elijah. Ferron vind ik ook een leuke op je lijstje. Caylen vind ik persoonlijk ook wat meisjesachtig. Succes met kiezen!
Sorry, ik kan zelf geen suggestie verzinnen, maar veel genoemde namen vind ik niet echt passen bij een aziatisch kindje. Veel genoemde namen zijn uit de spaanse/italiaanse of uit de scandinavische hoek. Bij antiliaanse - aziatische kinderen hoor je juist hele andere klanken. Waarom kijken jullie niet naar de lijsten met antiliaanse namen en kijken of je daar leuke namen ziet die in het Nederlands ook leuk klinken?
Aziatisch vind ik zo vaag klinken. Ik bedoel Chinees of Indo of etc. maakt nogal een verschil. En hoe gemixed wordt de kleine? Hier rekenden we ook op een Indo, maar onze zoon leek het afgelopen jaar toch meer op een blanda. Wat ik bedoel te zeggen is dat je met mix kindjes nooit van te voren weet hoe ze eruit komen te zien.
Yannick is ook een leuke naam, alleen kennen wij al iemand die zo heet. Samuel hebben we ook nog over nagedacht (van Samuel L. Jackson). Ik denk dat Elijah en Caylen nu bovenaan t lijstje staan, maar we gaan nog wel verder zoeken. @adi: het wordt ook geen Aziatisch kindje. Het wordt een mix van Antilliaans, Aziatisch en Nederlands komaf. En we zijn dus niet op zoek naar typisch Antilliaanse namen, maar naar een leuke Nederlandse naam (uit de SVB-lijst) die voor een gemixt kindje kan. @Berte: Je weet idd niet van tevoren hoe gemixt een kindje eruit komt te zien, daarom zijn we ook op zoek naar een naam die voor alle culturen, maar vooral de Nederlandse (omdat hij toch opgroeit in Nederland) kan. Maar Piet, Kees, Daan, Thomas vind ik niet passen. T zou eigenlijk ook niet uit moeten maken, want van een 100% NL kindje weet je ook niet van tevoren hoe het eruit komt te zien (zit m.i. meer verschil tussen verschillende NL-ers dan tussen Indo en Chinees). We hebben wel t idee besproken om 2/3 namen klaar te hebben en pas bij de geboorte te bepalen welke hij krijgt. Dan weet je ook beter of een naam past of niet. Dank voor t meedenken nogmaals!